Kat wil niet meer binnen komen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Kat wil niet meer binnen komen

Bericht door Cathy »

Kater Karel weigert van nog in huis te komen ,enkel als ik hem kan opnemen( meestal loopt hij weg ) en in huis neemt slaapt hij in de zetel en is lief en spint.

Hij heeft weer last van zijn cronische tandvleesontsteking en ik denk dat hij erg geirriteerd is ,krijgt wel medicatie.
Het feit dat er een nieuwe kater en een kitten bij gekomen zijn speelt waarschijnlijk ook een rol.
Gisteren heeft hij het kitten gewassen dus denk ik dat dit goed zit en de nieuwe kater komt met elke poes overeen .
Wel is het zo dat Harry en Karel elkaar in periodes niet kunnen uitstaan zolas ik vanmorgen heb moeten tussenkomen toen ze buiten vochten dat de haren rond vlogen en dan bedoel ik echt vechten.
Ik maak me héél ongerust over Karel en weet niet wat ik er kan aan doen.
Soms als ik hem te pakken krijg leg ik hem boven op mijn bed en zit hij daar heerlijk alleen en dat schijnt hij fijn te vinden.
Maar de grootste miserie is om hem in huis te krijgen en te houden ,als het luikje open is loopt hij steevast weg.
Vroeger sliep hij op zijn vaste stek in een grote wasmand in de garage ,je kon er de klok op gelijk zetten .
Weet iemand raad?
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Beste Cathy,
Bij ons met dit mooie weer zijn mijn kater Puk en, vooral, poes Poes niet veel binnen. Poes slaapt tegenwoordig vaak buiten, op een ligstoel in de tuin onder een afdakje. Ze is nog niet zo lang bij ons en binnen is toch meer van Puk lijkt ze te denken. Hij pest haar ook meer als ze binnen is (inclusief vechten, niet leuk om te zien/horen), en dan rent ze steevast naar buiten, dus buiten is het blijkbaar voor haar rustiger en veiliger.

Maar ik denk dat ze in de winter wel weer meer binnen zal komen, het is van oudsher een binnenkat, dus maak me er niet veel zorgen over. Ik zou dat dus ook niet doen als ik jou was.

Overigens voer ik ze allebei wel gewoon binnen. Doe je dat ook? Dat is misschien een idee. Ik zou niet het slaapplekje van Karel in de schuur weghalen, daar heeft ie nog een mooi rustig plekje!
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Misschien is hij toch jalours op die nieuwe kater, dat is toch concurrentie. Blijf de kat die je al had veel aandacht of extra aandacht geven. Verwaarloos hem niet. Verwen hem evt wat. Zijn de katers geholpen?
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Ja hoor al mijn katers zijn geholpen ,het is een tijdje beter gegaan maar nu zit Karel weer buiten in de gietende regen en wil ik hem opnemen spurt hij weg.

Ik probeer al mijn katten de nodige aandacht te geven maar met Karel lukt dat niet meer ,hij loopt gewoon weg zit wel atijd rond het huis hoor en wil zijn eten buiten hebben.
Hij laat zich ook natregenen ,schuilt niet maar blijft zitten .
Weet echt niet meer wat hieraan te doen .
Da is onlangs de katten komen vaccineren en had ik gelukkig Karel met veel miserietoch kunnen opsluiten tot ze kwam.
Hij is onderzocht geweest en is gezond behalve dat hij soms sukkelt met tandvleesontsteking en daardoor ook geirriteerd is .
Maar hij heeft medicatie gekregen (kuurtje)

Ik zit met de handen in mijn haar met Karel :-(
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Cathy, soms is 1 kat meer 1 teveel. Hoe vervelend dat ook is. Misschien moet je het zo laten en proberen, hoe moeilijk dat ook is, te accepteren dat Karel niet meer in je groep past.

Hadden wij vroeger ook, nestje gehad, kittens gehouden en toen ging ma op de loop. Het was te veel voor haar. Ik hoop nog steeds dat zij een ander mooi en goed plekje gevonden heeft.

Of wat je zou kunnen over wegen is om de laatste kat die je hebt opgenomen toch weer weg te doen, zodat Karel weer terug kan komen. Maar dan is het natuurlijk wel de vraag of hij dat dan nog wil....
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

De katen kunnen s'nachts ook door het luikje naar binnen en vanmorgen lag Karel op zijn gewone plek in zijn zetel in de garage.
Maar zodra hij mij ziet loopt hij weg , hij is boos op mij kan niet anders .
Met het kitten heeft hij geen moeite ik heb al gezien dat hij het aan het wassen was.
Ik blijf hopen dat zijn boosheid verdwijnt.
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Karel komt nu terug binnen en slaapt weer op zijn favoriete plekje ,ik denk als hij pijn heeft door zijn cronische tandvleesontsteking dat hij geirriteerd is en met rust gelaten wil worden ,hoe zou je zelf zijn.
Verleden week kon de DA niet anders dan hem een spuitje cortisone geven ,andere medicatie helpt niet meer ,het is nu afwachten hoe lang het werkt maar ik zie het somber in. belangrijkste is dat hij niet meer boos is en terug in huis komt.

Maar ik heb nu een ander probleem met kattin Kayleigh.
Kayleigh is een poes ,heel lief een spinner dat je hoort ronken van mijlenver ,ze is (of was) een echte huismus ,ging niet graag buiten en sliep altijd boven in de kleerkast of op bed.
Ze is nooit echt actief geweest en kampt ook met overgewicht (11 kg)
Sedert enkele weken is haar gedrag verandert ,ze bleef plots enkele dagen weg ,ik was in paniek en plaatste haar als vermist.
Na 3 dagen kwam ze terug wel en gezond met geen grote honger en al spinnend en lief tegen ons.
ZE bleef welgeteld 5 minuutjes in huis en liep terug naar buiten ,ik zag haar de tuin van de buren binnengaan en daarachter is er een grote weide.
Weer bleef ze enkele dagen weg .
Verleden week werd het kouder en was ze er terug ,ze deed niet meer om buiten te gaan maar sliep nu beneden in een kast (wandmeubel met schuifdeurtjes onderaan en doet ze zelf open)
Ze mocht daar liggen ,was gelukkig dat ze weer thuis bleef.
Tot maandag ,weer was ze weg en ik haar nog niet gezien ,ik begrijp er niks van heb in de omgeving al meermaals gevraagd of ze haar niet gezien hebben maar geen resultaat .
Ik begrijp er niks van ,ze zit zeker niet met kittens want ze is geholpen en ik heb haar nu 6 jaar en nooit heeft ze dit gedrag vertoond.
Ik voel me ergens schuldig omdat er hier 10 katten wonen en dat misschien de oorzaak is van haar uithuizigheid alhoewel ze met geen enkele poes problemen had ,ze kon het met iedereen goed vinden.
Weet iemand raad ?

Groetjes Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Da's niet fijn nee!

In de eerste instantie dacht ik meteen; die heeft kittens, maar dat kan dus niet....

Het kan inderdaad zijn dat ze het wel erg druk vindt thuis (katten houden niet zoveel van katten als wij helaas). Misschien dat ze ergens anders een rustiger huis heeft gevonden (hoe lullig dat ook klinkt). Ik vermoed dat ze bij andere mensen is aan komen lopen die haar misschien ook binnen laten enzo. Je kunt dat uittesten door aan haar halsbandje een berichtje te hangen (bijvoorbeeld in zo'n labeltje als waar je ook sleutels aanhangt) waarin je vraagt jou dringend te bellen omdat je niet weet waar ze uithangt en je ongerust bent. Misschien dat je op die manier erachter komt waar ze uithangt. Het kan zijn dat mensen haar opvangen en niet weten dat ze eigenlijk bij een ander huis/vrouwtje hoort.

