Kat op schoot

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
hcfong
Huiskat
Huiskat

Kat op schoot

Bericht door hcfong »

Zoals sommigen van jullie al hebben gelezen in mijn berichtje in 'overig', heb ik sinds donderdag 2 kittens, Calvin en Wycliffe.

Calvin kon het al meteen goed vinden met mij maar Wycliffe is eigenlijk pas gisteravond laat/vanochtend echt uit zijn holletje gekropen. Nu heb ik het idee dat Wycliffe ook bij mij op schoot zou willen, maar dit lukt niet echt. Als Calvin op mijn schoot wil, dan klimt hij eerst op de bank en daarna op mijn schoot. Dan hoeft hij niet zijn nagels uit te slaan als hij op mijn schoot komt. Wycliffe daarentegen, geeft er de voorkeur aan om via mijn been naar boven te klimmen, waarbij hij natuurlijk zijn uitgeslagen nagels met veel toewijding in mijn been zet, wat zeker als je niet oplet, behoorlijk pijnlijk is. Het gevolg daarvan is dat ik schrik, hard 'au' roep en hem zo ongeveer weg schop, en natuurlijk dat Wycliffe weer in een hoekje gaat zitten totdat hij genoeg moed heeft opgebouwd om me weer te benaderen en vervolgens weer hetzelfde te proberen.

Hoe kan ik hem leren om net als Calvin eerst op de bank te klimmen en dan op mijn schoot, zonder zijn nagels uit te slaan? Ik wil niet dat hij denkt dat alleen Calvin op mijn schoot mag en hij niet.
Ilone
Tijger
Tijger

Re: Kat op schoot

Bericht door Ilone »

Hm, ik zou eens proberen of je hem met eenspeelhengeltje ofzo eerst op de bank kan krijgen en hem zo naar je schoot te lokken. Dit steeds herhalen, hopelijk heeft hij dan op den duur door dat hij via die manier op schoot moet komen.
Misschien proberen (ik weet dat dat moeilijk is ;) ) om toch zo min mogelijk schrikreactie te geven als hij in je been klimt, zodat je rustig "au" of "nee" kunt zeggen en hem tegelijk van je been op de grond kunt zetten.
Maar ja, voor kleine bengeltjes is het hartstikke leuk om via de broekspijpen te klimmen ;) Vooral als het een spijkerbroek betreft haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Adriana

Bericht door Adriana »

wat dacht je van een krukje of ander opstapje voor je bank? zo'n klein kitten klimt en klautert liever, springen is kennelijk een brug te ver. eerst lokken met een snoepje of hem er zelf op zetten en dan met een beetje geduld hopen dat het kwartje valt...
tuurlijk zullen ze geschrokken zijn van jouw 'au', is ook helemaal niet zo erg. maar ze zullen het nog niet koppelen aan de oorzaak..
hcfong
Huiskat
Huiskat

Bericht door hcfong »

Hij kan prima op de bank klimmen. Heeft ie al vaker gedaan. Hij vind mijn broekspijp gewoon leuker.
Adriana

Bericht door Adriana »

is er nog ruimte voor een klimpaal tot aan het plafond?
met hier en daar een plateau om lekker op te soezen en de straat in de gaten te houden?
kittens hebben een onbedwingbare klim- en klauterbehoefte, ze willen steeds hogerop. dat is erg goed voor de ontwikkeling van hun spieren. en ze moeten iets hebben waar ze - staand op de achterpoten - met de voorpoten in kunnen gaan hangen om flink te rekken/strekken..
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

als je je benen niet opgetrokken zet, maar onderuit gezakt zeg maar neerlegt, kan hij zo over je benen naar boven lopen.
Ach hier ook zo'n dreumes. guusje vind het leuk om in mijn broekspijp te hangen. ze staat soms langs me en dan springt ze ineens in mijn broekspijp. ik heb hun nageltjes geknipt die veel te lang waren, dat heeft qua pijn geholpen voor mij. ach als hij groter wordt zal het springen makkelijker gaan. sorry ik heb geen andere tips voor je. we ondergaan deze marteling lijdzaam hier. hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie