Ultrasone muizenverjager?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
renske22
Kitten

Ultrasone muizenverjager?

Bericht door renske22 »

Is een muizenverjager wel handig om in te zetten? En hebben katten hier ook hinder van? En kleine kinderen? Het gaat om ultrasoon geluid?
Rik
Tijger
Tijger

Re: Ultrasone muizenverjager?

Bericht door Rik »

Volgens onderstaand kunnen mensen tot 20kHz horen. Muizen tot 100kHz en katten tot tussen de 30 en 100kHz. Vaak heten die apparaten ook "dierenverjagers" of zelfs "kattenverjagers". Af en toe zie ik er wel bijstaan: "Geheel onschadelijk voor u en uw huisdieren." maar daar zet ik dan mijn vraagtekens bij omdat als het werkt door geluid zal een kat het toch ook moeten kunnen horen (tenzij de kat minder kan horen). Heb je enig idee wat de frequentie is waarop dat apparaat werkt?

Jaagt de kat de muizen overigens niet weg ;-)
Ik zou een "muizen/katten/dierenverjager" in ieder geval nooit gebruiken met een huisdier in huis.

http://www.dekattensite.nl/anatomie/oren-en-gehoor.html
Tot 5 maal beter horen
De mens kan geluiden opvangen tot 20.000 trillingen per seconde. Muizen tot 100.000 trillingen per seconde. Bij katten ligt dit tussen 30.000 en 100.000. Daardoor reageert een kat beter op een hoog stemgeluid en kunnen ze vele geluiden horen die voor de mens te zwak of te hoog zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kinderen kunnen vaak deze aparaten ook horen. En het schijnt een erg vervelend geluid te zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

In het StraycatCafé vind je onderaan een topic over dit onderwerp.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik ken wel de kattenverjager met ultrasoon geluid en ja, kinderen kunnen die zeker horen ;-) ook de kat zal dus worden verjaagd door het geluid samen met de muizen (en het werkt niet 100%).
Mijn opa heeft/had er eentje maar moest daarbij nog wel de tuin afschermen omdat aantal katten er schijt aan hadden (en zo kunnen muizen er misschien ook wel schijt aan hebben en jaag je de kat voor niets weg)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie