Angstig?

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Wesley
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2009 01:15

Angstig?

Bericht door Wesley »

Hoi allemaal.

Ik heb vandaag een kleine kat van ongv. 4 maanden opgehaald bij mijn neef. Ik weet het 4 maanden dat is wel een beetje laat.. Maargoed, volgens mij is mijn kat een beetje angstig ofzo.. Ik had de mand deur open gedaan en ze liep er gwn eruit, maar eenmaal eruit rende ze meteen naar een hoekje. Ik had haar gepakt maar ze ging meteen heel erg tekeer om gwn los te komen. Men hele hand lag gwn zowat open door haar nagels.. Ik heb het gevoel dat deze kat niet aan mensen zijn gewend ofzo iets. Omdat deze kat bij mijn neef is gevonden toen de kat ongv. 2-4 dagen oud was, tussen de wand bij hun restaurant. In die tijd had ze heel weinig contact gehad met mensen. Ze heeft als het goed is ook geen moedermelk gehad in die periode.Ze eet ook helemaal niks, ze drinkt alleen die whiskas melk.
Heb nog een kat thuis van 3, die is echt een schatje :D.

Weet iemand mss een oplossing?

Alvast bedankt!

Groetjes Wesley
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Angstig?

Bericht door Roosje »

Als ze zo bang voor je is zou ik haar eerst een poosje met rust laten. Langzaam laten wennen en vooral niks forceren, want als je dingen tegen haar zin doet loop je het risico dat je haar alleen nog maar banger maakt. Het lijkt me ook niet normaal dat ze met 4 maanden alleen nog maar melk drinkt, maar daar kan ik je eigenlijk verder geen advies over geven.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Angstig?

Bericht door Adriana »

Wesley schreef: Ik heb vandaag een kleine kat van ongv. 4 maanden opgehaald bij mijn neef.In die tijd had ze heel weinig contact gehad met mensen. Ze heeft als het goed is ook geen moedermelk gehad in die periode.Ze eet ook helemaal niks, ze drinkt alleen die whiskas melk.
Heb nog een kat thuis van 3, die is echt een schatje :D. Weet iemand mss een oplossing?
wat aardig ;-) van je dat je haar hebt opgenomen. je hebt nu wel een moeilijk geval :edoh: in huis.
heb je een asiel in de buurt?
daar zou ik eens gaan praten, de mensen in asiels en opvanghuizen hebben erg veel ervaring
en kunnen je vast allerlei tips en adviezen geven voor de verzorging en omgang.

als ze vanaf jongs af aan geen contact met mensen heeft gehad, dan zal ze daar heel langzaam aan moeten gaan wennen.
hoe reageert jouw andere kat op haar?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Angstig?

Bericht door Boomer »

Laat eerst je kat eens wennen aan de omgeving. Je kat is net een paar uurtjes in een nieuw huis met nieuwe geurtjes , meubels , regels , andere kat enz. Vervoeren brengt ook veel stress mee. Je kat is waarschijnlijk hierdoor gestressed en wil daarom nog even niet aangehaald worden. Een kat in nauw maakt rare sprongen :) . Dit is normaal gedrag, zelfs kan je kat een paar dagen weg kruipen onder een kast of zo. Blijf rustig tegen haar praten en voorzeer niets, dan trekt je kat vanzelf wel bij. Ze is nog jong en flexibel. Ik neem aan dat je kat wel gewoon gedrag had bij je neef ? Daar waar ze gewend was ? Geef eten wat ze gewend was bij je neef. Wil je daarna overstappen op ander voer , doe dit dan langzaam en zodra ze gewend is.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Wesley
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2009 01:15

Re: Angstig?

Bericht door Wesley »

adriana-oele+momo schreef:als ze vanaf jongs af aan geen contact met mensen heeft gehad, dan zal ze daar heel langzaam aan moeten gaan wennen.
hoe reageert jouw andere kat op haar?
Men andere kat is sinds vandaag even bij haar geweest, maar dat ging ook niet even vlekkenloos.. In het begin begonnen ze eerst aan elkaar ruiken. Toen kwam die kleine gellukig onder de kachel vandaan, maar daarna begon ze echt te sissen.. Waarop me oudste kat snel weg renden.. Maargoed ik zou wel even de dierenarts effe bellen. Ze moet nog een prik hebben etc. Men neef heeft dat niet gedaan -.-

Bedankt voor je reactie.
Wesley
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2009 01:15

Re: Angstig?

Bericht door Wesley »

Boomer schreef:Laat eerst je kat eens wennen aan de omgeving. Je kat is net een paar uurtjes in een nieuw huis met nieuwe geurtjes , meubels , regels , andere kat enz. Vervoeren brengt ook veel stress mee. Je kat is waarschijnlijk hierdoor gestressed en wil daarom nog even niet aangehaald worden. Een kat in nauw maakt rare sprongen :) . Dit is normaal gedrag, zelfs kan je kat een paar dagen weg kruipen onder een kast of zo. Blijf rustig tegen haar praten en voorzeer niets, dan trekt je kat vanzelf wel bij. Ze is nog jong en flexibel. Ik neem aan dat je kat wel gewoon gedrag had bij je neef ? Daar waar ze gewend was ? Geef eten wat ze gewend was bij je neef. Wil je daarna overstappen op ander voer , doe dit dan langzaam en zodra ze gewend is.
Dat is wel een raar verhaal.. Bij men neef was ze ook niet zo gewend hoor. Omdat me neef niet zo van katten is, heeft ze ook weinig aandacht gekregen in de periode wat echt nodig was om haar te laten wennen. Men neef heeft haar ook gevonden toen haar oren en ogen niet open waren. Maar wanneer ze in haar kooi zit en ik aai haar dan is ze wel rustig enzo in het begin nog wat gesis maar nu helemaal niet. maar als ze er eenmaal uit is.. Denk dat het voor de voer wat anders word.. want bij men neef kreeg ze bijv. rauwe vis enzo. soms baby brokken en dat is hjet. Hier geven we beetje brokjes en zacht voer om haar te laten wennen.
Men vader zei ook al effetjes in een klein kamertje laten en effe aan wennen. denk maar dat ik dat is ga proberen ;-) .

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Angstig?

Bericht door Boomer »

Omdat je neef haar ook weinig aandacht gaf zal ze veel meer tijd nodig hebben om te wennen. Helaas heeft ze dit in haar belangrijke periode misgelopen. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet meer goed komt. Het heeft alleen veel meer tijd nodig. Maar zoals ik al zei : ze is nog jong en flexibel.
Zodra ze meer vertrouwen krijgt ( en dit kan een tijd duren) zal ze wel komen en het fijn bij je vinden. Sommige kittens hebben meer tijd nodig ( dit kan soms maanden zijn) dan andere kittens.
Qua voer is het belangrijk dat ze een goede kitten brok krijgt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Wesley
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2009 01:15

Re: Angstig?

Bericht door Wesley »

Bedankt ! =D
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Angstig?

Bericht door Mac »

Gelukkig is je nieuwe kat wel nog jong dus kan hij zich beter aanpassen.
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Angstig?

Bericht door Umimeis »

Je kat moet nog wennen en dat kan wel een paar dagen tot zelfs wel enkele weken duren.
Laat haar met rust, ze zoekt vanzelf wel toenadering.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie