vreemd gedrag kitten: enge "aanval" vanavond

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Manzano,
Dat heel schokkerig adem halen, komt mij wel bekent voor (sorry voor de wat late reactie dus).

Het begon bij mijn katten met kokhalzen, maar er kwam maar niets uit, dacht eerst dat er iets van een haarbal dwars zou zitten ofzo, maar die hebben ze nog nooit gehad.
Na 2 dagen gingen de kokhalsbewegingen over in het snakken naar adem, alsof ze adem te kort hebben zeg maar, heel beangstigend!

Ik heb toen ook bij een andere dierenarts een second opinion gevraagd, omdat hij me niet kon helpen zei hij, hij wist niet wat het was :???:

De andere dierenarts heeft brochitis geconstateerd. Dit zou het bij jou dus ook kunnen zijn. Ze speelden toen ook helemaal niet, sliepen alleen heel erg veel! Hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou katten zo is, maar de symptomen zijn vrijwel hetzelfde. Succes en laat even weten hoe het is gegaan vrijdag!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Ow ja, ze deden ook heel erg veel niesen trouwens, dat is bij jou toch ook?
Over mijn belevingen tijdens deze periode moet je onder het kopje gedrag kijken bij het onderwerp stikgeluidjes.

Kweet niet hoe een link kan maken :oops:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hij is nu gewoon erg stil......ligt veel enzo. Geen gekke bewegingen of geluiden meer. Wat betreft die nekveltest, ik heb het gedaan. Bij de ander ook ter vergelijking ;) en ik zie geen verschil, dus hij is denk ik niet uitgedroogd. Nog een uurtje........
Hij kwam net ook gelijk naar me toe toen ik thuis kwam. Heb de reisbak alvast in de kamer gezet met het deksel ernaast. Daar ging ie wel meteen in kijken en op het deksel klimmen en vanaf daar z'n nagels scherpen aan de krabpaal.....Hij is dus nog niet half dood ;).
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Pfff wat een narigheid. Zijn jullie al terug, ben erg benieuwd wat het nu is.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het was hem niet helemaal duidelijk wat het was. Hij had het over een keelonsteking misschien. Duveltje had in ieder geval 40,1 gr. koorts. We hebben nu antibiotica en pijnstillers. Die dingen werken wel snel, want hij is nu al weer aan het spelen. Het onregelmatig lopen kon ook door de versuftheid door de koorts komen zei de da. Hopen dat hij zich zo goed blijft voelen.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dit kan heel goed een verkoudheid zijn waardoor hij zo lusteloos is. Hoeft nog niet eens een keelontsteking te zijn.

Katten kunnen buiten niesziekte ook gewoon verkouden worden. Dan hebben ze last van wat jij beschrijft, warm/koortsig, nergens zin in hebben, en maar wat liggen.

Mijn Caddy heeft dit namelijk ook gehad, ook hoge koorts en zo sloom, maar heeft net als jouw katje een antibioticaprik gehad en het was over.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nou gelukkig dat er direkt wat aan gedaan kon worden dus. Maar hoe gaat 't nu verder dan? Moet je het aanzien of terugkomen? En eet 'ie alweer?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hij is weer helemaal de oude qua gedrag. Echt een boefje. Hij heeft bij de d.a. een antibiotica-pil en pijnstiller pil gehad. De d.a. zei wel dat er gewoon kans is dat als de pijnstiller is uitgewerkt hij weer instort. Dan mogen we evt. nog een geven (max 2 per dag naar eigen inzicht). Verder heeft hij een kuurtje van 4 dagen antibiotica hierna. We mogen dus nog 4 dagen worstelen om dat pilletje naar binnen te krijgen ;).
Hij eet en drinkt gelukkig ook weer. Hij is echt heel snel opgeknapt gelukkig.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou maar goed dat je meteen naar de da gegaan bent dan en het niet nog langer hebt aangekeken. De kans is groot dat hij straks inderdaad weer even inzakt maar je weet in ieder geval dat je op de goede weg bent. Pilletje gewoon vermalen en dan door wat blikvoer doen, dan eten ze het vaak zonder problemen op.
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt allemaal voor jullie lieve en behulpzame antwoorden!!!
Na zoveel spelen en rennen is het niet gek dat ie in slaap valt zometeen ;). Breezer hield het niet eens vol haha. Het was net of hij even de hele week in wilde halen.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Heb dit topic gevolgd en ben erg blij dat hij weer de oude is! Ik hoop dat het helemaal opgelost is met de antibiotica.

Groetjes, rian
Mauw
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hij is nog niet de oude, dat doet de tablet. Die verlaagt de koorts en werkt zoals een aspirine voor een mens doet. Ondertussen is hij nog wel ziek dus het is zaak om de pillen goed te blijven geven en op te letten of hij voldoende eet en drinkt.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hij heeft nog niks erbij gehad en toch is hij nog steeds helemaal actief. Dus liever geen pijnstillers dan. Die antibiotica maken we natuurlijk af. Maar hij eet en drinkt nog steeds goed.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De pijnstilling werkt 24 tot 36 uur. Je ziet vanelf of hij nog meer nodig heeft :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Volgens de dierenarts niet......die voorspelde dat hij 's avonds al uitgewerkt zou zijn.
Gesloten