Vandaag heb ik onze monsters weer gewogen en nu blijkt dat Luna is afgevallen.
Ze is 5.5 maand en weegt 2.7 kg. Ongeveer 2 maanden geleden had ik haar gewogen en toen woog ze 2.9 kg. Ik weet wel dat het niet zo erg is dat ze 200 gram afgevallen is, maar ik vraag me af of het misschien aan het voer kan liggen.
We geven ze nu Whiskas Junior en zwaar verdunde kattenmelk (Norris lust geen water

) Luna geeft geregeld over. Soms is het iedere dag en soms een paar dagen weer niet. De laatste keer was afgelopen weekend.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Luna eet naar mijn gevoel niet zo heel erg veel, want het is gewoon een vrij mager poesje.
EDIT 27 november:
Ja. We weten iets meer. Ze heeft waarschijnlijk een voedselallergie. We hebben nu hypoallergeen voedsel van Vet Cat (Royal Canin). Ook moeten we haar 3 maal daags een middeltje geven tegen het overgeven. Dat hoefde maar een dag of 3. Waar schijnlijk is het slijmblies in de buik ook iets ontstoken en ditzelfde middeltje helpt dat ook verminderen.
We moeten het nu even een tijdje aankijken en dan in de gaten houden of het minder wordt.
EDIT 29 november:
Ze is sinds vrijdagmiddag 200 gram aangekomen, dus we denken dat ze niet meer heeft overgegeven sinds die tijd.
De DA vond haar wel goed op gewicht, dus mijn zorgen daarover waren voor niets...
Ze weegt nu inmiddels 2900 gram. Ze eet goed en vind het ook niet erg om dat medicijn te krijgen, want het is best zoet.
Het zakje RC Sensible is nu op en Norris gaat ook aan het hypoallergeen voer. Volgens de DA kan dat helemaal geen kwaad en eht os voor ons gewoon geen doen om ze apart voer te geven. We werken allebei overdag. Mark is dik 9 uur van huis en ik 11 uur.
Ook gaan we snachts de brokjes weg halen, omdat we Norris juist te dik gaan vinden. De DA vond dat het nog wel kon, maar we moeten we op gaan passen. Ook krijgen ze geen sterk verdunde kattenmelk meer, maar gewoon water. Norris moest hier erg aan wennen, maar drinkt inmiddels goed.
Ben weer helemaal gerust!