Poes speelt met muis en gooit hem in de waterbak

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Poes speelt met muis en gooit hem in de waterbak

Bericht door sandra »

Hey allemaal,

Een van mijn poezen is echt een muts af en toe... Ze is regelmatig lekker met muisjes (bontmuisjes) aan het spelen en als ze lekker in haar spel zit, staat ze op, rent naar de waterbak en plons, laat hem er zo in vallen... Ik vind dat toch zo suf (ze doet er daarna niets meer mee, ik vind hem meestal helemaal week in het water, dus kan ik hem wel weggooien...).
Zijn er meer katten die dat doen? En waarom doet ze dit?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Elvis, de kat van de buurvrouw doet dit met vaatdoekjes........beetje vreemd :lol:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Sandra,

Mijn 4 katers doen dit ook!! Ik heb in de badkamer een afvoerputje staan, dit staat open omdat de afvoerbuis van het wasmachien daarin steekt, dit putje is niet zo groot, en er staat dus altijd water in. Dagelijks moet ik daar de speelgoedmuisjes gaan uithalen, ik gooi ze echter niet weg, spoel ze eens goed af onder de kraan, laat ze drogen en dan kunnen ze weer spelen. Waarom ze het doen is voor mij ook een raadsel, volgens mij zijn het soms gewoon rare beesten die katten!!!!!! :catani: :catani: :catani:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

veronikske schreef:Dagelijks moet ik daar de speelgoedmuisjes gaan uithalen, ik gooi ze echter niet weg, spoel ze eens goed af onder de kraan, laat ze drogen en dan kunnen ze weer spelen.
Ja ik gooi ze ook niet allemaal gelijk weg, maar op een gegeven moment weekt 'het vachtje' los en is de muis niet meer te redden. Gelukkig zijn bontmuisjes niet zo duur... :roll:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Bij ons komt het vachtje ook los hoor, en ze gooien die hier niet in het water ;-) . Ze vreten die muisjes gewoon met huid en haar op :shock:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Minerva doet dit ook! :shock: Alleen dan met haar bollies (kleine wollige bolletjes, het enige speeltje waarmee ze speelt :-P ) Dan is ze lekker aan het spelen en opeens rent ze dan met haar bollie naar de waterfontein en gooit hem daarin. Om vervolgens zeer verbaasd te bestuderen hoe de bollie een paar keer ronddraait en dan vastloopt in het filter. :???:
Het is ons ook een raadsel waarom ze dit doet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

hahaha nog meer mutsjes dus... Ik snap er echt helemaal niets van, maar moet er stiekem vaak wel om lachen. Ze rent er in volle vaart heen. Ik roep dan vaak nog 'niet doen roos', maar dan is het meestal al te laat...

Mijn andere kat speelt toevallig ook alleen maar met van die bolletjes. Maar die heeft het gelukkig nog niet van roos afgekeken...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Katten vinden het blijkbaar leuk om speeltjes overal in te stoppen :grin:
Hier is Buffy degene die steeds muisjes of balletjes in schoenen verstopt en wat ook heeeeeeel leuk is, is speeltjes onder de bank werken zodat jij 10 keer kan opstaan om ze er weer onderuit te halen :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Of je sleutels in een schoen, zodat je uuuuren zoekplezier hebt :???:
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

sKatje schreef:Of je sleutels in een schoen, zodat je uuuuren zoekplezier hebt :???:
Oh jee dat is een ramp... en dan zit ik te zeuren over muizen in waterbakjes...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Bericht door mvlokven »

Ja, dat herken ik ook! Ze gooien het hier niet in het water maar ik vind tijdens het stofzuigen wel op de meest rare plaatjes balletjes en muisjes terug :grin:

Groetjes Marjolein
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

sKatje schreef:Bij ons komt het vachtje ook los hoor, en ze gooien die hier niet in het water ;-) . Ze vreten die muisjes gewoon met huid en haar op :shock:
Ik heb eens perongeluk een muisje in de wasmachine gedaan, hield toen ook alleen het vachtje over. Maar Xiara vindt dat niet erg hoor :) Nu kan je er mee frisbee-en en dan vangt ze hem en speelt er mee verder :)

Dus ook de vachtjes alleen kan je best nog een tijdje gebruiken als speelgoed :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Giva stopt regelmatig speelgoedmuizen in mijn schoenen. Die dan opeens niet meer passen :ethink:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

O ja heel herkenbaar! Ik vind die muisjes ook op de meeste vreemde plaatsen terug. Whoopy gooit ze inderdaad graag in het waterbakje, de andere katten zijn iets slimmer en gooien de muis in hun voerbakje :grin:
Maar ook in schoenen en in of onder kastjes vind ik regelmatig een muis.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jelle en Jerry proberen hun muisjes ook zwemmen te leren :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten