Tja, waar zal ik beginnen. Ik ben geen doe het zelfer en had in Nederland op mijn balkon een ruimte zodat de katten een frisse neus konden halen. Het kattenluik was in mijn slaapkamer. De katten konden niet "echt naar buiten". De frisse lucht kwam door een deur met gaas.
Nu, ik ben geëmigreerd naar IJsland heb ik iets soortgelijks. Echter de verschillen zijn dat ik hier geen deuren heb in de buitenruimte. De ingang is via een kattenluik in de badkamer. Het frame is nu van hout. In Nederland waren er zowel kunststof onderdelen (kozijnen) als hout (dak).
Mijn kattenruimten zijn niet goedkoop maar in beide gevallen wel weerbestendig.
In Nederland lagen er ook zonnepanelen op. Hier in IJsland is dat niet rendabel, energie is toch al zeer goedkoop hier in IJsland.
In Nederland had ik een kunstgras vloer. Dat heb ik hier in IJsland bewust niet gedaan, er is hier een houten vloer op mijn terras. De kattenharen... blijven hangen in het kunstgras. En het kunstgras moest vastgelijmd worden op het beton gezien het anders op en neer ging in de ruimte. Wellicht ook iets om over na te denken.
Hierbij foto's van beide ruimten: