Warmte ....

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Anastasia, bedankt voor de extra tip ! Ik heb maar voor een ding schrik, en da's dat ik heel veel licht in huis ga kwijtzijn als ik de veranda afdek .... Maar nog altijd liever dat dan zo'n sauna in huis :lol:

Ik heb redelijk wat informeerwerk als ik het zo hoor :shock:
Nanet

Bericht door Nanet »

Ja, het lijkt me voor jezelf ook geen pretje die hitte in huis!
Het is logisch dat katten zich rustig houden met dit weer, bij beweging stijgt de lichaamstemperatuur. Mijn Puck ging voorheen wel eens mee met de auto, ook in de zomermaanden. Zij had dan soms wel echt last van de warmte, een keer zelfs gezien dat ze ging hijgen om de warmte kwijt te raken. Ik denk dat ze het zelf wel aangeven als ze er last van hebben en verkoeling zoeken, wel belangrijk dat er altijd vers water staat.

Groetjes!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hijgen is iets wat onze Mellow sowieso al doet voor af te koelen - bv. als hij te veel gespeeld heeft met Kiaraatje :lol: In het begin hebben wij ons daar ZORGEN om gemaakt - niet normaal ! Maar het blijkt ook bij katten een natuurlijk afkoelingsmiddel te zijn ...
Nanet

Bericht door Nanet »

Dat klopt, ze hebben geen zweetklieren zoals wij om af te koelen, dus dat gaat denk ik net zoals bij honden door te hijgen. Warmte en vocht door de ademhaling. Is op zich niet erg, maar te vaak is ook niet goed, da's toch een teken dat het TE is.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

sKatje schreef: :eeh:
bedoel je misschien 'no offense'? :lol:
Sssst, je hebt niets gelezen skatje :oops: :oops: Hoe kom ik daar nu weer op :???:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Blue White Girl schreef:Anastasia, bedankt voor de extra tip ! Ik heb maar voor een ding schrik, en da's dat ik heel veel licht in huis ga kwijtzijn als ik de veranda afdek .... Maar nog altijd liever dat dan zo'n sauna in huis :lol:

Ik heb redelijk wat informeerwerk als ik het zo hoor :shock:

Dat valt reuze mee met het donker worden hoor!! Natuurlijk wel iets, maar het is wit en dat scheelt enorm.
Succes met je zoektocht.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb het allemaal zo eens gelezen en ik geloof dat ik me minder zorgen mag maken over mijn kat. Haar gedrag werd zo extreem anders dan normaal dat ik me echt zorgen ging maken, maar het lijkt nu toch ook aan de warmte te liggen. Ze wordt natuurlijk ook elk jaar een jaartje ouder...
Bedankt, ik ben echt opgelucht!
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Bij ons in huis is het ook erg warm. Onze woning is de bovenste etage van de flat. De zon komt aan de voorkant op en gaat via het platte dak naar de achterkant waar die 's middags brandt. De katten zoeken juist de keuken op de enige plek in huis waar zeil ligt. Ook liggen ze graag onder de bank in de schaduw.

In gedag verandert de ene wel en de ander niet. Nina blijft een kleine terrorist (heeft vast haar tropen diploma) Biggles is net zo rustig als altijd. Maar vooral Liesje is extra rustig en minder gestressd. En ook Bloempie is in een vloerkleedje veranderd. De jongens Solo en Willie zijn onverstoord zichzelf.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nanet schreef:Dat klopt, ze hebben geen zweetklieren zoals wij om af te koelen
Voor zover ik weet hebben ze wel zweetklieren, maar alleen op de onbehaarde plekken, o.a. de voetkussentjes, wat ook de reden is dat je overal pootafdrukken terugvindt ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik ga dat met het natte washandje vanavond proberen, ze liggen hier ook de hele dag te soezen en te slapen... Leuk joh nu komen ze 's nachts in actie... ;)
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Roland schreef: Voor zover ik weet hebben ze wel zweetklieren, maar alleen op de onbehaarde plekken, o.a. de voetkussentjes, wat ook de reden is dat je overal pootafdrukken terugvindt ;-)
Nina laat natte pootafdrukjes achter op mijn benen wanneer ze nu op schoot klimt. Dus ze zweet inderdaad.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Klopt de zweet kleiren zitten tussen hun voetzolen en ze raken hitte kwijt door te hijgen, dan verdampt het vocht via de tong.

Hier zijn ze ook echt allemaal vloerkleedjes, ze liggen echt uitgeteld. Buiten is het warm, maar bij ons binnen ook 29 graden :???:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hier nog een Nederlander :grin:

Als wij overdag gaan werken, dan gaan de katten naar boven. Ze hebben dan de badkamer, "speelkamer"en zolder tot hun beschikking. Ook laat ik op de warme dagen de luxeflex en gordijnen dicht. De zon staat er namelijk de hele dag op.

Hier zijn ze niet lusteloos van de warmte. Ze spelen als gekken :grin: :shock: Met als gevolg dat Lady om de haverklap gaat zitten hijgen als een hondje. Ze eten als bouwvakkers, en drinken goed.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik heb hier ontdekt dat de heren bontvachtjes het met deze hitte lekker vinden om met een koelelement geaaid te worden. Dus zo'n blauw ding dat je in de vriezer gooit voor in de koelbox. Uiteraard doe ik dat maar kort en alleen op flink behaarde stukken, maar ze vinden het heerlijk. Sushi is normaal geen grote kroelkat, maar net liet hij zich al 2 keer spinnend omvallen toen ik hem met dat koelelement aaide.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi!

Nou hier zijn ze ook zo sloom als de neten. :cool:
Ze liggen de hele dag voor pampus en te maffen. Ik aai ze ook met natgemaakte handen en dat vinden ze wel lekker. Een washand lijkt me nog beter werken. Vooral voor onze halflangharige Smokey. T is gewoon sneu om te zien dat ze met zo'n bontjas aan in deze hitte moet zitten :sad: .
Drinken doen ze ook niet echt meer ofzo. Onbegrijpelijk hoor! :roll:
Gesloten