Sinds een week hebben wij, naast onze gecastreerde kater van 8maanden, een kitten van 10weken. Nu zijn ze inmiddels aan elkaar gewend maar nu krijg ik het idee dat de kater een beetje zielig word. Ze zitten regelmatig speels achter elkaar aan en ik speel ook regelmatig met ze maar de kater lijkt zich afzijdig te houden. Bijv. als ik met een hengeltje speel dan speelt de kater in het begin mee maar zodra de kitten mee gaat doen druipt hij af. Ook zit hij niet echt meer bij me terwijl we dat toch wel op bepaalde tijden deden, hij gaat ook weg zodra de kitten aandacht opeist. Verder ligt hij meer dan normaal onder de tafel een beetje 'voor zich uit te staren'. Ik mis een bepaalde vreugde bij hem.
Kan ik dit verkeerd zien of is dit normaal omdat hij opeens niet meer alleen is en wat kan ik doen?
kater oogt zielig na komst kitten
- GizmoenJiro
- Huiskat
Re: kater oogt zielig na komst kitten
Hoe is de aandachts verdeling geven je alle 2 de katten even veel aandacht? Je zou ook kunnen proberen om soms even je eerste kat even wat 1 op 1 aandacht te geven. Hij is gewent zijn aandacht niet te hoeven delen en nu sinds 1 week moet dat wel.
Het is voor een kat ook erg wennen dat die er een leuk speel maatje bij heeft. Geef het wat tijd iedereen zal moeten wennen aan de nieuwe situatie.
Het is voor een kat ook erg wennen dat die er een leuk speel maatje bij heeft. Geef het wat tijd iedereen zal moeten wennen aan de nieuwe situatie.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: kater oogt zielig na komst kitten
Ik denk ook dat de kater wel bijtrekt. Als ik hier een nieuw kitten introduceer gaat Bob 2-3 weken mokken.
Hij hangt erg aan me en deelt mijn aandacht niet graag. Ik kan Bob ook niet spontaan aandacht gaan geven, hij moet echt zelf naar me toe komen.
En na een week of 3 is het over en is hij weer net zo klef en aanhankelijk als voorheen.
Hij hangt erg aan me en deelt mijn aandacht niet graag. Ik kan Bob ook niet spontaan aandacht gaan geven, hij moet echt zelf naar me toe komen.
En na een week of 3 is het over en is hij weer net zo klef en aanhankelijk als voorheen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25