Kitten met bloed in oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
JoFo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2005 21:09

Kitten met bloed in oogje

Bericht door JoFo »

Hallo, wij zijn lid geworden vanwege een probleem met een kitten van ons dat zich de laatste tijd voordoet.. We hebben op 21 augustus een nestje gekregen van 4 kittens. Erg actief en druk, zoals gewoonlijk. Echter, èèn van hen had eerst een vlekje in haar oogje. Nu, vandaag, viel eigenlijk op dat dat "vlekje" veel groter is geworden, en eigenlijk bloed is, of in ieder geval lijkt te zijn. Natuurlijk hebben we meteen de dierenarts gebeld, welke voor morgenochtend een afspraak met ons heeft gemaakt. Toch zouden wij graag willen weten of èèn van jullie een idee heeft van wat dit zou kunnen zijn of betekenen. Ze is gewoon actief, geeft geen vreemde reacties, en eet en drinkt normaal (erg veel). Dit is al vanaf het begin zo. We geven ze kattenmelk, en zijn sinds anderhalve week begonnen met brokjes geweekt in melk+water. Alles lijkt verder goed te gaan, maar natuurlijk maken we ons zorgen hierover. Als iemand dit ook heeft meegemaakt, en ons hierover raad of advies zou kunnen geven, zouden we dat erg op prijs stellen..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hallo Jofo, welkom op het forum!

Waar zit de vlek? En waarom dnek je dat het bloed is? Is de vlek 'verhoogd', ik bedoel uitgestulpt, of is het zeg maar gewoon 'in' het oog? Kun je er een foto van maken? Dan kunnen we wellicht een wat beter oordeel krijgen ;-)
Ik ben wel blij dat je naar de dierenarts gaat; soms is het een infectie die met een zalfje te bestrijden is en dan kan het helemaal weggaan. Maar het kan ook iets anders zijn; daarvoor heb ik te weinig gegevens.

Ik hoop te horen.
h.g. Emma
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Eén van onze katten heeft ook een roodbruine vlek in zijn oog, maar of je dat bedoelt kan ik niet uit je verhaal opmaken? Overigens is deze vlek tot nog toe onschadelijk gebleken bij de DA.

Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
JoFo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2005 21:09

Bericht door JoFo »

Sorry we hebben geen fototoestel,maar het is haar linkeroogje helemaal je ziet haar pupil heel vaag, het is gewoon erg rood. gr jofo
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het kan dus zijn dat het hoornvlies loslaat. In dat geval moet ze pijn voelen en dat merk je aan haar. Ik denk dat je inderdaad beter even naar de dierenarts kunt gaan om een en ander na te laten kijken.

Veel succes!
JoFo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2005 21:09

Bericht door JoFo »

dank je wel we hopen echt dat het goed komt met nala (de kitten )gr JOFO.
P.S we hebben nog een kater die erg hoest, wat zouden we daar aan kunnen doen? want dit heeft nog nooit eerder gehad .
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

JoFo schreef:dank je wel we hopen echt dat het goed komt met nala (de kitten )gr JOFO.
P.S we hebben nog een kater die erg hoest, wat zouden we daar aan kunnen doen? want dit heeft nog nooit eerder gehad .
Daarvoor kun je de zoekfunctie gebruiken ;-) Dit topic gaat over het oog van je kitten, eventuele vragen over hoesten s.v.p. aansluiten bij een al bestaand topic dat daarover gaat.

h.g. Emma
JoFo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2005 21:09

Bericht door JoFo »

oke dank je wel. Laat morgen weten hoe het is gegaan met nala hoplijk wat meer nieuws gr JoFo
Gesloten