Dank jullie wel allemaal weer voor alle moeite en interesse.Douraque schreef: 16 mar 2019 17:03 @Rik: dat is exact mijn gedachte. Vandaar mijn vraag of ze veel heeft gegeten.
Als een kat met pancreatitis gaat eten (normale of grotere porties) wordt die pancreas overbelast. Dus dan gaat die pancreas allerlei signalen afgeven, misselijkheid, pijn, enz. Dat zou een oorzaak kunnen zijn van de diarree
ErikPhillippus had het in mijn topic nooit gezegd: ze moeten net genoeg eten, niet teveel en niet te weinig. Net genoeg zodat de pancreas niet teveel belast wordt.
Daarnaast kunnen katten met pancreatitis ook IBD krijgen. Mijn vorige kat had IBD en daar behoorde diarree ook bij. Wees daar dus ook bewust van dat dit een complicatie kan zijn. Dit zou je eventueel ook nog aan je da kunnen voorleggen als de diarree blijft aanhouden
Ze heeft dus royal canin ultra light, renal beef (lukte voor het eerst) en Shesir tonijn, rijst kip op, 2 1/2 zakje verdeeld over 24h. Hetzelfde vandaag. Heb dit nog nagevraagd aan de da. Helaas zijn die capsules er nog niet dus ze krijgt enkel hele kleine porties enzymen gerold in easypil, anders moet ze het helemaal niet.
Ze oogt ook wat energieker vandaag en ze spinde net gelukkig weer, gisteren vond ze haar trip echt niet leuk meer, was heel onrustig en kon niet blijven zitten, heel sneu pm te zien..jullie hebben dat ook niet gehad toch?
Wat is IBD trouwens?