Kat poept in tuin

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
nadim96
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2015 10:25

Kat poept in tuin

Bericht door nadim96 »

Hallo,

Sinds kort geleden vind mijn kat het leuk om buiten in de tuin (op het gras) te poepen.
Mijn vraag is dus: hoe leer ik dit af? wij hebben 2 kattenbakken (boven en beneden) die regelmatig worden schoon gemaakt, hij gebruikt de kattenbak ook gewoon maar hij doet het meestal in de ochtend toch gewoon buiten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat poept in tuin

Bericht door castratenkoor »

Dat kun je niet afkeren, dat is puur natuur. Maar beter in je eigen tuin dan bij de buren toch?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
nadim96
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2015 10:25

Re: Kat poept in tuin

Bericht door nadim96 »

hey Castratenkoor,

Ja inderdaad, beter bij mij dan bij de buren maar mijn kat komt alleen bij mij in de tuin en dus niet bij de buren :p, Ik vind het op zich niet heel erg maar vraag me toch af waarom hij het doet als de kattenbak er letterlijk 5 meter van af staat (staat binnen direct bij de tuin deur) en 90% van de tijd (ook al staat de tuin deur open) poept hij gewoon in de kattenbak
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat poept in tuin

Bericht door jennli »

Heel normaal kattengedrag. Gebeurt hier ook zo overigens
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat poept in tuin

Bericht door castratenkoor »

nadim96 schreef:hey Castratenkoor,

Ja inderdaad, beter bij mij dan bij de buren maar mijn kat komt alleen bij mij in de tuin en dus niet bij de buren :p, Ik vind het op zich niet heel erg maar vraag me toch af waarom hij het doet als de kattenbak er letterlijk 5 meter van af staat (staat binnen direct bij de tuin deur) en 90% van de tijd (ook al staat de tuin deur open) poept hij gewoon in de kattenbak
Ik denk dat het weinig zin heeft je af te vragen waarom hij dat doet. Accepteer nou maar gewoon dat hij dat af en toe prettig vindt om in de tuin te poepen.

Ik moet zelf elke dag stront van andermans kat uit mijn voortuin opruimen. Mijn eigen katten hebben in de achtertuin een kattenren. Persoonlijk ga ik mijn hersenen niet breken over de vraag WAAROM die kat dat doet. Hij heeft gewoon mijn voortuin uitgezocht als lekkere poep-plek.
Mijn oplossing zou zijn dat de buren hun kat op eigen erf houden.

Voor jou deze twee keuzes - of je houdt je kat binnen om hem te dwingen op de bak te poepen - of je accepteert het dat hij het wel eens in de tuin doet. Of je nou een drol uit de kattenbak vist of van je gras.......persoonlijk zie ik het probleem niet. Het is van je eigen kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat poept in tuin

Bericht door Anne »

Het punt is dat je hele grasveld wordt omgeploegd en het lijkt alsof je een stel mollen hebt, inplaats van maar 1 kat.
Hier gebeurt het ook, zelfs met kattebakken in de tuin vol met zand.
Ik heb me er bij neergelegd.
wat een oplossing kan zijn: het grasveld met gaas bedekken en vastzetten. Dan kunnen katten dus niet meer graven en woelen
Ik heb het zelf niet gedaan maar kreeg de tip van iemand die dat met haar grasveld heeft gedaan zodat haar konijnen zich niet een weg naar vrijheid kunnen graven :grin:
Wij gaan volgend voorjaar het grasveld weghalen en betegelen, we houden nog een strook zand over links in de tuin, die zetten we vol met heideplanten.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat poept in tuin

Bericht door castratenkoor »

Nou puur persoonlijk zou ik liever elke dag een drol opruimen dan gaas over mijn grasveld doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie