Vlooien en ontvlooien
- BlackPanther999
- Huiskat
- Contacteer:
Het pipet in het kittenpakket wat je bij de DA krijgt is speciaal voor kittens, je mag het gewoon gebruiken. Het rare is dat ze niet tekoop zijn van Frontline, je krijgt het alleen bij zo'n pakket. Alleen pipetten voor volwassen katten zijn te koop.
Voor verdere vlooienbehandeling ben je dus aangewezen op de spray (wat frontline betreft). Ik eb hetzelfde pakket namelijk gehad en heb toen mijn DA gebeld, omdat ik dus ook dacht dat ik geen pipetten mocht gebruiken voor kittens. Toen heeft mijn DA mij het bovenstaande verteld, als je je DA belt zal hij je hetzelfde waarschijnlijk vertellen.
Voor verdere vlooienbehandeling ben je dus aangewezen op de spray (wat frontline betreft). Ik eb hetzelfde pakket namelijk gehad en heb toen mijn DA gebeld, omdat ik dus ook dacht dat ik geen pipetten mocht gebruiken voor kittens. Toen heeft mijn DA mij het bovenstaande verteld, als je je DA belt zal hij je hetzelfde waarschijnlijk vertellen.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Kijk. En dat wist ik dus ook niet. Die pipetjes lijken namelijk precies hetzelfde!
We hebben het nu dus ook op Luna toegepast en geen last, dus zal inderdaad wel goed zijn
Norris krijgt op mijn verjaardag ook nog een keer en daarna doen we voor dit najaar en winter niets meer. Onze katten komen toch alleen heel af en toe op het balkon. Misschien dat we dan niet eens om de 5 of 8 weken hoef te geven...
We hebben het nu dus ook op Luna toegepast en geen last, dus zal inderdaad wel goed zijn

Norris krijgt op mijn verjaardag ook nog een keer en daarna doen we voor dit najaar en winter niets meer. Onze katten komen toch alleen heel af en toe op het balkon. Misschien dat we dan niet eens om de 5 of 8 weken hoef te geven...

Ik heb Flubenol gekregen van de DA en Piko vindt het gewoon lekker.
Ik weet nog van m'n oude kat dat we die nooit echt ontvlooiden, hij kreeg alleen een vlooienbandje om en we kamden hem af en toe. Als hij vlooien had, kreeg hij uiteraard wel een behandeling.
Maar ik geloof ook niet echt dat dat spul goed voor ze is. Ik zou het alleen geven als Piko vlooien heeft.
Ik weet nog van m'n oude kat dat we die nooit echt ontvlooiden, hij kreeg alleen een vlooienbandje om en we kamden hem af en toe. Als hij vlooien had, kreeg hij uiteraard wel een behandeling.
Maar ik geloof ook niet echt dat dat spul goed voor ze is. Ik zou het alleen geven als Piko vlooien heeft.
Nou... Wij willen het liefste wel voorkomen dat Norris en Luna vlooien krijgen. Als ik zie hoe snel het gaat...
We hebben ze nu allebei behandeld nadat ze vlooien hadden gekregen en we houden het wel een beetje bij met Frontline. aanstaande vrijdag krijgt Norris nog een pipetje en Luna ergens in November nog een keer. Daarna stoppen we er een tijdje mee.
We hebben ze nu allebei behandeld nadat ze vlooien hadden gekregen en we houden het wel een beetje bij met Frontline. aanstaande vrijdag krijgt Norris nog een pipetje en Luna ergens in November nog een keer. Daarna stoppen we er een tijdje mee.

jammer dat ik dit nu pas lees.Emma Boom schreef:Sorry, Exil is niet het beste middel; het bestrijdt veel en veel minder goed dat Frontline en Stronghold.
En Exil mag inderdaad niet voor kittens worden gebruikt
Mijn man had bij de dierenwinkel ook Exil meegekregen.
Hij had gezegd dat we een kitten van bijna 6 mnd hebben.
Daar mocht het gewoon aan gegeven worden zei ze. Ik heb de bijsluiter erop nageslagen en daar stond ook niet op dat het niet mag.
Ik heb ook niet de indruk dat het erg best werkt. Want ze hebben het nu een week geleden gekregen en vooral op Mano (de kitten) vind ik elke dag nog wel een stuk of 5 vlooien.
Ik moet waarschijnlijk nog 2 maanden wachten voor ik iets anders kan geven? (en ondertussen maar goed stofzuigen... en sprayen (ook in de stofzuigerzak..).
Groetjes,
Petra
Petra