hallo mensen,
ik zit een beetje met een probleempje ik woon nog thuis bij me ouders. en we hebben daar al 7 jaar kat 1
kat 1 (poes-behandelt) is een schuw beestje en houd niet van vreemde mensen.
nu is vorig jaar kat 2 komen aanwandelen en omdat we nooit zijn huis of eigenaar hebben gevonden heb ik hem zelf gehouden.
kat 2 (kater-behandeld)is speels en heel aanhankelijk.
nu ging het in het begin echt slecht tussen die 2 vechten elkaar ontlopen alles. maar we hadden geen ruimte om ze appart te houden.
nu iets maar dan een jaar later gaat het wel goed tussen kat 1.
ze slapen samen op de bank. niet tegen elkaar aan maar met net geen halve meter ertussen.
maar nu het echte probleem:
ze kunnen dus wel met elkaar zonder moeite ook gewoon samen eten uit het zelfde bakje. maar elke kaar als mijn moeder een geluid maakt of in de buurt komt word kat 1 aggresief en gaat slaan vervolgens rent ze weg.
wat kan ik hier tegen doen dat ze ook normaal doet als me moeder en bij is ???
poes word aggresief van mijn moeder
Re: poes word aggresief van mijn moeder
welkom op het Forum!
om te beginnen: geef ze een rustige plek om te eten waar ze niet worden gestoord en geef ze ieder een eigen etensbak!
missch heeft het niet zozeer te maken met je moeder maar het met feit dat als iemand te dicht bij de etende kat 1 komt, die zich bedreigd voelt en bang is dat eten wordt weggehaald of gejat (door andere katzels).
vergeet niet dat kat 1 waarsch heeft moeten knokken om te overleven en dat vergeten ze nooit meer..
om te beginnen: geef ze een rustige plek om te eten waar ze niet worden gestoord en geef ze ieder een eigen etensbak!
missch heeft het niet zozeer te maken met je moeder maar het met feit dat als iemand te dicht bij de etende kat 1 komt, die zich bedreigd voelt en bang is dat eten wordt weggehaald of gejat (door andere katzels).
vergeet niet dat kat 1 waarsch heeft moeten knokken om te overleven en dat vergeten ze nooit meer..
- pearlsofpassion
- Tijger
Mept ze naar je moeder, of mept ze naar de andere kat als je moeder in de buurt is?
Sorry, ik begreep het niet uit je verhaal.
Sorry, ik begreep het niet uit je verhaal.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
misschien is ze toch een keer flink geschrokken van je moeder (onbewust). vooral afstand nemen (door je moeder dan) tijdens eetmomenten en het vertrouwen terug winnen, maar zoiets kost tijd.
Heb het hier ook wel eens (al is het niet zo heftig) als guus van me is geschrokken (door welke stomme reden dan ook, bijv als zij slaapt en niet in de gaten heeft dat ik voorbij loop en dan ineens vliegt zij overeind). dan duurt het ook minstens een dag voordat zij weer helemaal ontdooit is. en guus is allerminst schuw.
Heb het hier ook wel eens (al is het niet zo heftig) als guus van me is geschrokken (door welke stomme reden dan ook, bijv als zij slaapt en niet in de gaten heeft dat ik voorbij loop en dan ineens vliegt zij overeind). dan duurt het ook minstens een dag voordat zij weer helemaal ontdooit is. en guus is allerminst schuw.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie