Spooky (gesteriliseerd), plaste toen ze jonger was in de bak, dat ging altijd heel goed. Toen ze ouder was, en naar buiten mocht, gebruikte ze de bak niet meer, maar gaf aan naar buiten te willen als zij een behoefte moest doen. Ook dat ging altijd heel goed. Overdag gaf ze het wel aan en konden we haar buiten laten, 's nachts hield ze het altijd goed op en ging dan 's ochtends naar buiten.
Maar een aantal maandjes geleden plaste ze in de bijkeuken tegen de kast. We dachten dat dat kwam omdat er misschien een vreemde kat binnen was geweest (weleens eerder een kat binnen gehad per ongeluk, dus we dachten dat).
Het ging weer een hele tijd goed, tot m'n moeder vanochtend in een plas ging staan in de bijkeuken, gewoon midden op de vloer. M'n ouders hebben geen idee waarom ze dit doet en mijn moeder vind het maar een eng idee met de schone was die daar vaak staat.

Ik dacht, omdat er visite geweest was gisteravond, dat ze het daarom heeft kunnen doen. Maar normaal doet ze dit niet nadat we visite hebben gehad. Ook moest ze niet nodig, want ze is er die avond verscheidene keren lang uitgeweest.
Buiten markeert ze ook, maar volgens mij doet elke kat dat die buitenkomt, gewoon omdat er andere katten in de buurt wonen en ze haar territorium af wil bakenen. Dat maakt verder niets uit. Maar ook bijvoorbeeld als je fiets even buiten staat, of tegen de autobanden, tegen de container...
Maar nu dus al 2x binnen, iemand ook zoiets meegemaakt? Iemand tips?