zoals de meesten hier wel weten is Luna onlangs voor de tweede keer aan de wandel gegaan en een tijdje van huis geweest. Ze blijft normaal gesproken altijd in de tuin of in die van de aangrenzende buren, maar nu is ze dus al twee keer spoorloos verdwenen. De eerste keer zat ze vijf kilometer verderop in de stad zielig in een hoekje en heeft de dierenambulance haar teruggebracht en de tweede keer ongeveer anderhalve kilometer verderop (wel weer richting bibliotheek..

Nu is ze alweer een paar dagen binnen, maar met dit mooie weer heb ik er erg veel moeite mee...ze miauwt hartverscheurend en kijkt me o zo zielig aan..voorzover katten dat kunnen...maar die van mij kan het

Wat moet ik nu doen? Wat zouden jullie doen?
Ik vind het eigenlijk nog zieliger omdat ze overdag ook al alleen thuis zit, ongeveer zes uurtjes lang. We kunnen door omstandigheden geen tweede katje nemen.
Ik krijg niet in de gaten dat ze zich overdag verveeld, ze heeft nog nooit iets gesloopt of ik zie haar ook niet gestresst: ze eet goed, ze is niet schichtig en als we thuiskomen komt ze aangehold en gaat zeop de grond liggen om gekroeld te worden.
Ik speel ook veel met haar, in zoverre dat ze dat met dit warme weer wil. Meestal gaat ze er snel weer bij liggen.
Maar toch he...het doet me best wel pijn om haar niet meer buiten te laten. Aan de andere kant...misschien loopt ze weer weg en dan heb ik niet het geluk dat er lieve mensen zijn.....o o tweestrijd.
De tuin afzetten of een tuigje heeft geen zin. Ze kruipt overal overheen en een tuigje weet ze altijd af te worstelen. En bovendien vind ik dat ook zielig want dat snapt ze al helemaaaaaal niet. En een omheining of fort maken van mijn huis zie ikook niet zitten.
Ik denk dat ik het volgende week toch weer probeer...geen eten voordat ze naar buiten gaat en niet te lang buiten. Zodra ze heeft gegeten niet meer naar buiten.
Wie heeft er hier nog meer een kat die overdag alleen thuis zit?