Duo namen

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door Nyncke »

Ik vind het zelf niet zo'n gekke vraag hoor of de kleur ook invloed heeft op het karakter.

Zo zijn de schildpadjes en lapjes vaak wat pittiger.
Bij een aantal hondenrassen is het ook zo dat de ene kleurslag een net iets ander karakter heeft als de andere. Weet het zelf van sommige hondenrassen ( in ieder geval newfoundlanders en labradors )

En ja, ik kan me situaties voorstellen dat je met dat in je achterhoofd wellicht een andere keuze zou maken.

en ik vind een voorkeur voor een kleur ook niet vreemd, vaak is het dat je dat gezien hebt en er door getroffen bent. Heel natuurlijk om te kijken of het in de praktijk ook zo is.
Dat vind ik hééél anders dan maar meteen ook precies dàt te willen.
Gast

Re: Duo namen

Bericht door Gast »

Dank voor je mening Nyncke!

Bij Collie is er inderdaad ook verschil in karakter omtrent vacktkleur. Dus verbaast me niet dat het bij Labjes en Newfoundlanders ook zo is.

Mijn broer heeft dus een buurvrouw met een Heilige Birmaan (kleur Seal Point) en hij is helemaal dol op hem. Hij komt elke dag bij hem in huis. Deze vrouw laat hem buiten (waar wij het niet mee eens zijn)en dus zoekt hij zijn aandacht bij mijn broer thuis. Zo ben ik er wel achter gekomen dat dit beestje zich niet prettig voelt thuis (hij wordt heel vaak lang alleen gelaten) en bovendien is er een Jack Russel in het huishouden gekomen...tja en dan weet je het wel.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9386
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door castratenkoor »

Het gevaar van zoiets is dat je broer verwacht met een willekeurig jong seal point birmaantje dezelfde band krijgt als met die buur-kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sambal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:42
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door Sambal »

Die van mij heten bami en Nassi dat was ons eerste duo. De andere die volgenden hebben aangepaste namen gekregen... Sambal, Loempia, Tjaptjoy en Typan 8-)
Groetjes Chantal
Bami, Nassi, Sambal Bij, Tjap Tjoy, Loempia en Typan
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door Nyncke »

@castratenkoor
Maar dat heeft ze toch al aangegeven dat hij ook zomaar verliefd op een andere kleur kan worden...persoonlijk...ik vind dat erdoor gedramd wordt over iets wat helemaal geen issue is.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Duo namen

Bericht door Cari »

In het asiel hebben ze alle kleuren, laat hem eens proberen daar verliefd te worden.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gast

Re: Duo namen

Bericht door Gast »

Ik vind het behoorlijk vervelend worden dat ik hier mijzelf (en mijn familie) moet lopen verdedigen voor onze eigen smaak en mening.

We mogen toch in godsnaam zelf wel weten of wij een raskat willen met een bepaalde kleurslag!

Jou reactie Cari, vind ik dan ook onnodig!

We worden hier behandeld alsof we slechte katteneigenaren gaan worden ofzo.

Ik zou zeggen, gaan jullie met z'n allen maar lekker jezelf op de borst kloppen dat je een asielkat in huis hebt, want dan ben je tenslotte veel beter bezig, dan als je een raskat wil aanschaffen...want die indruk krijg ik hier!

Ik ben weg hier...
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Duo namen

Bericht door Umimeis »

Meiden!!!! Was dit nou weer nodig?? Zij is al de zoveelste die hier weg gaat......omdat zij zich hier niet gerespecteerd voelt. :evil:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Angel_Kitten

Re: Duo namen

Bericht door Angel_Kitten »

Blijkbaar wel Umi...
Iedereen heeft z'n mening en dat snap ik,
maar niemand gaat ook maar 1 millimeter naast zijn mening...

Sommige mensen zitten ermee dat er veel katten in het asiel zitten,
die nemen dan een asielkat,
Maar sommige mensen willen een raskat en dat is hun keuze...
Zolang ze het beestje goed behandelen zie ik geen problemen...
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Duo namen

Bericht door ktje »

pff waarom zijn jullie allemaal zo tegen raskatten?

Die zijn er nu een maal en als je nou zo beestje mooi vind en helemaal gek bent op dat karakter waarom zouden zij dan geen raskat mogen aanschaffen??\

Tuurlijk zitten de asiels vol, maar niet met raskatten (meerendeels zijn htk katten). Ik ben van mening dat je ieder zijn beslissing moet respecteren. De een zal voor een asielkat gaan, de ander voor een raskat en een derde misschien wel voor een mk kat. Tja en dan zit er altijd wel iets tussen wat jij goed vindt maar de rest niet. Dan hoeven we daar toch geen elle lange discussies over gaan houden over kleuren, raskatten, asielskatten enz.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Duo namen

Bericht door Umimeis »

Dat vind ik dus ook. Er zijn toch ook genoeg mensen die een voor een rashond kiezen, terwijl er genoeg honden in het asiel zitten. Wat is er mis mee om voor een raskat te kiezen? Ieders z'n eigen keus. Natuurlijk is het goed om een dier te kiezen uit een asiel, maar ik vind dat men ook de keuze moet hebben om voor een raskat/hond te mogen nemen.
Of in elk geval dat ze zelf mogen bepalen om uit het asiel te nemen of uit een cattery.
Ikzelf heb ook gekozen om mijn 2e kat uit het asiel te nemen. Maar als ik een raskat had gewild, dan had ik dat ook gewoon gedaan hoor!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door Nyncke »

En het was gewoon weer eens ordinair punten scoren op non issue zaken.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Duo namen

Bericht door ktje »

jups en ze is al weg van het forum!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Duo namen

Bericht door sandy »

Ik zie ook niks mis met een voorkeur voor een raskat of kleur, dat heb je nou eenmaal.
Daar mag je niemand op veroordelen, mensen hebben eenmaal voorkeuren.
Ik ben vast ook erg fout geweest om 4 verschillende kleurslagen htk's te willen :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Duo namen

Bericht door Umimeis »

Ja, ze is inderdaad weg, helaas...
Dit had nou echt niet gehoeven.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gesloten