Allergisch voor halsbandje?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

Allergisch voor halsbandje?

Bericht door Anonymous »

Hallo Allemaal,

Hier even een vraagje van mij namens Barney, Kan het misschien mogelijk zijn dat Barney allergisch is voor zijn halsbandje met belletje die hij alleen buiten draagt?

Het gaat namelijk als volgt Barney schreeuwd eerst moord en brand dat hij naar buiten wil, vervolgens doe ik zijn bandje om en meneer begind als een gek te krabben en kopjes te geven tegen alles want ie tegen komt, Hij krabt allen op de plek waar het halsbandje zit, blijkbaar heeft hij er z'n last van dat als ik heb halsbandje van zijn nekje los doet hij nog zit te krabben.

Het gevolg voor hem is dat hij nu niet naar buiten kan, wat hij zo graag wil. Ik hoop dat jullie er wel eens wat over gehoord hebben.

In ieder geval bel ik morgen de DA.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou hem dan eens zonder halsbandje naar buiten laten gaan en het verschil aanzien. Dat lijkt me het simpelst.
Hij kan het ook gewoon een vervelend gevoel vinden (ik vind een horloge soms vervelend voelen, dus dan doe ik die niet om) en daartegen protesteren. :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank je Emma ik ga het meteen proberen, Als het hier tenmiste wat droger wordt. Ik hou je op de hoogte.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ik zou het bandje niet meer afdoen. Zeker niet als hij regelmatig naar buiten gaat. Ik heb Boris al jong een bandje omgedaan en hij vond het in het begin ook helemaal niks. Van alles probeerde hij om het van z'n nek af te krijgen, ook krabbelen en langs de grond schuren. Na een paar dagen was hij eraan gewend.
Een allergie bouwt zich gedurende een periode op en dan komen de allergische reacties. Dus ik denk echt dat het het 1e is dat ik geschreven heb.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Hi Isabelle, Als je het vervelend vindt dat hij zonder "merk" naar buiten gaat, laat hem dan chippen bij de dierenarts. Al onze 7 katten zijn zonder bandje en met chip. Sindsdien zit ik rustiger.
groetjes Stella
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Stella en de andere,

Even een update ik heb toch maar even de Da gebeld, die raden mij aan om een plastiek bandje om zijn hals te doen, dit helpt ook niet echt al is het krabben een stuk minder.

Op dit moment zit ik nogmaals aan de telefoon met de Da even overleg hoe of wat, mijn gevoel zegt namelijk dat het wel zou kunnen dat hij een allergie er voor heeft ontwikkelt, gezien zijn gedrag, ik wil dus voor de zekker heid weten of het echt uigesloten kan worden en wat er in z'n chip zit als daar ook koper in zit kan dat ook heel wat kwaat.

Ik heb net op gehangen met de DA het wordt chippen maar ja dat wordt wel even sparen want dat is wel even 80 euro voor 2 katters. De dierenarts assisente zij dat een allergie wel degelijk mogelijk is aan gezien wij mensen ook z'n allegie kunnen hebben zoals ik bijvoorbeeld.

Als ik een horloge om doe dat van nep goud kopen dus is krijg ik binnen 2 tellen allemaal rode bulltjes op de plek van de sluiting.

Ik hou jullie allemaal op de hoogte.
Gesloten