Kat gebruikt onze nieuwe kitten als speelbal

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
melissaaaa19
Kitten

Kat gebruikt onze nieuwe kitten als speelbal

Bericht door melissaaaa19 »

Hoi hoi,
Even een subforum naar aanleiding van me andere vraag. Eigenlijk gaat het nou redelijk tussen de kat en mij nieuwe kitten.
Ze delen bank en bed (wel paar meter verwijderd) dit zonder gezeur. Alleen zodra de kitten wil gaan lopen/spelen dan gaat mij kat in de houding
alsof die een vogeltje ziet en bespring dan de kitten. Kitten gaat gauw liggen en miauwen en kies gauw een hoekje of een van de dozen die ik als vluchtroute
neergezet heb. Gevolg is dus eigenlijk dat kitten nog naauwelijks loopt/speelt omdat ze anders besprongen word en niet van zich af bijt.
Hebben jullie tips hoe ik hier mee moet omgaan? Nu zeg ik altijd foei jerry waarom doe je dat nou en dan neem ik de kitten vaak uit ze hoekje en zet deze
op bed/bank dan gaat ie daar gauw liggen. Maar geloof niet dat dit de oplossing is. Moet je het kitten dan gewoon laten gaan? Vind het dan zo zielig als ie daar
in het hoekje zit te bibberen en die grote hem zo pest. Denken jullie dat dit zo en zo heel slecht is en dat ik de kitten beter terug kan brengen? Zal niet willen dat het een angstig katje wordt.
Naar ons toe is ie echt lief kroelen etc. Als ik weg ben scheidt ik ze zo en zo.
Pfff zal het echt vervelend vinden als de kitten weg moet :S

Hoop dat jullie tips hebben want eigenlijk kan ik alleen maar vinden over kitten die kat lastigvalt maar niet andersom :S .

Liefs,
Melissa
Umimeis
Tijger
Tijger

Re: Kat gebruikt onze nieuwe kitten als speelbal

Bericht door Umimeis »

Ik zou ze gewoon hun gang laten gaan. Sam zat in het begin ook in een hoekje te bibberen, maar uiteindelijk is het wel goedgekomen tussen hem en mijn andere kater.
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Je weet inmiddels zeker dat het kitten wel helemaal gezond is? Zoals ik het nu van je lees, is het toch de angst voor de kater (die ik sowieso op dieet zou zetten ;-) ) Het kitten is een poesje? Waarschijnlijk niet de dapperste uit het nest? Als ik jou was, zou ik zeker niet boos worden op je kater. Het heeft duidelijk geen effect op hem, maar waarschijnlijk wel op je kitten, Dat je het doet om haar te beschermen, zal ze niet snappen. Je zegt al dat je vluchtplekjes hebt voor de kleine, dat is heel goed. Ik zou proberen met beiden samen te spelen met een hengel, veter of wat dan ook (iets waar jij de controle over hebt) Als dat nog niet samen gaat, neem dan in elke hand een speeltje en hou ze zo ver mogelijk uit elkaar. Als dat wel gaat, kan je ze langzaam dichter tot elkaar brengen.
Als je kater de kleine weer bespringt, probeer daar dan vrolijk mee om te gaan. Niet troosten, maar meng je er vrolijk in, speel/stoei even met beiden en laat haar weten dat het leuk is en niet eng.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
melissaaaa19
Kitten

Bericht door melissaaaa19 »

hoi hoi,
Bedankt voor de tips. Kitten is ook een kater maar hij was met 2 broertjes over maar die moesten met ze 2en geplaats worden, onze kitten was meer op zichzelf.
Heb ze inderdaad gewoon samen gelaten kitten durft al wat meer maar krijg regelmatig ook nog die dikke kater achter hem aangesjeesd. Kwestie van tijd tot ze beide aan elkaar gewend zijn hopelijk :icon_shifty: .
Hou jullie op de hoogte.

Liefs,
Melissa
Plaats reactie