eenzame kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Anonymous

eenzame kat

Bericht door Anonymous »

hallo Mensen,

Ik ben nieuw hier, en ik had een vraag over mijn kat.
Ik heb een tamelijk oude kat (floor), ze is 13 jaar. Nou is ze volgens mij nogal eenzaam, want ze miauwt de hele dag door. Als mijn vriend en ik even de deur uit zijn geweest is ze helemaal niet meer te houden met miauwen. Nou zat ik te twijfelen of ik misschien anders een klein katje bij moest nemen (oude kat gaat niet zo goed denk ik). Maar het probleem is dat ik om het half jaar een half jaar lang op de kat van mijn ouders pas, want deze wonen de helft van het jaar in het buitenland. En drie katten vind ik dan weer wat veel. Heeft iemand tips hier over ? Ik probeer elke dag even tijd in te ruimen om met haar te spelen enzo, maar dat lijkt niet genoeg.

Groetjes van mij
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: eenzame kat

Bericht door Miranda »

Het zou kunnen dat Floor de aanwezigheid van die logeerkat mist. Kon ze daar goed mee opschieten?
En er staan veel onderwerpen op dit forum over een oude of jonge kat erbij nemen. Het heeft allemaal zo zijn voor- en nadeeltjes. Een kleintje is wel drukker en vaak weet je het karakter nog niet zo goed, wat bij een oudere kat alwel het geval is.

En drie katten valt mee hoor, kijk maar eens om je heen hier hoeveel katten de forummers hebben ;-) En dan is het ook nog eens niet voor altijd, dus dan heb je een halfjaar drie katten en het andere halfjaar weer twee.

Succes en welkom nog!
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Heeft jullie poes altijd al zoveel gemiauwd of is dat iets van de
laatste tijd? Kan het zijn dat Floor haar vriendje mist?
Als dat zo is, is het misschien een optie om de dieren voor altijd bij
elkaar te laten. Als dat tenminste mogelijk is.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Floor heeft altijd wel veel gemiauwd, maar naarmate ze ouder wordt wordt het steeds meer. Tegenwoordig is het bijna wel om de 3 uur raak. Al ga ik maar even naar boven ofzo, begint ze weer. Ook is het zo dat er twee buurkatten zijn die de buurt nog al domineren, dus naar buiten gaat ze ook niet graag. Met de kat van mijn ouders kan ze wel goed opschieten, dus ik zou het er eens over hebben met mijn ouders of het inderdaad niet handiger is als ik de kat bij mij laat wonen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Eigenlijk lijkt dat me ook de beste oplossing, als de kat van je ouders bij jou komt wonen, omdat ze daar al vriendjes mee is.
Ik denk dat een kitten weleens te druk voor haar kan zijn, omdat ze al 13 is. Je zou wel een wat ouder kitten (van een maand of 9) of een rustige kat die goed overweg kan met andere katten kunnen proberen. Het lijkt me dat ze inderdaad haar vriendje mist. Persoonlijk vind ik dat 2 of 3 katten niet zoveel uitmaakt.
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

floortje23 schreef:Floor heeft altijd wel veel gemiauwd, maar naarmate ze ouder wordt wordt het steeds meer. Tegenwoordig is het bijna wel om de 3 uur raak. Al ga ik maar even naar boven ofzo, begint ze weer. Ook is het zo dat er twee buurkatten zijn die de buurt nog al domineren, dus naar buiten gaat ze ook niet graag. Met de kat van mijn ouders kan ze wel goed opschieten, dus ik zou het er eens over hebben met mijn ouders of het inderdaad niet handiger is als ik de kat bij mij laat wonen.
Wij hebben er ook een ouwetje erbij Ashley ze is wordt in April als alles goed is 17 jaar.Ik merk ook dat ze naar mate ze ouder word ook wel
iets meer aandacht wil. Die krijgt ze dan ook.Als die poes van je ouders zo goed met Floortje kan opschieten lijkt dat me geen gek idee.Maar
je ouders willen hem misschien ook niet graag kwijt.Voor floortje zou het ideaal zijn Misschien strijken ze wel over hun hart.Ik zal duimen.
Alma :smile:
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Ik denk persoonlijk ook dat jou kat haar vriendje mist, ze is de helft van het jaar gewoon een speel en slaapkameraadje te hebben en dan opeens is die 6 maanden weg, zou jij niet treuren als je je vriendje 6maand niet zou zien? Ikke wel! Ik kan ook nie goed alleen zijn, misschien geldt dit ook voor je katje!!!
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo!

Ik wilde even melden dat ik met mijn ouders heb gepraat, en ik mag hun kat hebben! Zij zagen gelukkig zelf ook in dat Floor (mijn kat) dan gelukkiger is, bovendien vonden zij het ook niet leuk voor hun kat als zij elke keer heen en weer werd gesleept.
Gesloten