Benauwd / spinnen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Joyce
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:46

Benauwd / spinnen

Bericht door Joyce »

Hoi kattenliefhebbers !

Even een vraagje over mijn kater Baco. Hij is tweeenhalf jaar nu en heeft sinds korte tijd last van benauwdheid als hij spint. Als hij op schoot ligt en heerlijk ligt te spinnen gaat hij ineens een soort van kokhalzen en het lijkt of hij het dan heel erg benauwd heeft. Erge last van haarballen lijkt hij niet te hebben. Heb wel zo'n speciale kattensnoepjes in huis gehaald, maar het is niet minder geworden.
Hebben jullie dit ook als eens meegemaakt, of raden jullie me aan om even naar de dierenarts te gaan?
Alvast bedankt voor de reacties

Joyce
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Joyce,

ik denk inderdaad dat je het beste even langs de dierenarts kan gaan ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik even bij de dierenarts langs gaan. Het hoeft helemaal niets te zijn, maar dan weet je het in ieder geval zeker.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hallo Joyce,

Misschien heeft je kat astma. Lees dit topic eens door, wie weet vind je daar iets wat helpt.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5441

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan.
Joyce
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:46

Bericht door Joyce »

bedankt allereerst voor jullie reactie.
Had ik niet verwacht astma, maar in de topic gelezen en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat Baco alleen maar hoest/benauwd is als hij spint, het lijkt of er iets in de weg zit dan. maar hij doet dit ook niet altijd als hij spint, van de 10 keer misschien 6 keer of zo.
Wellicht is het dan toch verstandig om even bij de dierenarts langs te gaan. Ik houd jullie op de hoogte
Gr
Joyce
pqrst
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2010 19:15

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door pqrst »

Joyce schreef:Hoi kattenliefhebbers !

Even een vraagje over mijn kater Baco. Hij is tweeenhalf jaar nu en heeft sinds korte tijd last van benauwdheid als hij spint. Als hij op schoot ligt en heerlijk ligt te spinnen gaat hij ineens een soort van kokhalzen en het lijkt of hij het dan heel erg benauwd heeft. Erge last van haarballen lijkt hij niet te hebben. Heb wel zo'n speciale kattensnoepjes in huis gehaald, maar het is niet minder geworden.
Hebben jullie dit ook als eens meegemaakt, of raden jullie me aan om even naar de dierenarts te gaan?
Alvast bedankt voor de reacties

Joyce
Dag Joyce,

Mijn 18 jarige kat Jip heeft sinds deze week dezelfde verschijnselen. DA heeft longen en hart onderzocht en daar zijn geen problemen mee. Geen oplossing dus. Hoe is het verder gegaan met jouw Baco? Hoop dat je een oplossing hebt gevonden. Hoor het graag.

groet,
PQ
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door MarjanR »

Hebben jullie de dierenarts gevraagd om z'n luchtwegen te bekijken (echt een kijkoperatie met zo'n slang en een lichtje via de bek naar de longen.... ik ben even de officiële naam kwijt)?
(ik heb het topic over astma gelezen).
Ik had een kat die een abces in z'n luchtpijp had. Met de zelfde omschrijving die jullie me geven.
Hij was helaas al 19 toen hij dit kreeg, dus opereren hebben we niet meer gedaan omdat langer onder narcose juist z'n dood kon betekenen (de kijk operatie ging met een roesje).
Maar het was wel een aanrader mocht hij jonger zijn.

Ik probeer mee te denken, het hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

Succes met de speurtocht
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
zeefriekje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2010 16:27

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door zeefriekje »

ik ben sinsd kort een klein poesje bij heel speelse :catani: maar nu de laatste tijd dan blijft ze op mijn benen staan en blijft ze ter plekken met haar voorpoten zo een voor een op en neer dabben eigenlijk, ik weet niet wat ze er mee wilt bedoelen weet iemand van jullie soms iets. Heeft iemand dit ook met hun poes? :epray:
Bazinnetje van Rosco, Poncho en Bobo
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door Cari »

Het bericht van de topicstarter is 5 jaar oud, dus ik denk niet dat die nog gaat antwoorden 8-) .

@ Zeefriekje: je kitten is aan het "stempelen'. Dat doen kittens bij hun mama, als ze aan de tepel hangen om de melk te laten stromen. Dat ze het op jouw been doet, wil alleen maar zeggen dat ze zich bij jou heel prettig en op haar gemak voelt ;-) Is heel normaal gedrag voor een happy cat.
(Je bericht hoort eigenlijk iet in dit topic ;-) )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
snuffel78
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2011 19:30

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door snuffel78 »

Hoi Joyce,

Ik lees net jouw vraag. Voor mij dezelfde naam en een kat met precies hetzelfde probleem. Ben je misschien al naar de dierenarts geweest? Anders ga ik het eens proberen.

Groeten Joyce
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik herken de symptomen. mijn muffin (7 maanden) heeft hier ook (onregelmatig) last van.

het is een soort kokhalzen, heel snel inademen en uitademen na elkaar. in een fractie van een seconde. klinkt verschrikkelijk.

ze is er nu gelukkig een heel eind overheen, ze heeft het bijna nooit meer. regelmatig bezoek aan de DA heeft niet zoveel opgeleverd over de oorzaak. misschien was het een nawee van niesziekte (heeft ze 3 maanden geleden gehad) of heeft ze keelonsteking gehad. een antibioticakuurtje heeft het onder controle gekregen. wel hijgt ze nog snel als ik met haar speel en hoest ze soms (een keer in de zoveel dagen)

euh...

ik zie dat dit topic al zo'n 5 jaar oud is...... :roll:
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
annet15
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:00

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door annet15 »

Ik heb een kat van 14 . dinsdag is zijn gebit gereinigt onder narcose en nu als hij eet of drinkt, zelfs bij het naar de bak gaan hijgt hij , wat daarvoor niet was.Dus de kleinste inspanning.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door Umimeis »

zeefriekje schreef:ik ben sinsd kort een klein poesje bij heel speelse :catani: maar nu de laatste tijd dan blijft ze op mijn benen staan en blijft ze ter plekken met haar voorpoten zo een voor een op en neer dabben eigenlijk, ik weet niet wat ze er mee wilt bedoelen weet iemand van jullie soms iets. Heeft iemand dit ook met hun poes? :epray:
Dit is oftopic
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Benauwd / spinnen

Bericht door castratenkoor »

dat was van augustus 2010 Umi
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie