nagelbijtende poes?
nagelbijtende poes?
onze poes bijt de nagels van haar achterpoot nogal erg kort af! ze loopt er letterlijk op te kauwen, je hoort hoe de nagels langs haar tandjes knarsen. het gevolg is dat de nagels van haar achterpoten erg kort zijn, soms bijt ze zelfs tot een nagel een beetje gaat bloeden! naderhand zien de nagels er wat gespleten uit.
ze doet het bij haar voorpoten niet(maar daarmee krabt ze dagelijks erg fanatiek en hard aan de krabpaal), en ze ziet er verder perfect uit, heel gezond, ze zit mooi in haar vacht, en ook op haar achterpoten niks vreemds te zien.
is dit normaal gedrag, of een indicatie dat er iets mis is?
ze doet het bij haar voorpoten niet(maar daarmee krabt ze dagelijks erg fanatiek en hard aan de krabpaal), en ze ziet er verder perfect uit, heel gezond, ze zit mooi in haar vacht, en ook op haar achterpoten niks vreemds te zien.
is dit normaal gedrag, of een indicatie dat er iets mis is?
Laatst gewijzigd door Mariekjuh op 18 feb 2005 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kattenbella
- Tijger
misschien dat het een tic is, ze is enorm schoon op zichzelf (maarja dat is iedere kat?). haar nagels zijn nooit lang geweest, dus waarom ze ze korter wil...?? het bloed niet heel erg hoor, maar het is wel duidelijk te zien dat het een beetje gebloed heeft want haar hele nagel is dan rood/bruinig
als ik haar nagels vergelijk met die van onze kater dan zijn ze niks langer. maar zelfs nu ze kort zijn kauwt ze er bijna dagelijks op.
ik zal het eens goed in de gaten houden hoe vaak ze het doet en of ze door blijft gaan als ze al heel kort zijn. en anders zallik dr zeker ff meenemen naar de dierenarts
als ik haar nagels vergelijk met die van onze kater dan zijn ze niks langer. maar zelfs nu ze kort zijn kauwt ze er bijna dagelijks op.
ik zal het eens goed in de gaten houden hoe vaak ze het doet en of ze door blijft gaan als ze al heel kort zijn. en anders zallik dr zeker ff meenemen naar de dierenarts
Onze katten trekken wel aan hun nagels om de loszittende nagelhoesjes
er van af te halen, maar daar zit dan al een nieuwe nagel onder.
Wij hebben al heel wat jaartjes katten, maar dat ze hun nagels afbijten heb ik nog nooit meegemaakt.
Alma
er van af te halen, maar daar zit dan al een nieuwe nagel onder.
Wij hebben al heel wat jaartjes katten, maar dat ze hun nagels afbijten heb ik nog nooit meegemaakt.

Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
de nagelhoesjes vinden wij in grote hoeveelheden in huis, maar dat is volgens mij alleen van de voorpoten, ze zijn allebei enorm verzot op de krabpaal en daar zijn altijd aardig wat hoesjes te vinden (hoewel de nagels van beide er verder prima uitzien)
het kauwen viel me pas op toen ik het geknars aan de andere kant van de kamer kon horen
het kauwen viel me pas op toen ik het geknars aan de andere kant van de kamer kon horen

Ze bijten hier alle vier inderdaad wel op hun nagels om die hoesjes eraf te halen maar nooit heel kort en dus ook nooit tot bloedens toe. Lijkt inderdaad een tic te zijn die je toch zal moeten afleren omdat ze zo geen nagels meer overhoudt. Misschien dat de da je nog tips kan geven over hoe je kan voorkomen dat ze erbij kan of misschien iets dat je erop kan smeren wat ze vies vindt zoals ze dat bij mensen ook wel doen.
groetjes Sharon