kitten splinter in kussentje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
laila
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:39
Locatie: nieuwerbrug

kitten splinter in kussentje

Bericht door laila »

mijn kitten is acht dagen geleden van het balkon (een hoog) gevalen en een dag later hingkte ze en toen zag ik dat er een flingke splinter in haar
teen kussentje zat
nou heb ik het eruit gehaalt maar ik ben er niet zeker van dat er niks meer in zit omdat ze de poot nog steeds niet gebruikt
het is niet rood of dik maar het wondje zie je nog wel
hoelang duurt het voordat zoiets geheelt is of zou er nog iets in kunnen zitten maar dan moet het toch ontstoken zijn en hoe kun je het goed schoonhouden???????????

laila :-(
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Volgens mij kunnen er twee dingen aan de hand zijn; ofwel zit er inderdaad nog een stukje splinter in, maar zo diep dat je het niet ziet, en dan kan het soms 14 dagen duren voor je roodheid en ontsteking krijgt. Waarschijnlijk zal de DA dan het wondje moeten openmaken om al het vuil en ontstekingsmateriaal uit de wonde te laten, en ze moet dan een antibioticakuur krijgen. maar het zou toch ook kunnen dat de poes bij de val nog iets anders dan enkel een splinter had, bijvoorbeeld een verstuikt of gebroken pootje,of.... er zijn meerdere oorzaken wanneer een poes van een hoogte valt en dan al 8 dagen har pootje niet meer gebruikt. Mijn advies, naar de DA, al was het maar voor je eigen gemoedsrust, en om zeker te zijn dat er niks ergs is en je poes geen pijn heeft. Succes ermee.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je kunt het pootje ook 3x daags in biotex groen weken, om zo te ontsmetten en de huid zacht te houden. Mocht er dan nog vuil in zitten, dan komt dat er zo vermoedelijk wel uit.

Meestal ontziet een kat zijn pootje als er een splinter in zit, net zoals wij dan zouden doen ;-)
laila
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:39
Locatie: nieuwerbrug

Bericht door laila »

nou alvast bedankt voor de goede tips
vanmorgen zag ik dat ze haar pootje alweer af en toe gebruikt en ze wordt alweer ondeugent
hier ben ik heel blij mee want ik was erg ongerust maar ik hou het nog een tijdje goed in de gaten

doei laila :grin:
nelkie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2004 15:05

Bericht door nelkie »

onze kat was laatst een stukje van zijn kussentje kwijt, geeeen idee hoe hij dat gedaan heeft. Ik was daar flink bezorgd over, want hij liep ook op drie poten rond. DA raadde inderdaad aan de boel in Biotex te weken, ook om te ontsmetten. Inmiddels is zijn kussentje alweer aangegroeid.
laila
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:39
Locatie: nieuwerbrug

Bericht door laila »

hoi nelkie

dus een kussentje groeit gewoon weer aan nou dat wist ik niet was dat bij de mens ook maar zo gemakelijk
trouwens dat van die biotex heb ik al meerdere malen gelezen op deze site dus als er weer wat te onsmetten valt weet ik dat
het pootje van de kleine doet het weer gelukig en het wondje ziet er goed uit dus gelukig geen onsteking ben ik even blij
trouwens hoe hou je de kat zolang rustig om zijn pootje te weken want die van mij (ik wou zijn pootje in zoda weken) zag het na drie tellen al niet meer zitten

groetjes laila
Gesloten