Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

wij willen inderdaad graag een tijdje ander voer geven. dit is gewoon niet te doen. de royal canin reageert hij slecht op, maar 1 kat kip met rijst geven die de hele dag honger heeft, en 1 kat die de hele dag door kleine beetjes eet royal canin geven omdat ze de rijst met kip niet lekker vind... daar heb je echt een dagtaak aan als je dat moet scheiden terwijl de katten enorme hecht zijn met zn 2en.

waar koop je dat voer, en wat kost dat ongeveer?
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Goeie vraag, waar haal je Hills I/D en R/D?
Bij ons id buurt is het niet op voorraad
Staat I/D voor Intestinal Diet?
Waar staat R/D voor?
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

ik heb inmiddels Trovet LRD (droge brokjes van lamsvlees+rijst) voorgeschreven gekregen van de dierenarts, en het ziet er naar uit dat onze kater na 7 dgn dit voer eindelijk wat vastere ontlasting krijgt! (het was al iets van 4 weken veel slijm, bloed, en erg dun!)
het kost wel aardig wat (19 euro voor 3 kilo), maar het bevalt tot nu toe veel beter dan het kip/rijst maaltijdzakjes dieet van royal canin wat hij eerst kreeg tegen zijn darmproblemen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze Ragdoll heeft ook diarree
Niet dramatisch, maar toch.
Ik heb spul gekregen om de darmwerking te stabiliseren, dat helpt wel.
Zij is altijd al heel gevoelig geweest op haar spijsvertering: bij te veel eten/schrokken geeft ze gauw over, ook bij opwinding (krolsheid).
Ook kan ze slecht tegen Whiskas/Felix/Gourmet brokken.
Kunnen het wormen zijn? Ik zie niets in de ontlasting, maar ze is laatst als kitten ontwormd (is nu 1.5jr).We zijn ook bezig een katertje in huis te nemen die aan is komen lopen, die heeft flink wormen nml.
Of voedselallergie? Ze eten nu Hills c/d sinds 2 dagen, das ook licht verteerbaar. Iets anders had de DA niet.. Trovet LRD waren ze niet echt weg van..Ook had ze blaasontsteking, vandaag laatste pillen vd kuur
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Mijn katten hebben soms dunne poep, en geen wormen ofzo.
Meestal geef ik dan een eetlepel of twee Biogarde roer.
Ideaal, want het is zo over.
Was een tip van mijn DA
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Daar heb je he-le-maal gelijk in.

Wormen moeten uitgesloten zijn.
Als je Biogarde geeft en er zijn wormen, dan gaat de dunne ontlasting ook niet weg.

Maar ik geeft het ook wel eens zomaar, voor de lekker! Ze smullen ervan :wink:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze DA is niet zo'n voorstander van vaak ontwormen, tis tóch vergif zegt hij. Zeker aangezien onze katten permanent binnen zijn.
Ik heb bij de Ragdoll met diarree echter geen wormen gezien in poep/kots.
Kan ze er dan tóch diarree van hebben?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, dat kan omdat er een katje met wormen bij jullie binnen is. En aangezien wormen besmettelijk zijn, zal je Ragdoll ze zeker opgepikt hebben.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

OK, dan zal ik haar, en de andere 3 dan ook maar meteen ontwormen!
Ze zitten nog gescheiden van dat katertje trouwens, behalve dat er soms weleens een poes tussen m'n benen door naar binne glipt want ze zijn tóch nieuwsgierig!
Hij heeft ook z'n eigen bak met poepschep.
Hij is echter dinsdag, eergister dus, gecastreerd.
Moet ik dan bij hem niet ff paar dagen wachten tot hij is aangesterkt?
Hij zal wel weer diarree krijgen en kotsen van zo'n kuur natuurlijk..
Heeft het dan wel al zin die anderen nu al te ontwormen?
Of gewoon nu en over 2 wk ofzo weer?
Gebruikersavatar
Anisha
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:23
Locatie: Groningen

diarree door "verkeerd" voedsel??

Bericht door Anisha »

wij hebben sinds een aantal weken een kater(gecastreerd) uit het asiel gehaald, hij is nu ongeveer 8 maanden.
De laatste paar weken heeft hij veel last van diarree, en soms dan blijft het ook nog wat hangen aan zijn poepgat, waardoor wij dus door het hele huis poepvegen hebben. Nou vind ik het op de vloer nog niet zo erg, dat veeg je zo weg, maar op de stoelen ed. ben ik er minder blij mee.
Zijn vorige eigenaren hebben hem afgestaan omdat hij onzindelijk was. Daar hebben wij nooit problemen mee gehad. Het enige is nu dus de diarree.
In het begin had hij er volgens mij nog geen last van, toen gaven we hem voer wat we van het asiel hadden meegekregen(ik ben het merk ff kwijt..). Daarna hebben we hem Tom Poes gegeven, en ging het minder. We zijn nu wel overgestapt op iets anders(Whiskas), maar er lijkt nog niet echt verbetering te zijn. En ik vind het zo zielig voor hem..
Zou het aan het voer kunnen liggen dat hij diarree heeft? Het valt mij ook wel op dat hij veel dorst heeft. Verder snoept hij alleen maar van het kattegras, en vooral als we hem eens wat blikvoer geven wordt het nog erger..
Ik wil er sowieso nog even mee naar de dierenarts toe, maar misschien dat iemand hier tips heeft..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kan inderdaad goed aan het voer liggen. Tom Poes en Whiskas zijn niet de topmerken, en ook niet merken die in het asiel gevoerd worden.
Ik zou hem een tijdje op RC Sensitive zetten, dan moet de diarree snel verminderen.
Als hij niet ontwormd is, zou ik dat meteen doen want ook van wormen kan een kat diarree krijgen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Lijkt mij duidelijk dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat hij niet over Tom Poes of Whiskas kan of dat je het asielvoer niet hebt afgemengd en afgebouwd naar het voer wat je wil gaan geven.

Die dorst kan komen door de droge brokjes, omdat daar geen vocht in zit. Maar als je je zorgen maakt of de diarree blijft ondanks dat je teruggaat naar het asielvoer, is een bezoekje aan de da nooit een verkeerd iets.

Dus ik raad aan het asielvoer weer te geven en als je daarvan de naam kwijt bent, is het toch maar een kleine moeite om het asiel even te bellen en hiernaar te vragen?

EDIT: Volgens mij heb je ook wel wat aan Emma's antwoord ;-)
Gebruikersavatar
Anisha
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:23
Locatie: Groningen

Bericht door Anisha »

we hebben het wel netjes afgebouwd, we hebben het eten gemengd met ons nieuwe voer. Toen we het aan het doormengen waren ging het ook nog wel steeds goed met hem..
Volgens mij is hij toen hij in het asiel kwam nog ontwormd, maar ik kijk het nog even na.
Ik zat zelf ook al wel na te denken om toch op duurder(beter) voer over te stappen, het viel me alleen op dat we dit bij Anisha nooit hebben gehad...

Nu is dit katje ook te vroeg bij de moeder weggegaan, maar dat zou toch niets uit moeten maken..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De ene kat heeft gevoeliger darmen dan de andere, en dus kan het goed zijn dat de kater dit voer niet goed verdraagt. Sentible of Sensitivity is veel beter voor gevoelige darmen.

Ik ga er ook van uit dat hij in het asiel ontwormd is, maar dat mag je best nog eens herhalen ;-) Dat kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Hallo. Van Royal Canin heb je een overvloed van aangepaste voeding voor tal van problemen waar de katten mee te maken kunnen hebben. Evita heeft in haar jonge leventje ook al heel wat meegemaakt met haar darmpjes en lever, dus was ook zij tot voor kort tot speciale voeding (van o.a RC) veroordeeld. Een probleem: ze haalde haar neus op voor RC ! Intussen lijkt ze geen problemen meer te hebben (tal van verschillende behandelingen en het drie verschillende wormmedicijnen verder). Wat ik nu eigenlijk wilde zeggen: als ze geen RC willen is Hill's ook wel een zeer goed alternatief. Mijn Evita wil niets anders meer, en ik heb haar nooit zo zien smullen als van die brokjes (en met haar voorgeschiedenis is dat hartverwarmend). Ondanks haar gevoeligheid verdraagt ze die voeding ook zeer zeer goed en is ze nu eindelijk op haar gewicht gekomen (van amper 3kg naar 4kg100g op 3 maanden !)
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Plaats reactie