Vlooien en ontvlooien
- Poezebal
- Panter
- Contacteer:
hmm das minder, dat hebben wij de eerste zomer ook gehad..
ik had gelukkig vrijwel alles met zeil en leer, maar toch..
ik werd zelf ook gebeten,...
k heb op een gegeven moment ook mand en tapijtspray gehaald, en dat dood ook de eitjes (ben alleen bang dat ik t niet meer heb) het is verkrijgbaar bij de petsplace en zit in een (volgens mij zwartrode bus)..
ik heb daarna geen last meer gehad, en ik spray de katten ook zo regelmatig als aangegeven op de bijsluiter in te sprayen..
succes (wel vroeg al vlooien, maar ja de vlinders zitten ook al bij ons op t werk in t magazijn)!!
ik had gelukkig vrijwel alles met zeil en leer, maar toch..
ik werd zelf ook gebeten,...
k heb op een gegeven moment ook mand en tapijtspray gehaald, en dat dood ook de eitjes (ben alleen bang dat ik t niet meer heb) het is verkrijgbaar bij de petsplace en zit in een (volgens mij zwartrode bus)..
ik heb daarna geen last meer gehad, en ik spray de katten ook zo regelmatig als aangegeven op de bijsluiter in te sprayen..
succes (wel vroeg al vlooien, maar ja de vlinders zitten ook al bij ons op t werk in t magazijn)!!
Ik ben in vorm
. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..

Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
wij hebben ook ne keer een vlooienplaag gehad en wij hebben het drastisch aangepakt. mijn matras zat vol dus die hebben we weggegooid, de zetel beneden ook weg, en dan overal spuiten met speciale bussen, een tweetal uur later alles stofzuigen en het huis laten luchten, de katten iets ingespoten in de nek tegen vlooien, vlooienbandje om en dan hopen dat het gedaan was en het was gedaan. als het in de zetels zit, geraakt het er moeilijk uit.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gisteren bij de dierenarts geweest en die zei dat je Stronghold niet elke maand, het hele leven van een kat kon toedienen.
Nou ja, in ieder geval zit Luna niet meer te krabben, al twee dagen lang niet meer en haar oren zijn ook helemaal schoon.
Ik wacht het even af en denk dat ik vanaf volgende maand en dan gedurende de zomer Stronghold ga gebruiken omdat ze dan veel buiten komt.
Bedankt voor de reacties.
Nou ja, in ieder geval zit Luna niet meer te krabben, al twee dagen lang niet meer en haar oren zijn ook helemaal schoon.
Ik wacht het even af en denk dat ik vanaf volgende maand en dan gedurende de zomer Stronghold ga gebruiken omdat ze dan veel buiten komt.
Bedankt voor de reacties.
Mauw
Ik vind het soms heel vervelend dat dierenartsen zo verschillend zijn. Onze dierenarts zweert ook bij Stronghold en volgens hem kan het wel een leven lang gebruikt worden. Vertelde jouw dierenarts erbij waarom dat niet mag? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.rian schreef:Gisteren bij de dierenarts geweest en die zei dat je Stronghold niet elke maand, het hele leven van een kat kon toedienen.
Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'
Onze Binky is allergies voor vlooien wij geven hem dus elke 4 weken samen met Barney een piepetje van frontline, hier zweer ik bij omdat we sinds dien geen vlo meer hebben gevonden dus ook geen eitjes meer. Verder word hier ook elke dag gestofzuigt en elke 2 weken de boel besprayt met een tapijt en meubel spray.
Maar volgens mij maakt het niet veel uit wat je voor merk gebruikt, als je het maar op het juiste moment her haalt.
Maar volgens mij maakt het niet veel uit wat je voor merk gebruikt, als je het maar op het juiste moment her haalt.

-
- Lynx
Hoi, wij hebben gisteren ook vlooitjes ontdekt bij onze poes Mila. Het is de eerste keer. Nochtans gebruik ik elke 3 maand Stronghold, maar misschien moet ik het dan toch regelmatiger doen. We hebben gisteren een pipet Stronghold in haar nek gespoten. Is dit nu voldoende om de vlooitjes bij haar weg te krijgen of moet ik het vandaag of de komende dagen herhalen? Of moet ik ook een spray gebruiken? Heb haar kussentje uit haar mandje gewassen en onze tapijten overal goed gestofzuigd. Kan ik nog meer doen?

Ja eigenlijk moet je alles tegelijk aanpakken, ik weet ook niet of stronghold voldoende helpt als ze er al last van hebben.
Ik was ze dan en spray inderdaad de vloerbedekking in en was alles wat wasbaar is. Heb het 2 keer meegemaakt (beide keren toen ze hier kwamen) en heb er daarna nooit geen last meer van gehad.
maar kijk het nu eerst maar eens aan want je kan niet en stronghold en nog iets anders gebruiken en je mag stronghold ook niet te snel achter elkaar gebruiken.
Ik was ze dan en spray inderdaad de vloerbedekking in en was alles wat wasbaar is. Heb het 2 keer meegemaakt (beide keren toen ze hier kwamen) en heb er daarna nooit geen last meer van gehad.
maar kijk het nu eerst maar eens aan want je kan niet en stronghold en nog iets anders gebruiken en je mag stronghold ook niet te snel achter elkaar gebruiken.
groetjes Sharon