Hoeveel heeft jouw kat over voor brokken?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Hoeveel heeft jouw kat over voor brokken?

Bericht door Shaz »

Ik kom op dit topic omdat Xandor me van de week enorm verbaasd heeft. Waar hij normaal gesproken snel bang is van van alles liet hij zich nu niet tegenhouden.

Yogi krijgt nog babybrokken en die mag Xandor dus niet hebben, dus hebben we het bakje met brokken in een keukenkastje gezet. Xandor rook dit, klom op het aanrecht, ging op zijn achterpoten staan en sloeg beide voorpoten om het handvat. Toen trok hij eraan en deed zo het kastdeurtje ver genoeg open om zijn kop er door te steken. Zo kon hij dus bij het voer.

Vannacht hadden we Xandor bij ons op de slaapkamer en Yogi zat in de bench. Dus hebben we het bakje met brokken in de kledingkast gezet. ook ditmaal rook Xandor waar het vandaan kwam. Ging aan de zijkant met zijn poot zitten hengelen tot hij zijn poot er tussen had en trok er toen hard aan waardoor de deur openging. Goed toen zat hij op de onderste plank maar daar stond het niet. Dus sprong hij op de 2e plank waar hij een aantal keren met een stapel kleding weer vanaf viel :roll: Toen uiteindelijk had hij door dat het bakje nog een plank hoger stond, hij draaide een aantal keren tot hij stevig zat en sprong toen nog een plank hoger. Dit lukte niet helemaal en dus sleepte hij ook daar een stapel kleding en! het bakje mee naar beneden. Hij had het weer voor elkaar.

Nou zeggen ze altijd dat katten alleen uit instinct reageren, maar dit zag er voor mij toch uit als probleemoplossend denken. Hoe zit dat met jullie katten?
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Heel herkenbaar! :wink:
Hier werken ze in teamverband.... :cool: In het aanrechtkastje stond de zak met kattenvoer. Op een gegeven moment heeft Sushi dat ontdekt en moest en zou dus bij dat voer komen. Na wat heen en weer gedrentel voor de deur, onder het toeziend oog van Sam, had hij ineens de oplossing. Hij ging op zijn rug onder het deurtje liggen en begon aan de onderrand van het deurtje te hengelen. Sam zat erbij op wacht en zodra de kier groot genoeg was, stak hij zijn hoofd ertussen. Hopsakee, even wurmen en ze zaten samen in het kastje.
De zak zit nu dus in een grote afsluitbare plastic krat. :grin:
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hahahaha, wat een ongelooflijke slimme katten hebben jullie! Luna is niet zo slim. Als de deur hier o peen kiertje staat, kijkt ze ons al vragend aan en als we dan zeggen: ' ja dag, dat kan je best zelf', dan hengelt ze even met haar pootje, krabt aan de deur en gaat dan klaaglijk miauwen. Ook klimt ze niet hoog op dingen, dat durft ze niet. Vind ik niet erg hoor, dan gaat ze tenminste ook niet over schuttingen klimmen enzo :wink:

Dus laat staan dat ze zelf haar voer kan pakken... :smile:
Mauw
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ook hier worden acrobatische toeren uitgehaald om aan de brokken te komen. Natuurlijk willen de grote katten de babybrok die voor de kleintjes bedoeld is :wstupid: en waar ik die ook neerzet, ik moet het bewaken, anders wordt het opgegeten door de anderen.
De babybrokvoorraad staat in een keukenkastje, waar regelmatig pogingen gedaan worden om die open te krijgen. Tot op heden gelukkig tevergeefs :smile: Wel wordt het kastje ernaast geopend (misschien in de ijdele hoop dat de scheidingswand acuut verdwijnt?) en ligt er regelmatig een kat te slapen tussen mijn keukenhanddoeken :???: Als ik pech heb, eten ze de hagelslag die in hetzelfde kastje staat, ook op...
Gebruikersavatar
dustyfan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 sep 2004 20:11
Locatie: Tilburg

Bericht door dustyfan »

Het was even zoeken naar een 'passend topic', hier kan het wel bij... ;)

Onze katten zijn namelijk briljante toneelspelers. :)
Twee voorbeelden:

Keesje heeft ooit eens een flinke vechtpartij gehad met een kater die in Zijn Tuin durfde te komen... Daarna liep hij de hele dag 'mank' en deed heel zielig. Ik zat me al af te vragen of hem echt wat mankeerde, totdat... het etenstijd was en hij een gigantische sprint naar de keuken maakte. Hij was pardoes uit zijn rol gevallen :D

Vanavond. Mijn man was even de deur uit toen ik de 3 schooiers hun avond-prakkie gaf, dat natuurlijk al achter de kiezen zat toen m'n man thuiskwam. Keesje en Minoes hebben de halve avond hun uiterste best gedaan, om mijn man ervan te overtuigen dat ze ECHT nog NIKS hadden gehad...

Hebben jullie ook van die toneelspelers thuis?
Personeel van Keesje, Minoes en... Hoe zal ze gaan heten?
Gesloten