voedsel afwisselen of niet?
soms nat voer geven?
Ik hoorde dat er in nat voer vrij veel vocht zit. Is het daarom goed om je kat af en toe ook nat voer te geven? Of moet dit helemaal niets uit maken?

Veel natvoer is niet goed. Mijn katten raken er dan ook van aan diarree als ze er te veel van krijgen.
Ik heb daarom heel de dag gewoon brokjes voor ze staan en geef ze iedere avond 1/3 blikje Gourmet gewoon voor het lekkere.
Ze zijn ook altijd door het dolle heen als ze het krijgen.
Dus af en toe wat blikvoer kan denk ik geen kwaad, maar als ik jou was zou ik de ontlasting een beetje in de gaten houden. Als ze er niet van aan de diarree raken is het goed!
Ik heb daarom heel de dag gewoon brokjes voor ze staan en geef ze iedere avond 1/3 blikje Gourmet gewoon voor het lekkere.
Ze zijn ook altijd door het dolle heen als ze het krijgen.
Dus af en toe wat blikvoer kan denk ik geen kwaad, maar als ik jou was zou ik de ontlasting een beetje in de gaten houden. Als ze er niet van aan de diarree raken is het goed!
Ze krijgen hier alleen maar brokjes. We geven zo nooit natvoer. Alleen zo nu en dan een stukje gekookte koolvisfilet. Ik wilde alleen weten of het goed is om je katten zo nu en dan blikvoer te geven i.v.m. het extra vocht dat ze dan binnen krijgen.
Tenminste. Ik had gehoord dat er veel vocht zit in blikvoer, dus vandaag dat ik het wilde weten.
Tenminste. Ik had gehoord dat er veel vocht zit in blikvoer, dus vandaag dat ik het wilde weten.

Overdag zijn we allebei niet thuis, dus kan ik niet goed bijhouden of ze genoeg drinken. Ik heb alleen gehoord dat katten de neiging hebben om te weinig te drinken en dat te weinig drinken op den duur ook tot blaasgruis kan lijden. Dat wil ik het liefste koste wat kost voorkomen. Zal ze straks nog een stukje koolvisfilet geven met vocht erbij

Natvoer geven zal misschien wel schelen qua vocht maar niet aan te raden als enige voeding die ze krijgen.
Hier hebben wij altijd brokken staan en ik geef de meiden elke dag een klein beetje natvoer (een kuipje door vier gedeeld, dus echt heel erg weinig) gewoon omdat ze het lekker vinden.
Hier hebben wij altijd brokken staan en ik geef de meiden elke dag een klein beetje natvoer (een kuipje door vier gedeeld, dus echt heel erg weinig) gewoon omdat ze het lekker vinden.
Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
voedsel afwisselen of niet?
Ik heb van een DA gehoord, dat je een kat geen groter plezier kunt doen dan hem elke dag hetzelfde te voeren.
Wat denken jullie hiervan?
Wat denken jullie hiervan?
- Brenda And The Cats
- Huiskat
Ik geef mijn katten ook altijd hetzelfde!
Alleen krijg ik het idee dat hun zin in natvoer wat ik altijd geef minder wordt. Eerst konden ze niet wachten tot ik klaar was en het neerzette, maar als ik nu neerzet blijft Snoopy er eerst een beetje bij staan en besluit na een minuut om toch maar te gaan eten.
Is het dan niet verstandig toch eens iets anders te proberen?
Alleen krijg ik het idee dat hun zin in natvoer wat ik altijd geef minder wordt. Eerst konden ze niet wachten tot ik klaar was en het neerzette, maar als ik nu neerzet blijft Snoopy er eerst een beetje bij staan en besluit na een minuut om toch maar te gaan eten.
Is het dan niet verstandig toch eens iets anders te proberen?