hallo allemaal,
misschien kunnen jullie mij helpen. ik heb een klein probleempje, mijn ene kat is duidelijk te dik, bedoel 6,9 kilo is behoorlijk voor een kleine geholpen poes, maar mijn andere poezeltje is goed 3,6 kilo en eet hetzelfde. apart voeren is helaas geen optie, gezien werk en andere bezigheden. ik geef ze nu, na alles geprobeerd te hebben, ook dierenarts eten, sanabelle light en ze eten dit goed. ik weeg het zelf af, als ik de maatstaf van de verpakking aanhoudt, wordt mijn toch al dikke poezel nog dikker. hebben jullie nog tips of suggesties welk voer ik nog zou kunnen proberen? ik geef ze 's avond alletwee een half zakje zachtvoer van applaws als lekkers. groetjes krista
een te dik ander goed
Re: een te dik ander goed
je zou een klein zakje Almo holistic kip kunnen proberen, er zijn vrij veel berichten dat katzels daarop afvallen. het is duurder maar ze zijn daarvan eerder voldaan en eten er dus minder van.. maar iedere situatie en iedere kat is anders dus standaard-afslank-voer is er niet.. wat fabrikanten en dierenartsen daarover ook beweren...
je zult op zoek moeten gaan naar voer waarvan je dikkerdje niet aankomt en dat is een langdurig zoek- en probeertraject.
je kunt ook nog de vrij dure methode van chip en chipgestuurd kattenluik proberen maar missch veroorzaakt dat wel heel veel stress bij de katzels als je dikkerdje niet bij het voer van je andere kat kan komen.. en welkom op het forum!
je zult op zoek moeten gaan naar voer waarvan je dikkerdje niet aankomt en dat is een langdurig zoek- en probeertraject.
je kunt ook nog de vrij dure methode van chip en chipgestuurd kattenluik proberen maar missch veroorzaakt dat wel heel veel stress bij de katzels als je dikkerdje niet bij het voer van je andere kat kan komen.. en welkom op het forum!
- mittenslief
- Tijger
je kan toch gewoon sóchtend en sávonds brokken geven of werk je onregelmatig? en overdag de brokken echt weghalen, 1 van mijn 5 is ook behoorlijk aan de maat en ze is nu in 3 maanden 4 ons afgevallen dus dat gaat wel goed
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
hoi adriana en mittenslief,
dank je wel voor jullie reactie. mijn katten zijn voornamelijk binnenkatten, in het weekend gaan ze wel eens naar buiten, maar prefereren zelf liever binnen te zijn, ja vond het ook gek, maar het is echt waar, mocht van de woningbouw ook geen kattenluik in de deur maken, vandaar, en ik geef ze 's ochtends 30 gram brokjes ieder en dat is dan snel op en dan krijgen ze pas het zachtvoer als ik weer thuis ben, dus ze eten niet de hele dag door. zal de almo holisitic eens proberen misschien helpt dat. obesity van royal canin, wat ze van de dierenarts moesten eten hielp niet, dus vandaar dat ik verder ben gaan zoeken naar ander eten. bedankt voor de tips, ik ga het proberen. groetjes krista
dank je wel voor jullie reactie. mijn katten zijn voornamelijk binnenkatten, in het weekend gaan ze wel eens naar buiten, maar prefereren zelf liever binnen te zijn, ja vond het ook gek, maar het is echt waar, mocht van de woningbouw ook geen kattenluik in de deur maken, vandaar, en ik geef ze 's ochtends 30 gram brokjes ieder en dat is dan snel op en dan krijgen ze pas het zachtvoer als ik weer thuis ben, dus ze eten niet de hele dag door. zal de almo holisitic eens proberen misschien helpt dat. obesity van royal canin, wat ze van de dierenarts moesten eten hielp niet, dus vandaar dat ik verder ben gaan zoeken naar ander eten. bedankt voor de tips, ik ga het proberen. groetjes krista
ik heb nog geen enkel echt positief bericht over van die afslankvoeders via de dierenarts gezien.. missch zijn er wel positieve ervaringen maar doorgaans staat er in de berichten 'hielp niet en was erg duur'...
- Ilovesiamesecats
- Panter
Of Satiety balance van Royal Canin dat is speciaal voor gecastreerde/gesteriliseerde katten. Ik heb hetzelfde probleem, heb ook de dikke en de dunne
Ik probeer ze zo min mogelijk brokjes te geven en zo veel mogelijk rauw voer, dat scheelt ook.

Ik probeer ze zo min mogelijk brokjes te geven en zo veel mogelijk rauw voer, dat scheelt ook.
Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Ik had hier een veel te dikke kat maar die is super afgevallen op hills r/d voer. Ik geef ze hier standaard appart te eten 3 keer per dag. En weeg het ook af.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr