Grotere kattenhuishoudens 10+

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door Jessica2802 »

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb er zelf twee op 65m2 en een afgesloten balkon van 12m2 (als ik thuis ben mogen ze hier op). Verder mogen ze overal (op) komen, behalve in de wc en op het aanrecht. Ik heb een megakrabpaal en ook wel genoeg verstopplekjes, eventueel kan ik nog wel een wat kleiner formaat krabpaal kwijt. Mijn katten zijn idolaat van de buurkat, liggen continue voor het gaas te kijken waar zij is en beginnen te "praten" en te rollen ze bij het gaas staat. Ik kan qua tijd en financiën voor een derde kat zorgen, dus ik ga op zoek naar een maatje voor hun.

Groetjes Jessica
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Rman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:25

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door Rman »

poemoekelke schreef:ja de schuine wandjes.. Daar hebben we in het begin over nagedacht maar dat was moeilijk en duur om te realiseren. We hebben toen eerst voor horizontale wandjes gekozen, maar helaas was dat niet echt katproof. De echte springers sprongen vanuit het niets 180 cm, hop op het horizontale plankje!
Dat hebben we dus weer snel afgebroken en toen de stroom aangelegd.

De hele tuin voorzien van net vind ik zelf iets teveel van het goede.. Dan zou ik het net een gevangenis vinden, lastig met boompjes planten en geen vogeltje dat meer de tuin kan betreden (of je kunt die telkens uit het net vissen!)
Het eerste stukje, zeg maar binnenplaatsje, dat tussen huis en schuurtje ligt gaan we binnenkort wel met net overspannen. Dan kan ik daar ook een tafel kwijt zonder ontsnappingsmogelijkheden.
Onze tuin is trouwens ongeveer 60 meter lang en 7 meter breed.

Wat betreft de stank/geur (tis maar hoe je het bekijkt hé? ;-) ). Zelf heb ik er geen last van, soms zit het me meer dwars dan andere tijden. Als ik de hele dag hard gepoetst heb en mijn vader komt langs die heel demonstratief zijn neus ophaalt dan is dat best vervelend. Verder zeggen de meeste mensen die hier langskomen dat ze eigenlijk niets ruiken (lang leven de oust, wierook en natuurlijke luchtverfrissers!! :lol: ) Al weet ik vaak niet of ze daar wel zo eerlijk in zijn.

Ik ben in ieder geval blij als het weer zomer is en de deuren allemaal lekker open kunnen blijven en de katten lekker buiten rond rennen!!
Ik heb je woning op facebook gezien. Leuk zo met al die catwalks. Ik ga over niet al te lange tijd verhuizen naar een woning zonder tuin, die heb ik nu wel. Waarschijnlijk wordt het een twee of drie kamer flat en dan zou ik ook graag van die catwalks erin willen maken voor mij nu nog superaktieven katers(Ravian en Philemon) van 9 en 8 jaar. Denk je dat ook oudere katten van die catwalks gebruik kunnen maken?
De krabpaal die tot het aan het plafond gaat is zeker zelfgemaakt? Is dat goed te doen zelf maken?
poemoekelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2009 08:53

Re: Grotere kattenhuishoudens 10+

Bericht door poemoekelke »

Onze Noes is 12 jaar, buster is een jaar of 9 en we hebben er nog enkele van een jaar of 6. Al onze katten maken met veel plezier gebruik van de catwalks! Toch zijn niet alle katten even dol op hoogtes!
Je kent je katten waarschijnlijk goed genoeg om dit te weten (zoeken ze nu vaak hogere plekjes op?) en om in te schatten op welke afstanden je de 'trapjes' omhoog moet maken en hoe breed de catwalk zelf. De mijne zijn ongeveer 15 cm breed, daar kan zelfs onze main coon lekker languit op liggen (met alle poten uitstekend over de rand, maar het gaat!). Een paar zijn 10 cm breed, voor de echte waaghalzen, hihi!
De krabpalen zijn inderdaad zelf gemaakt. Absoluut niet moeilijk! Koop een lange paal bij de gamma/hornbach/praxis van ongeveer 7 x 7 cm (een ronde kan natuurlijk ook, ik had toevallig nog vierkante palen liggen). Koop sisal touw via internet. Ik had een hele rol sisal van 220 meter en 8 mm dik en ik was rond de 60 euro kwijt. Daar heb ik 2 grote palen en een kleine van gemaakt en heb nog steeds best wel wat over!
Ik heb het touw op de paal geniet met een tacker, dat werkte erg makkelijk en snel! Na enkele slagen klop je het touw goed tegen elkaar met een blokje hout en een hamer. Telkens als je zo'n 10 cm bent opgeschoten weer een nieuw nietje erin!

Voorheen had ik wel vaker van zo'n normale krabpalen met pluche. Er werd niet veel aan gekrabd.. Ze sliepen erop, 'kotste' erop, het werd vies en smerig, was instabiel en verdween al snel naar de stort..
Nu kunnen we elke dag genieten van katten die achter elkaar de palen invliegen en halsbrekende capriolen uitvoeren boven ons hoofd! Buiten wat omlaag zwevende haren heb ik er totaal geen onderhoudt aan! Op de catwalks ligt overal vinyl. Daar blijft bijna niet op liggen en is zo nodig makkelijk schoon te maken. Voor de katten is het ook aangenaam om over te lopen en ook niet te glad.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!! :)
Plaats reactie