oorlog in huis na buiten spelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
silvia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2005 21:31

oorlog in huis na buiten spelen

Bericht door silvia »

Kan iemand mij helpen??
Ik heb 2 katten 1 poes van 6 en een kater van 4.
Normaal zijn ze de beste maatjes.
maar een week of 4 geleden was er een vreemde kat op de schuur.
De jongste (meestal met weinig "lef") viel deze kat aan waarop wij hem terug riepen. De andere kat was inmiddels weg maar mijn kleine liep nog hieper op het dakje met zeer dikke staart toen onze oudste kwam kijken. de oudste schok van de jongste en dacht dat hij haar aanviel, waarna ze elkaar aanvielen en uiteindekijk de kleine (in huis) boven bleef en de oudste beneden. Na een bezoek aan de arts hebben we dit weten te sussen dmv. valium. Maar 2 weken later nadat wij dachten dat er "vrede" was ging het echter weer mis. Nu slapen ze wel weer samen maar mag onze jongste niet meer naar beneden komen van de oudste! Zij loopt overgens wel door heel het huis en eet uit het bakje wat we boven hadden neergezet voor de jongste.
Weet iemand misschien hoe wij de jongste weer beneden kunnen krijgen??
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar misschien heb ik wel een oplossing voor je.
Ik denk dat je je oudste er langzaam weer aan moet laten wennen dat de benedenverdieping niet alleen van haar is. Je zou de jongste beneden in zijn reisbench kunnen zetten, zodat de oudste weer weet dat de jongste vroeger ook gewoon beneden mocht zijn. Doe dit elke dag een paar keer, zodat de oudste hier aan went. Hierna kijk je hoe het gaat als je de jongste eruit laat en ervoor zorgt dat ze niet meteen uit zich zelf naar boven vliegt, als het fout gaat zorg je natuurlijk wel dat ze kan vluchten.
Ik heb geen idee of het werkt, maar weet wel dat dit de beste manier is om nieuwe katten aan oude katten te laten wennen.
Veel succes !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
silvia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2005 21:31

Bericht door silvia »

hoi ilse

klinkt logisch waren het niet dat jesse (onze jongste) panies is voor zijn reis mand!

gr silvia
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ook dat nog !
Misschien werkt het andersom wel, de oudste in de mand, terwijl de jongste rondsnuffelt ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara had in het begin ook flink de pest aan haar reismand, ik heb haar hier aan gewend door haar regelmatig even in de mand te doen.
Gewoon even met de mand, waar ze dus in zit, de trap op gelopen en weer terug, of de gallerij over en terug.
Daarna weer naar binnen, verder dus niks engs en dan belonen met snoepjes, knuffels, spelletjes en aandacht.

Verder is Ilse haar tip heel goed lijkt me!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten