Zorgen om kat van m'n broer
Zorgen om kat van m'n broer
Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen, dus admins; voel je vrij om hem naar een ander subforum te verplaatsen.
Ik voel me bijna een beetje schuldig dat ik dit plaats en om advies vraag, want het gaat om m'n broer. Ik zal beginnen bij het begin.
M'n broer is op dezelfde dag als ik uit huis gegaan en hij woont antikraak. Hij blowt dagelijks (binnen) en is niet de meeste nette persoon. Hij wilde ook graag een kitten en hij belde mij toen hij een nestje had gevonden bij kennissen van m'n ouders. Daar heb ik Erwin gehaald en hij zijn kitten, Sonic. Ik had er toen al vraagtekens bij hoe hij dat beestje zou gaan verzorgen, want hij is laks en erg slordig. Ook heeft hij weinig tot geen inkomen.
Inmiddels zijn Sonic en Erwin ruim 10 maanden en als ik bij hem thuis kom is het altijd weer zorgwekkend. De kattenbak stinkt enorm en is ronduit smerig; Sonic was een lief en enthousiast kitten, maar nu is hij bang en terughoudend en hij heeft geen regels; m'n broer geeft hem gewoon melk uit een pak (wat fikse diarree veroorzaakt, in ieder geval wel bij mijn katten) en het meest zorgwekkende vind ik dat ie nog steeds niet gecastreerd is. Ik heb het wel 1000 keer tegen hem gezegd dat ie het moet laten doen, ook voor zijn bestwil en tegenwoordig liegt ie er zelfs over. Hij beweerd dat ie het heeft gedaan, maar ik ken m'n broer.. hij zegt dat alleen maar zodat ik niet blijf zeuren erover. Het verhaal klopte voor geen meter wat ie me vertelde. Hij zei dat Sonic een week lang suf was en dat ie hem met een half uurtje alweer kon ophalen. Ook zei ie dat ie er 35 euro voor moest betalen. We hebben dezelfde DA, dus ik wéét dat het niet klopt.
Ik zie zo'n enorm verschil tussen Sonic en Erwin. Erwin is veel groter en z'n vacht glanst meer en hij kijkt een stuk helderder uit z'n ogen. Ik vrees dat ie Sonic verwaarloost. Ik heb het al een aantal keer aangekaart bij hem, ook wat de verschillen zijn tussen onze katten, maar het lijkt hem niet te deren.
Maak ik me zorgen om niks en valt het allemaal wel mee? En als het niet meevalt, wat is dan slim om te doen? M'n broer is een lastig persoon, een beetje het zwarte schaap van de familie. Ik wil voor hem het beste, maar mijn dierenhart wilt voor die arme Sonic ook het beste.
Ik voel me bijna een beetje schuldig dat ik dit plaats en om advies vraag, want het gaat om m'n broer. Ik zal beginnen bij het begin.
M'n broer is op dezelfde dag als ik uit huis gegaan en hij woont antikraak. Hij blowt dagelijks (binnen) en is niet de meeste nette persoon. Hij wilde ook graag een kitten en hij belde mij toen hij een nestje had gevonden bij kennissen van m'n ouders. Daar heb ik Erwin gehaald en hij zijn kitten, Sonic. Ik had er toen al vraagtekens bij hoe hij dat beestje zou gaan verzorgen, want hij is laks en erg slordig. Ook heeft hij weinig tot geen inkomen.
Inmiddels zijn Sonic en Erwin ruim 10 maanden en als ik bij hem thuis kom is het altijd weer zorgwekkend. De kattenbak stinkt enorm en is ronduit smerig; Sonic was een lief en enthousiast kitten, maar nu is hij bang en terughoudend en hij heeft geen regels; m'n broer geeft hem gewoon melk uit een pak (wat fikse diarree veroorzaakt, in ieder geval wel bij mijn katten) en het meest zorgwekkende vind ik dat ie nog steeds niet gecastreerd is. Ik heb het wel 1000 keer tegen hem gezegd dat ie het moet laten doen, ook voor zijn bestwil en tegenwoordig liegt ie er zelfs over. Hij beweerd dat ie het heeft gedaan, maar ik ken m'n broer.. hij zegt dat alleen maar zodat ik niet blijf zeuren erover. Het verhaal klopte voor geen meter wat ie me vertelde. Hij zei dat Sonic een week lang suf was en dat ie hem met een half uurtje alweer kon ophalen. Ook zei ie dat ie er 35 euro voor moest betalen. We hebben dezelfde DA, dus ik wéét dat het niet klopt.
Ik zie zo'n enorm verschil tussen Sonic en Erwin. Erwin is veel groter en z'n vacht glanst meer en hij kijkt een stuk helderder uit z'n ogen. Ik vrees dat ie Sonic verwaarloost. Ik heb het al een aantal keer aangekaart bij hem, ook wat de verschillen zijn tussen onze katten, maar het lijkt hem niet te deren.
Maak ik me zorgen om niks en valt het allemaal wel mee? En als het niet meevalt, wat is dan slim om te doen? M'n broer is een lastig persoon, een beetje het zwarte schaap van de familie. Ik wil voor hem het beste, maar mijn dierenhart wilt voor die arme Sonic ook het beste.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Re: Zorgen om kat van m'n broer
Dat is een heel vervelend probleem.... Sonic is daar duidelijk niet op zijn plaats en broerlief denkt "zus, bemoei je er niet mee!" En als je hem nou vraagt of hij de kat niet weg wil doen of waarom hij hem zo slecht verzorgt, wat zegt ie dan? Heb je hem glashard gezegd dat ie liegt over de castratie? Of ben je misschien toch altijd iets te lief
? Het is makkelijkom van een afstand te oordelen, maar als je broer zo omgaat met zijn kat, interesseert de kat hem niet veel en zou hij net zo gelukkig of gelukkiger zijn zonder kat. Waarom dan niet herplaatst? Trots, koppigheid, puberaal gedrag?

Nee, dat heb ik niet gezegd. Wat dat betreft ben ik inderdaad te lief. Ik heb wel gezegd dat Sonic er niet goed uit ziet en wat ik al zei; dat ik heb uitgelegd hoe Erwin nu is en hoe Sonic dus niet is. En ik ken Sonic als kitten, dus ik weet dat ie niet altijd zo is geweest. Ook heb ik zoiets van: 'Het is zijn probleem als binnenkort z'n hele huis ondergeplast wordt', maar ik zou het heel erg jammer vinden als Sonic daardoor in een asiel komt of een blijvend probleem houdt. Ik zou het sowieso jammer vinden als ie z'n kat weg zou moeten doen, want hij is nogal een einzelganger. Weinig vrienden, komt weinig buiten de deur en is niet erg sociaal. Maar het moet niet ten koste gaan van Sonic. Ik heb er heel dubbel gevoel over.
Misschien dat ik het er met hem over zou kunnen hebben en hem aanbiedt dat ik Sonic een tijdje in huis neem totdat hij z'n zaakjes op orde heeft. Dan zou ie hier wat kunnen socializeren, evt. wil ik zelfs de DA kosten qua castratie op me nemen. Ik weet dat ie best wel om Sonic geeft, hij houdt van katten. Maar hij heeft denk ik momenteel niet het geld en al helemáál niet het verstand om voor hem te zorgen.
Misschien dat ik het er met hem over zou kunnen hebben en hem aanbiedt dat ik Sonic een tijdje in huis neem totdat hij z'n zaakjes op orde heeft. Dan zou ie hier wat kunnen socializeren, evt. wil ik zelfs de DA kosten qua castratie op me nemen. Ik weet dat ie best wel om Sonic geeft, hij houdt van katten. Maar hij heeft denk ik momenteel niet het geld en al helemáál niet het verstand om voor hem te zorgen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
op de éen of andere manier is-ie toch wel aan zijn kitten gehecht,
maar hij zal veel tijd bezig zijn met geld bemachtigen voor zijn hobbies.
je kunt om te beginnen aanbieden dat jij hem laat castreren en even verzorgt en betaalt, want daar zal het probleem wel zitten...
en ik vrees de enige manier om je Sonic van dienst te zijn is af en toe voor Zooplus spelen en bv Bozita pakjes voor hem kopen en Sanabelle brokjes en als een soort van Sinterklaas af en toe daar wat afleveren.
je broer zal geen kattenvoer eten dus dat komt wel bij Sonic terecht, geld overmaken heeft in dit soort situaties geen zin....
maar hij zal veel tijd bezig zijn met geld bemachtigen voor zijn hobbies.
je kunt om te beginnen aanbieden dat jij hem laat castreren en even verzorgt en betaalt, want daar zal het probleem wel zitten...
en ik vrees de enige manier om je Sonic van dienst te zijn is af en toe voor Zooplus spelen en bv Bozita pakjes voor hem kopen en Sanabelle brokjes en als een soort van Sinterklaas af en toe daar wat afleveren.
je broer zal geen kattenvoer eten dus dat komt wel bij Sonic terecht, geld overmaken heeft in dit soort situaties geen zin....
^ Dat heb ik al een aantal keer gedaan. Met de smoes dat Erwin en Dennis het niet lekker vonden heb ik een hele hoop eten daar gebracht. Natvoer, brokjes, kattenmelk en snoepjes. Wel even de verpakkingen open gemaakt, zodat het leek alsof ik het ook aan mijn katten had gegeven. Hij zal geen geld van me willen aannemen of eten wat ik breng met de boodschap van: 'Speciaal voor jou gekocht!', vermoed ik zo. Want trots ie hij wel. Anders had ie mij denk ik wel gezegd dat ie de castratie niet kan betalen ipv erover te liegen.
vrees dat je dat dan maar moet blijven doen en gewoon neerzetten.
en niet heropvoeden en geen kritiek en adviezen.. t helpt allemaal echt niet.
gewoon praktisch blijven en dan maar een stukje zorg overnemen.
en k zou ook zelf een afspraak maken met de da en dan zeggen:
vind je het goed als ik Sonic dan en dan even langs de dierenarts haal?
niks meer zeggen over liegen of andere kritiek. t is moeilijk, k weet het maar het gaat om Sonic..
met hem is niet redelijk om te gaan, dus dan maar je eigen koers in het belang van Sonic en jouw zielerust.
en ook wel erg als je je broer zo ziet, denk ik .. en daar kun je ook weinig aan doen en doorgaans wordt het alleen maar erger..
en niet heropvoeden en geen kritiek en adviezen.. t helpt allemaal echt niet.
gewoon praktisch blijven en dan maar een stukje zorg overnemen.
en k zou ook zelf een afspraak maken met de da en dan zeggen:
vind je het goed als ik Sonic dan en dan even langs de dierenarts haal?
niks meer zeggen over liegen of andere kritiek. t is moeilijk, k weet het maar het gaat om Sonic..
met hem is niet redelijk om te gaan, dus dan maar je eigen koers in het belang van Sonic en jouw zielerust.
en ook wel erg als je je broer zo ziet, denk ik .. en daar kun je ook weinig aan doen en doorgaans wordt het alleen maar erger..
Wat een rot situatie Tember.......ik kan hier weinig over zeggen.
Ik denk dat ik me aansluit bij de rest hier.
Succes!!
Ik denk dat ik me aansluit bij de rest hier.
Succes!!
Flea 3 jaar 15-07-2008
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Sam 2 jaar 07-04-2009
Ik kan soms echt een kat zijn......
Ik wens je sterkte Tember!
Jeetje da's inderdaad lastig :-S
Denk dat ik ook niet veel meer kan toevoegen dan wat al is gezegd.
Succes ermee! En mocht me nog wat te binnen schieten, dan drop ik het hier meteen!!
Denk dat ik ook niet veel meer kan toevoegen dan wat al is gezegd.
Succes ermee! En mocht me nog wat te binnen schieten, dan drop ik het hier meteen!!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben vanmorgen bij mijn broer geweest en hem gezegd dat ik weet dat ie liegt over de castratie en dat ik dat voor hem zou willen regelen. Hij liep natuurlijk rood aan en gaf toe dat het nog niet gebeurd was. We hebben het over zijn situatie gehad en ik ben heel eerlijk geweest dat ik me echt zorgen maak. Ik heb hem op de man af gevraagd of hij zelf denkt dat hij voor Sonic kan zorgen (dan heb ik het over eten/drinken/kattenbak, over de castratie vertel ik zo) en hij denkt van wel. Daar wil ik hem op vertrouwen. Ik heb hem het een en ander uitgelegd over bepaalde zaken, zoals de melk en waarom het belangrijk is de kattenbak goed schoon te houden. Ook heb ik hem op het hart gedrukt mij altijd te bellen als hij er niet uitkomt. De castratie betaal ik. We brengen hem samen en halen hem samen op (zodat ik zeker weet dat het geld hiervoor gebruikt wordt). Dat doen we volgende week. Wel heb ik hem mij laten beloven om niet meer in dezelfde ruimte te blowen als Sonic. Dat doet ie maar boven of in de tuin, wat dan ook, zolang Sonic maar ergens anders is. Ik weet natuurlijk niet of hij deze belofte houdt, maar ik heb gezegd dat als ik erachter kom dat ie het wel doet.. ik het (hoe kinderachtig ook) tegen m'n ouders zeg.
verstandige zus
! en hoop dat je volgende week met broer en Sonic naar je da kunt.
tuurlijk maak je je zorgen, t belangrijkste is dat hij weet dat jij hem niet in de steek zult laten.
nee, maak je geen illusies, Sonic zal af en toe wel een beetje meeblowen maar rook hangt altijd wat hoger in een ruimte
en een kat verblijft doorgaans op de grond,
dus hij moet het wel erg bont maken, ik bedoel blauw zetten, wil Sonic daar last van krijgen.
en misschien moet je daar dan af en toe maar langs
om kattenbakken te verschonen, kopje thee te drinken, voor Sinterklaas te spelen en contact te houden.

tuurlijk maak je je zorgen, t belangrijkste is dat hij weet dat jij hem niet in de steek zult laten.
nee, maak je geen illusies, Sonic zal af en toe wel een beetje meeblowen maar rook hangt altijd wat hoger in een ruimte
en een kat verblijft doorgaans op de grond,
dus hij moet het wel erg bont maken, ik bedoel blauw zetten, wil Sonic daar last van krijgen.
en misschien moet je daar dan af en toe maar langs
om kattenbakken te verschonen, kopje thee te drinken, voor Sinterklaas te spelen en contact te houden.
Goed van je
Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om je broer op zoiets aan te spreken. Zijn toch altijd gevoelige onderwerpen.
Maar ben blij voor jullie dat jullie er zo zijn uitgekomen, ook voor Sonic

Maar ben blij voor jullie dat jullie er zo zijn uitgekomen, ook voor Sonic

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ja, de castratie doen we dinsdag. Dat is mijn vrije dag en gelukkig konden we ook die dag bij mijn DA terecht. En ik blijf inderdaad sinterklaas spelen, voor de zekerheid.
Ik heb er nu wel een beter gevoel over. Ik ben ook blij dat jullie reactie hebben gegeven, want ik wist ook niet zo goed hoe ik de situatie moest beoordelen.

Ik heb er nu wel een beter gevoel over. Ik ben ook blij dat jullie reactie hebben gegeven, want ik wist ook niet zo goed hoe ik de situatie moest beoordelen.
Wat een moeilijk verhaal, maar nu ga ik toch de knuppel in het hoenderhok gooien.
Normaal gesproken lees ik vaak op het forum dat bij verwaarlozing dan wel mishandeling melding gemaakt kan worden bij de Dierenbescherming. Als ik het verhaal van Tember zo lees, dan denk ik dat Sonic verwaarloosd wordt. Van mishandeling lijkt mij geen sprake. Ik zou zeggen dat Sonic daar weg moet. Ik geloof niet dat de broer van Tember goed voor Sonic kan zorgen. Maar ik begrijp dat het moeilijk is om de Dierenbescherming in te schakelen nu het gaat om een familielid, de broer van Tember. En dat is toch anders als het bijvoorbeeld gaat om een buurman of buurvrouw die dit doet en met wie maar weinig contact is.
Uit het verhaal maak ik op dat de broer van Tember wel zijn best wil gaan doen, maar ik blijf mij afvragen of het echt gaat gebeuren. Het lijkt mij gewoon geen gezonde leefomgeving voor Sonic en ik heb oprecht medelijden met dit katje.
Tember, ik vind het echt goed dat je zo je best doet voor Sonic.
Normaal gesproken lees ik vaak op het forum dat bij verwaarlozing dan wel mishandeling melding gemaakt kan worden bij de Dierenbescherming. Als ik het verhaal van Tember zo lees, dan denk ik dat Sonic verwaarloosd wordt. Van mishandeling lijkt mij geen sprake. Ik zou zeggen dat Sonic daar weg moet. Ik geloof niet dat de broer van Tember goed voor Sonic kan zorgen. Maar ik begrijp dat het moeilijk is om de Dierenbescherming in te schakelen nu het gaat om een familielid, de broer van Tember. En dat is toch anders als het bijvoorbeeld gaat om een buurman of buurvrouw die dit doet en met wie maar weinig contact is.
Uit het verhaal maak ik op dat de broer van Tember wel zijn best wil gaan doen, maar ik blijf mij afvragen of het echt gaat gebeuren. Het lijkt mij gewoon geen gezonde leefomgeving voor Sonic en ik heb oprecht medelijden met dit katje.
Tember, ik vind het echt goed dat je zo je best doet voor Sonic.

Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Jeetje wat een verhaal inderdaad, denk dat je het zo heel goed hebt opgelost en dat het goed is dat je de vinger aan de pols houd. Het blijft lastig met broers hahah Maar: heel knap