Bachbloesem bij een kat met angst

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bachbloesem bij een kat met angst

Bericht door Brig »

Ik weet niet precies waar ik dit zou moeten plaatsen. Het gaat zo'n beetje over alles. Bang zijn, diarree en in huis plassen. Laat ik maar gewoon beginnen.

Sultan is een heilige birmaan (niet raszuiver) die nu twee jaar is.
We hebben in het begin problemen gehad met hem zindelijk te krijgen.(heb toen ook via deze site goede tips gekregen). Hij is nooit helemaal echt zindelijk geworden. Hij plast nog steeds af en toe in mandjes en op kleedjes. Van het begin af aan heeft hij last van zijn darmen gehad en zijn heel wat bij de d.a. geweest. Hij is achtergebleven in zijn groei en is een mini kat gebleven.

Op dit moment is hij heel erg bang voor onze andere katten. Hij heeft een veilig plekje gevonden onder het logeerbed met een onderbed, waar hij net tussen past en de ander katten niet bij kunnen komen.
De andere katten zijn twee maine coon's, twee siamezen en drie htk katten. Als hij tevoorschijn komt doet hij zo schichtig dat de andere katen hem achter na gaan zitten. In al zijn bangigheid laat hij zijn ontlasting lopen.

Ik heb ook al gedacht om hem een ander huis voor hem te zoeken, maar ik denk dat er weinig mensen zitten te wachten op een kat met een chronische darmklachten en die in huis plast.

Nu ben ik sinds drie dagen bezig om hem Bach bloesem ( rescue remedy) te geven zodat hij minder angstig wordt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als hij gewoon door de groep loopt ze hem ook met rust laten. Juist door zijn angstige voorkomen krijgt hij de ander katten op zijn nek.

Ik denk dat het al een beetje helpt. Hij is nu al twee dagen naar beneden gekomen en vlucht niet gelijk weg als een ander kat hem aankijkt. Maar dat is maar voor een paar uurtjes per dag.
Ik geef hem 4 druppels per dag.

Mijn vraag is nu, heeft 1 van jullie ervaring met Bach bloesem? Zijn 4 druppels wel genoeg of moet ik soms nog een andere variant (erbij) gebruiken?

Ik hoor heel graag van jullie.

Brigitte
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Maar 4 druppels per dag? Dat is niet veel. Ik heb het een tijdje met Xandor geprobeerd maar ben gestopt omdat ik dit 3 keer per dag moest doen (een aantal druppels, weet alleen niet meer hoeveel) en dat door mijn werk nogal verslofte. Als ik hem inderdaad drie keer per dag druppels gaf had ik inderdaad het idee dat hij wat minder bang was dus het helpt wel. Het grote nadeel vond ik alleen dat het effect over was als je minder gaf of ermee stopte.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

4 druppels per dag is wel het voorschrift. Sandy heeft dat duidelijk te horen gekregen toen zij Bach-bloesem ging gebruiken.
Ikzelf ging bij rescue uit van 10 druppels per dag omdat dat voor mensen gold en omdat de kat toch niet alle water opdrinkt, maar kennelijk is echt 4 druppels de limiet.
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik druppel zelf altijd wat bach bloesem aan de achterkant van de oortjes, daar liggen de bloedvaten erg aan de oppervlakte, en dan inmasseren. Ik vind deze manier de snelste en meest zichtbare effect hebben.
Ik kan je trouwens ook rock rose aanraden, maar volgens mij zit die ook in de rescue remedy ;-)
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hoi ,
na een tip van emma ben ik ook bach gaan gebruiken.
het was per kat verschillend djessy en gizmo reageerde heel goed was ook erg makkelijk om dat toe te dienen zij vonden het nml wel smaken bij simba en smurf was het een strijd maar druppelde ik het op de pootjes wat ze dan aflikken omdat ze niet willen dat de pootjes nat zijn.
wie weet kan je dat ook is proberen
succes groetjes
patricia
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bericht door Brig »

Bedankt voor jullie reacties.

Momenteel doe ik de druppels in heel klein beetje kattenmelk en dat maakt hij helemaal op, dus hij krijgt het wel binnen.
Om het achter zijn oortjes te smeren wordt een beetje moeilijk, want zodra hij maar even denkt dat er iets gaat gebeuren wat anders als anders,duikt hij weer onder het bed.
Ik hoopte eigenlijk dat het zijn angstige gedrag zou doorbreken, maar als ik dat van Shaz lees dan is het over zodra ik stop met de druppels.
Ik ben nog maar een paar dagen bezig dus ik moet nog niet teveel verwachten.

Groetjes

Brigitte
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het kan zijn dat het een patroon is dat je kan doorbreken maar in veel gevallen zit het in het karakter.
Bij Xandor is het ons in ieder geval niet gelukt om het bange gedrag met de druppels te doorbreken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: bach bloesem bij een kat met angst

Bericht door eeke »

om een oud topic weer leven in te blazen.
mijn ervaring met bach is tot nu toe wel goed.
ik gebruik het voor mijn kater.
ik moet hem 4 keer per dag 4 druppels geven.
en als ik aan t werk ben doe ik gewoon 2 keer 5 druppen en 1 keer 6 druppen dat ik wel op t gemiddelde zit van wel 16 druppen per dag.
mijn kater zit hier nu een dikke week aan en moet zeggen hij veranderd.
word rustiger minder schrikkerig. en sproeit al veel minder in huis..
normaal vond ik wel 4 plasjes in huis nu telkens maar 1 per dag..
hoop dat ie t helemaal laat, maar ben nu op zich al tevreden.
dus dat was mijn ervaring ermee.. prima dus ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: bach bloesem bij een kat met angst

Bericht door sadewi »

Dat is weer erg bemoedigend!
Ik ga het vandaag proberen, kijken of we Dappie weer in z'n oude hum krijgen.
Medische oorzaak is uitgesloten, de DA dacht dat ie mssn verlaat aan het puberen is (hij is 2 en al vrij vroeg gecastreerd).

Hou jullie op de hoogte!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: bach bloesem bij een kat met angst

Bericht door eeke »

sadewi schreef:Dat is weer erg bemoedigend!
Ik ga het vandaag proberen, kijken of we Dappie weer in z'n oude hum krijgen.
Medische oorzaak is uitgesloten, de DA dacht dat ie mssn verlaat aan het puberen is (hij is 2 en al vrij vroeg gecastreerd).

Hou jullie op de hoogte!
check de site http://www.bloesemdroom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar eens zij kan een goed remedie maken..
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gesloten