Ik zou ten 1e toch andere brokken gaan geven, voor senior (dat is voor katten ouder dan 8 jaar) en dan in de light variant. Dit is wel duurder dan Gourmetbrokken maar zal effectiever zijn. Geef de volgens de verpakking aanbevolen hoeveelheid gedeeld door 2 (voor 's ochtends en 's avonds).
Verder zul je inderdaad het voer weg moeten halen als jullie niet thuis zijn, dus geef ze gelijk als je opstaat brokjes en let erop dat de dikzak alleen uit z'n eigen bakje eet of zet ze apart bij het eten en haal het daarna weg als je naar je werk gaat. Ze wennen er vanzelf aan dat het overdag weg is en passen hun eetgedrag daarop aan. Geef ze dan weer afgepaste brokjes als je thuiskomt en voordat jullie naar bed gaan een schep natvoer want ik begrijp dat ze dit gewend zijn.
Van 1 schep natvoer zal hij niet zo dik worden, dus dat zou ik blijven geven, want katten zijn ook gewoontedieren. Geef ze geen eten dat voor jullie bestemd is!
Om een kat in een groep af te laten vallen, valt niet mee. Ik spreek uit ervaring, maar de aanhouder schijnt te winnen.
Ik geef zelf aan 1 van mijn katten Hills light, dit is er ook voor senior.
Dit vindt hij tenminste wel lekkere brokjes en dat vind ik ook belangrijk, het moet geen strafkamp worden

Succes ermee!