Ik heb de honeysuckle speeltjes ontdekt!

Gister een honeysuckle muisje met de post binnengekregen (via internet besteld) en Raven is er helemaal gek van. Ik heb alleen het idee dat die dingen (nog) niet in Nederland te verkrijgen zijn, kon er ook al geen Nederlandse websites over vinden (de enige nl sites over honeysuckle gingen over bach bloesems). Dat vond ik wel jammer, dus ik post er hier maar wat over. :P Het schijnt ook in Amerika nog helemaal nieuw en geweldig te zijn trouwens.
Dit is de honeysuckle plant:
Honeysuckle is een (niet-giftige) kamperfoeliesoort. Katten reageren er ongeveer op dezelfde manier op als op kattenkruid. Het nadeel van kattenkruid is dat alleen katten die een bepaald gen hebben (ongeveer 70% van de katten) er op kunnen reageren, de rest van de katten laat kattenkruid links liggen. Bij honeysuckle zou dat percentage veel hoger liggen, bijna alle katten reageren erop.
In de speeltjes stoppen ze een beetje zaagsel van de stam of ze doen er gewoon een schijfje hout in. Die schijfjes hout kun je trouwens ook los krijgen, het schijnt dat katten dat ook heel leuk vinden.
Hier staat wat meer informatie over honeysuckle.
Zo'n muisje had ik voor Raven besteld:
Op verschillende sites staat trouwens dat je de speeltjes het beste even nat kan maken (dan komt de geur beter uit), maar 5 seconden in de magnetron doen werkt ook.
Dat had ik dus gedaan, leek mij handiger dan natmaken, want dan zit je met een nat speeltje. Maar 5 minuten later was het muisje alsnog kleddernat van de kattenkwijl.

Raven ging er namelijk als een gek eraan likken/sabbelen en daarna ging hij erop liggen rollenbollen.