Zorgen om kat van m'n broer

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Adriana schreef:en heb je je broer geprezen om zijn goeie zorgen?
en als-ie er niet was, kan ook op een ergens neergelegd briefje ...
en wat fijn voor jou zelf, het kan dus kennelijk wel, misschien ben jij wel een beetje de stok achter de deur, die hij nu nodig heeft..
Ik heb hem een smsje gestuurd dat ik trots op hem ben en dat ie maar snel moest thuiskomen, omdat Sonic hem mist. Hij stuurde me een ':D' terug als smsje.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Catfish »

Tember, ten eerste mijn oprechte complimenten over hoe je met de hele situatie omgaat.
Toen ik je verhaal las, was het net of ik mijn verhaal las m.b.t. een famielid erg dichtbij.
Dus nogmaals, meis, je doet het super! :eclap:
Mijn enige advies, blijf objectief! Het gaat om een dier.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Dank je wel, Catfish. Ik doe m'n best objectief te blijven.

Morgen is de castratie van Sonic. Ik heb m'n broer al geïnformeerd dat ie Sonic vanaf 6 uur geen eten meer mag geven en vanaf 12 uur geen drinken. Ik hoop dat ie het onthoudt.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Cari »

Succes morgen met Sonic!
Ik heb nog nooit het drinken van tevoren bij een kat weggehaald - heb er nog nooit van gehoord.
Als ie in de avond toch nog wat te eten heeft gegeven, is ook geen ramp hoor. Maak je niet teveel zorgen ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

nee, zeker geen water weghalen en een castratie bij een kater is nou ook weer niet zo'n ernstige ingreep,... t zit redelijk aan de buitenkant :icon_shifty:
en ja, veel succes morgen met de onderneming, broer èn Sonic...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Echt? De assistente van de DA heeft me nadrukkelijk deze richtlijnen gegeven, dezelfde als bij Erwin. Erwin is daar ook gecastreerd. Ik zal hem zo nog even bellen dat ie het water kan laten staan.

Ik vind het ook wel spannend. Hij is niet zo van het vroege opstaan en we kunnen Sonic tussen 8 en 10 brengen. Ik breng hem het liefste iets voor tienen, ik ben bang dat ie anders zo lang in een hok moet blijven zitten. Ik heb met m'n broer afgesproken dat ik bij hem eet, zodat we samen Sonic kunnen verzorgen en in de gaten kunnen houden. Bij deze DA kun je de kat meteen ophalen als ie uit de narcose is en dan is ie nog vrij gedesoriënteerd en in de war. Erwin was dat wel, maar die was ook misselijk. M'n vriend (de sukkel) had hem 's ochtends nog melk gegeven. Als Sonic wat is bijgekomen ga ik richting huis. Dan kan ik tot die tijd m'n broer adviseren wat te doen. Lekker warm plekje maken, eten en alles in de buurt zetten en kijken of er complicaties optreden.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Adriana »

katten hebben indd alleen maar behoefte aan rust en warmte na narcose. ze zijn vaak misselijk en staan zwak op de poten.
na 6/12 uur is dat bijgetrokken en is er weer een beetje belangstelling voor lekkere hapjes.
en daarna, als alles gelukt is, voor jou een zorg minder! :eclap:
;-) we duimen met al onze pootjes voor jullie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Het is allemaal goed gegaan vandaag! Sonic was nog suf toen we hem kwamen ophalen, maar alles was zonder problemen gegaan. Ze zeiden wel dat Sonic wat aan de lichte kant was, maar dat had ik al verwacht. Toen we thuis waren hebben we hem op de bank gelegd met een dekentje en een kussen en dat vond ie wel prima voor een tijdje, tot ie bij m'n broer wilde liggen. Tijdje tegen hem aangeslapen en rond 3/4 uur wilde hij wat eten, dus hebben we hem nat voer gegeven en dat at ie. Rond etenstijd liep ie alweer rond en speelde hij wat met onze rummicub stenen. Het is echt net Erwin, ook sommige karaktertrekjes. Toen Erwin net gecastreerd was hadden we ook een lekker plekje voor hem gemaakt, maar meneer wilde toch persé bij mij liggen. :roll: Ik zeg ook duidelijk 'we' in het verhaal, want hij was erg betrokken en zelfs wat bezorgd toen ie z'n kat zo dronken door het huis zag strompelen.

Na het eten ben ik zoals gepland naar huis gegaan, met heel veel bedankjes van m'n broer en zelfs een klein cadeautje. Twee kleine beeldjes van 2 katten, waarvan er eentje sprekend op Dennis lijkt. De ander moet Erwin voorstellen, maar dat haal ik er niet uit. Toch erg lief van hem en ik ben blij dat het eindelijk gebeurd is!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Catfish »

Klinkt allemaal goed, Tember!
Nogmaals, je doet het goed!
Ik ben blij dat je boer bezorgd was, dat zegt veel.
Hou wel jezelf ook in de gaten, zorgen voor een familid is goed, maar er zijn grenzen. Nogmaals, ik bedoel dit niet vervelend, spreek uit ervaring en kan je vanuit die invalshoek misschien wat steun en objectieve input bieden.
Sterkte met alles!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door daantje »

Ik vind het super wat je doet, Tember! Je kijkt niet alleen naar je broer, je kijkt niet alleen naar de situatie van Sonic, je kijkt naar hen als team.
Sonic geeft duidelijk om je broer, en je broer om Sonic.
Mensen die "gebruiken" geven juist vaak om een specifiek dier; het houdt ze wat meer "op de been" ;-) . Boven alles ontvangen deze mensen liefde zonder woorden....
Helaas heel herkenbaar voor mij ;-) .
Probeer het vol te houden zou ik zeggen, want je helpt je broer hier echt mee! En Sonic wordt omringd door jouw zorgen, dus dat zit ook wel goed ;-) .

Fijn dat het goed gegaan is vandaag. Een last van je schouders denk ik?
Laatst gewijzigd door daantje op 16 mar 2010 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Cari »

Geweldig gedaan Tember - Sonic blij, je broer blij en Jij blij!
Je broer mag zich verdomd gelukkig prijzen met een zus als jij :grin: .
:thup:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Dieneke »

Goed zeg, blij dat alles goed is gegaan. Gelukkig is het dan toch te merken in dit soort dingen (vroeg opstaan, zorgen maken kado's) dat hij heel veel om Sonic geeft ;-) . Misschien had ie inderdaad een steuntje in de rug nodig en top dat jij hem en Sonic dit dan kan bieden :eclap:. Nu nog even wat extra voer zodat ie weer goed opgewicht is. Maar petje af hoe je het doet.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Tember »

Ja, ik heb er echt een goed gevoel over. Hij geeft om Sonic en dat is voor mij erg belangrijk. Dan weet ik dat ik het juiste doe door er tijd, aandacht en geld in te steken. En Daantje, je hebt helemaal gelijk; ik kijk inderdaad naar ze als team. Sonic geeft om hem en hij om Sonic, dat is belangrijk! Daar doe ik het voor.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door JLC »

Blij om te lezen dat de castratie goed is gegaan. :grin:
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Zorgen om kat van m'n broer

Bericht door Nyncke »

Fijn dat het goed is gegaan, binnen 2 dagen is hij weer BovenJan.
Plaats reactie