Wat als één van de twee katten sterft?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
jeronimo2201
Kitten

Wat als één van de twee katten sterft?

Bericht door jeronimo2201 »

Hey,

Wij hebben met pijn in ons hart Tommy (10 jaar) moeten laten inslapen.
Nu hebben hebben we nog alleen Minou (11 jaar) in huis.
Mijn vraag is of Minou gaat treuren omdat Tommy er niet meer is.
Hoe kunnen we dit verhelpen?

Jeroen (kattenvriend).
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Dat is per kat verschillend, de ene kat loopt dagen te zoeken en te klagen en de andere kat merkt niet eens dat er een kat weg is. Er zijn zelfs katten die er helemaal van opbloeien, omdat ze de aandacht niet meer hoeven te delen of omdat ze enigszins ondergesneeuwd waren.

Het is dus afwachten hoe jouw kat gaat reageren, maar lekker veel aandacht en liefde is natuurlijk altijd goed. Als je kat echt gezelschap mist kun je natuurlijk weer aan een nieuwe kat denken (als je daar zelf weer aan toe bent).

groeten,
Sandra
Conny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Conny »

begin dit jaar hebben we onze poes op de gezegende leeftijd van 15 jaar moeten doen inslapen.Ik was ook heel erg bang voor de reactie van onze andere kat, ook 15 en al die jaren samen geweest. Maar hij heeft er precies nooit last van gehad. Ondertussen hebben we vorige week ook afscheid moeten nemen van onze andere kat.
Ze zijn allebei 15 jaar geworden.
Geef Minou maar lekker veel aandacht, ze kan het goed gebruiken nu.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Mooie leeftijden Conny!

Jeroen, hoe reageerde Minou op Tommy's dood. Hier nemen de katten wel afscheid, ook al zijn ze er niet bij. Ik merk wel dat ze iets zien.

Toen Perry van bijna één jaar ingeslapen werd rende zijn broertje Boes naar het raam en hij zag iets.
Perry moest accuut tijdens een operatie ingeslapen worden, omdat zijn darmen vol kanker bleken te zitten. We waren dus thuis na telefoon en overleg van de dierenarts.
Perry was wel erg verdrietig en werd opgevangen door de andere katten hier. Ze klemden hem tussen hen in en hielpen hem.

Katten kunnen dus volgens mij wel verdriet voelen, het is wel zoals Sandra al zei dat het verschilt per kat. Bovenstaand verhaal was wel de meest bijzondere.

Troost jullie Minou en ook jullie zelf samen met haar. Ik vind het echt klasse hoe jullie om haar gevoel denken.
Voor jullie allemaal heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
jeronimo2201
Kitten

Bericht door jeronimo2201 »

Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Minou vraagt de laatste dagen enorm veel aandacht. Komt bij ons op schoot zitten, wat ze vroeger niet zo deed.
Begint te schooien aan tafel wat zij ook nooit deed, maar Tommy wel.
Kijkt soms naar buiten en wacht precies of ze denkt dat Tommy terug komt. Dus we denken wel dat ze Tommy mist.
Natuurlijk geven we haar veel aandacht en doen zoveel mogelijk voor haar. Het gemis voor ons begint te minderen, maar het waren zware dagen. We verschoten ook van de reactie van onze zoon 4 jaar.
Hij neemt het nogal koel op. Zegt tegen oma en opa: Tommy is naar het ziekenhuis gegaan en nu is hij dood. En is naar de dierenhemel en komt nooit meer terug.
Maar echt missen doet hij hem niet. Hij vraagt er ook niet naar.

Groetjes,

Jeroen.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Jeroen,

Dat zou ik echt niet te snel gaan denken hoor. Je zoon benoemt het en is er echt wel mee bezig. Hij is nog maar vier jaar jong en voor kleintjes van die leeftijd is de dood zoiets niet bestaands. Ik vind het knap hoe hij hiermee omgaat, zeker niet koel.
Let goed op hoe hij verder is, hij kan er misschien stiekem mee ziten, maar het is ook gezond dat hij dit nog niet kan bevatten.

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten