Dag allemaal,
Ik heb zojuist gebeld met een asiel in de buurt, waarvan ik wist dat ze een klein poesje hadden gevonden. Het is een poes van ongeveer 10 maanden oud, die is gevonden in een doos voor de deur van een dierenarts.

Bij de sterilisatie bleek dat ze zwanger was. Inmiddels is ze uit quarantaine en "op zaal" geplaatst. Ik ga haar maandag ophalen. Hoe ze verder precies is, weet ik niet. Mij is verteld dat ze zich laat oppakken maar nog afwachtend is. Maar dat lijkt me logisch, ze is net nieuw in de groep.
Heeft iemand nog wat tips voor mij om het haar zoveel mogelijk naar haar zin te maken en het gewenproces zo goed mogelijk te laten gaan? Ik heb al een gecastreerde kater (Puk) van ongeveer dezelfde leeftijd (daarom wilde ik ook een poes van ongeveer die leeftijd) en woon in een huis dat uit één grote ruimte bestaat plus een apart uitbouwtje van circa 2 m2. Puk kan in de tuin, maar ik ga het kattenluik dichtdoen de eerste weken dat de poes hier is. Ik zal hem dus gewoon door de deur naar buiten laten.
Gelukkig heb ik een paar weken vrij, dan kan ik ze in ieder geval in de gaten houden!
O ja, ik heb al gelezen in onderwerpen hierover maar ik heb geen bench en zou ze het liefst gewoon direct samen willen laten. Is dat verstandig of moet ik toch dat kamertje van 2 m2 eerst gebruiken voor één van de katten?