Ze begon op die dag heel raar te doen, elke keer als ze liep, liet ze zich vallen, en kon ze niet lopen. Dat deed ze de hele tijd. Ze kon moeilijk eten. En dan keek ze heel zielig uit haar ogen, heel langzaam haar ogen open en dicht, en normaal als ze op de grond lig en ik aai haar, dan geeft ze een lieve miauw, maar deze keer was het een miauw alsof ze pijn had. Ik probeer haar anti-haarbal brokjes te geven, die ze lekker vind, ze probeerde te eten. Maar ze kon niet opstaan. Ze deed haar mond open, maar lukte niet. Ik was ijs aan het eten, dus ik pakte wat ijs, en ik gaf het aan haar, ze likte het van me vingers af. Maar het smolt in me hand. Dus het lag gedeeltelijk op de grond. Toen probeerde ze op te staan om dat ijs te likken, maar toen liet ze zichzelf vallen op dat ijs. Dus ik belde me vader op, of die haar naar de dierenarts kon brengen. Dus toen gingen we naar de dierenarts. En die nam har temperatuur op, en dat was 34, veelste laag zei die. En ze was ook heel mager, je kan haar botten voelen als je haar aait. Ze was ook een klein vrouwtje. En ze had een nierprobleem zei hij, ze dronk ook veel water. Hij zei dat het enige was wat hij kon doen, was om haar vocht te geven. Maar dat ik dan alleen haar dood uitstel. Dus ik moest huilen, en zei dat die maar vocht moest geven dan. Toen zei die dat mijn kat zo oud is, dat ze dat niet zal redden, dat ze niet beter wordt. Dus het was beter om haar dan een spuitje te geven. Ik wist niet dat dat haar laatste dag zou zijn. Ik dacht dat het nog wel goed zou komen, ik zei nog thuis tegen haar, toen ze op de grond lag, en ik haar kusjes gaf. Toen zei ik nog "je bent een sterke meid, jij red het wel".
Maar blijkbaar was ze niet sterk genoeg. Ik had haar nog een kusje gegeven en een aai over haar hoofd toen ze op die tafel lag. Ik kon moeilijk praten, ik heb niet eens kunnen zeggen hoeveel ze voor me betekende, en haar bedanken dat ze er voor me is geweest al die jaren, meer dan 15 jaar. Ik heb haar daar zien sterven op tafel, met haar ogen open. Nu heb ik niemand meer. Me beste vriendin is dood nu. Ik had dat ijs nog in haar etensbakje gedaan, zodat ze het kon oplikken als ze terugkwam. Maar ze kwam niet meer terug.
Nu staat er een etensbakje, en een bakje water. Zonder mijn mooie katje om het op te eten. Nu ligt er geen kat meer naast me kussen, die bij me kon slapen. Geen kat meer om te knuffelen. Of om in de handoekenla te liggen kijken naar mij als ik douche. Geen kat die constant bij me wilt zijn, die mij nodig heeft. Mijn broer boeid het niet, en mijn moeder is met vakantie, die boeid het ook niet. De enige die er kapot van is ben ik, ik huil nu al 2 dagen. Geen zin meer om te eten, nergens zin meer in. Heb alleen nog maar herrineringen. Ik mis haar, nu ben ik alleen. Ik wist niet dat ze jaarlijks een onderzoek moest krijgen, mijn moeder had 4 katten gehad, Kitty was de 5de. Zij zegt 2 jaar lang al dat ze dood zou gaan, en ze is nogal een hypergonder, dus ik vertrouwde er niet meer in. Maar ze werd wel steeds dunner, en dronk veel, en velede week begon ze opeens constant in de huiskamer te plassen. Dus me moeder zei dat ze wat aan haar nieren heeft. Maar ze wilde haar nooit naar de dierenarts, en zij wist dat ze jaarlijks onderzocht moest worden, maar dat deed ze ook nooit.
Ik las op deze site: http://www.dekattensite.nl/html/ziekten ... alen2.html
En las dat ik ook een second opinion kon vragen, en dat andere katten het ook redden. Ik vroeg 2x of hij die vocht behandeling dan kon doen, ze is sterk zei ik. Maar hij wilde het niet doen, omdat ze dat niet zou redden. Ze was 19 jaar, 1 jaar jonger dan mij. Ik dacht dat ze makkelijk de 20 zou halen. Zou ze het nog gered kunnen hebben? Misschien heb ik haar laten sterven, ik had haar niet naar de dierenarts moeten brengen, misschien kwam het weer goed met haar poot.

Ik ben helemaal verward.