Ik dacht dat jullie een open bench bedoelde zonder doeken. Dat is denk ik wel iets stressvoller als zonder doeken ja

. Voor beide is wat te zeggen hoor, want een kat die ik ken komt de bench amper meer uit en is duidelijk gestressed als de bench er niet staat. Kennissen van mij hebben hun poes een week in de bench gelaten omdat het één en al ruzie was. Zonder doeken, dat wel.. toen ze de bench weghaalden was de andere kater al wel gewend maar de nieuwkomer zit na een jaar nog steeds zeker 23 uur per dag in de bench, al staan de deurtjes wel open en kan ze met de kater prima opschieten. Helaas vind die de bench maar niks, dus echte vriendjes zijn het niet. Af en toe komt de kater er bij in. Ze hebben geprobeerd het af te bouwen, maar de kat schiet direct onder een kast en is er al eens een week niet onder vandaan gekomen tot de bench er weer stond. Soms komt ze er een week niet uit, dus ze beschouwt dat blijkbaar als het enige veilige plekje.
Maar goed, ik denk wel dat die poes een beetje een kronkel heeft en misschien als kitten al getraumatiseerd is. Ze was 14 weken toen ze daar kwam. Ze vind het niet erg als je haar aait, maar uit de bench halen stribbelt ze echt tegen. Vandaar dus dat ik het een beetje sneu vind, al lijkt de poes het zelf prima te vinden.. In de bench is ze echt gezellig en kletst ze lekker tegen je aan, en vind ze het ook fijn om aangehaald te worden.