Slaan met staart

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

wat betekent het slagen met de staart op de grond?
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Het betekent in geen geval onrust. Bij ons doen ze het wel als ze op de ander jagen. Of als je ze aait en ze een beetje geirriteerd zijn/ onrustig zijn, omdat ze je wat onvoorspelbaar bijv. vinden in je gedrag of het niet leuk vinden.

Linus is dan weer een beetje afwijkend, die gaat zn staart zwaaien als hij het lekker vind als we hem aaien. :roll: :lol: Dan rolt ie even later over de grond en moeten we zn buik verder aaien. Maar volgens mij is dit afwijkend aan het normale kattengedrag. :???:

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou niet helemaal afwijkend...
Als Xandor met zijn staart slaat vindt hij het lekker en gaat hij inderdaad al vrij snel daarna op zijn rug liggen zodat je zijn buik kan aaien. Bij hem vind ik het ook altijd op kwispelen lijken.
Bij Quinto moet je echter van hem afblijven als hij met zijn staart slaat want dan is hij geirriteerd.
Het kan dus meerdere betekenissen hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ja, ik geloof best dat dat per kat verschilt!
Hier heeft het meestal als betekenis; loeren op vogels of muisjes, of 'nu moet je ophouden met aaien', als waarschuwing.
Maar ook wanneer ze iets spannends vind, of iets wantrouwt; bijvoorbeeld met een buurtkat. Ze zit erbij, maar met zwiepende staart; beetje boos, misschien wat onzeker of wantrouwig.

In welke situatie slaat jouw kat dan met z'n staart op de grond, sokje? Volgens mij heb je ook nog het op en neer van de staart, en het heen en weer (schuiven).
Mijn bovengeschreven is vaaks het laatste; heen en weer (schuiven).
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

ik heb het over op en neer slaan en het is meestal als er een vreemde kat op de hof komt.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

O ja, ik herken het wel. Maar wat het nou précies betekent? Wel iets in de trant van; ik houd je in de gaten. Zoiets.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat is volgens mij een soort waarschuwing, een teken van alertheid.
Geeft aan; ik heb je gezien en ben daar niet blij mee. Zoiets :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

dat op en neer slaan op de grond is volgens my irritatie
dat doet 1 van onze poezen ook tijdens het stoeien
onze andere poes, gaat vaak met haar staart slaan als je haar aait, maar ze gaat wél spinnen?!
wat zou ze nou bedoelen?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het slaan met de staart zal voor veel katten een andere betekenis hebben denk ik. Onze kat van 11 die slaat namelijk altijd met zijn staart, of hij nou loopt of ligt, het maakt niet uit. Maar over het algemeen is het zo dat als een kat zijn staart langzaam beweegt, hij kwaad of alert is, en als de staart snel beweegt, dat hij dan blij is.
Onze kat zal wel alles tegelijk zijn dan. :grin:
Groeten Mientje
Gebruikersavatar
klaasenfroukje
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:07
Locatie: Geeste (Varloh)

Bericht door klaasenfroukje »

Als onze Noodles met haar staart slaat kun je er donder op zeggen dat ze binnen een paar minuten 'kattekwaad' uit gaat halen.. zoiets van ; ik ben een stoere poes, kom maar op, ik win toch wel... :cool:
Gesloten