Nou Loontje, dit gaat dus niet altijd op

,...
wij hebben thuis altijd katten gehad, en die kwamen soms stiekem op t aanrecht, maar een eeh of aaah of nee en ze waren er af, maar kregen ze vlees in de neus werd dat snel meegegrist (zelfs speklappen en gehakt uit de pan :?).. en dan maken dat ze wegkwamen..
Nu heb ik hier een schat van een grijze kater rondlopen, die uit die familie komt, en wat ik ook geprobeerd heb hij bleef op het aanrecht klimmen..
Ik ben hier zeker wel richting een jaar mee bezig geweest, steeds weer herhalen, alles geprobeerd, maar hij bleef het doen..
Ik heb waterspuiten geprobeerd, nekvel pakken, foei zeggen en eraf halen, een mok water leeggekieperd over zn rug, een pakje zakdoeken gegooid, met de kont onder de kraan gezet, maar niets heeft geholpen...
Zodra ik even omdraaide of wegliep zat hij er alweer op...
Nu zijn we zover dat ze in ons nieuwe huis wel op t aanrecht mogen..
We hebben hier een groot ruim aanrecht, waar plek zat is, en dan maar een extra doek erover heen halen..
Gizmo ligt vaak vanaf t aanrecht te kijken wat er allemaal gebeurt, en Xonya ligt in de wasbak, en als de kraan aanstaat spelen ze met t water..
Caddy komt alleen op t aanrecht als ie denkt dat ie er wat te eten kan halen...
Ligt er eten of staan er pannen op t vuur, weten ze dat ze er niet bij in de buurt mogen komen, soms toch een poging maar dan volstaat een : Ga bij die pannen weg! voldoende, en gaan ze op t andere gedeelte staan..
We hebben wel geprobeerd hier in t begin ze er niet op te laten, maar het aanrecht is zo groot, en een doek erbij en t is schoon, dus wij laten t gewoon..