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Cathy,
helaas ben ik bang dat Sandra gelijk heeft.
Het klinkt inderdaad als een kat die het thuis te druk vindt en het ergens anders rustiger/fijner vindt.
Wij hadden vroeger een poes met het zelfde gedrag, af en toe kwam ze nog even kort terug, maar dat stopte na een tijdje ook.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Hoeveel katten er hier ook wonen ,toch zitten ze bijna nooit in één ruimte.
ZE hebben zo allemaal hun vaste slaapstekje , bijna altijd liggen er 4 boven samen op bed (altijd dezelfde katten)
Eentje verkiest de badkamer of logeerkamer .
Ze kunnen ook via de keuken (kattenluikje in deur) naar de garage ,daar liggen er ook 2 ,Karel en Maaike.
In de living liggen er soms hooguit 4 katten ,ik bedoel dat ze echt niet op mekaar moeten leven ,ze kunnen ook overdag naar buiten .
Ik vind het wel een goed idee als Kayleigh terug komt haar een bandje om te doen met een kokertje met ons adres en telefoonnummer.
Toch heb ik verdriet en slapeloze nachten om Kayleigh.
Al zeg ik het zelf ,ze krijgen allemaal voldoende aandacht (ben veel thuis) en komen niks tekort en ben soms bij momenten boos ,waar kan Kayleigh het in godsnaam beter hebben dan bij ons :cry:
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oh Cathy zo bedoelde we het niet... Tuurlijk zijn jouw katten heel gelukkig bij jou en ik geloof ook zeker dat ze heel goed verzorgd worden door je!

Alleen wat ik ook al eerder aangaf ; niet alle katten houden net zoveel van katten als wij... Er zijn gewoon katten die liever niet bij veel andere katten samenleven en dat heeft verder niets met jou te maken.

Ik hoop voor je dat het een ander probleem is, maar als ze echt naar een ander huis is verhuisd zul je wel goed moeten nadenken of het voor je kat wel eerlijk is om haar te verplichten tussen al je andere katten te leven... Misschien is het voor haar wel beter om een rustiger huis te krijgen.... Denk er maar even over na.

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

dat bedoelde ik inderdaad niet Cathy!!

Maar hoe goed wij ook zorgen voor een kat en hoeveel liefde wij haar ook geven. Soms is dat niet wat ze zelf in gedachten hebben.

Ik snap dat je er heel verdrietig om bent en dat het je zelfs boos maakt!
Maar ik ben het wel met Sandra eens, hoe moeilijk dat ook voor je kan zijn.

succes!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Geen probleem hoor ,ik weet dat jullie het goed bedoelen :-P
Het is misschien wel zo dat Kayleigh een rustiger thuis gevonden heeft en natuurlijk denk ik in de eerste plaats aan het welzijn en geluk van mijn katten.
Maar toch doet het me ergens pijn en vooral dat ik niet weet waar ze naartoe is .
Het bandje met kokertje ligt al klaar ,als ze binnenkomt krijgt het ze meteen om .
Haar naam adres en tel. staat erop en het verzoek dat die mensen waar ze zou verblijven mij aub zouden contacteren .
Dat ik daar zelf niet aan gedacht had ,zo weten de vinders dat ze toch een thuis heeft ,.want ik ben als de dood moest ze in een asiel terechtkomen.
Ik ga een kaarsje branden dat ze toch naar huis komt zodat ik haar gevevens kan omdoen.

Groetjes Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat kokertje lijkt mij ook een goed idee, Cathy.
En zoals zojuist in een ander topic werd gezegd, kan het zijn dat Kayleigh 'van twee walletjes eet' en dan weer bij de ene, dan weer bij de andere is.
Natuurlijk doet dat pijn. Ik vind het fijn dat mijn katten zich thuis voelen bij mijn ex-vriend, maar tegelijkertijd heb ik liever dat ze zich hier thuis voelen, want ze voelen nog altijd als 'mijn katten'.
Mijn Nikita bloeide hier op tot een goed aaibare poes, maar toch leek het me, toen ik de groep kleiner moest maken, dat ze elders meer kan halen, in een kleinere groep waar ze zich in haar schuwheid minder kon verbergen voor mensen. En dat is inderdaad het geval; ze is uitgegroeid tot een superknuffel die rent en speelt en het naar haar zin heeft bij haar nieuwe baasjes. Dat doet pijn, maar zij is veel gelukkiger dan ze hier ooit kon worden, en dat geeft me dan meteen weer troost.
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Goed Nieuws!!!!

Kayleigh kwam gisteravond doodleuk de keuken binnengewandeld na 6 dagen spoorloos te zijn.
Ze kwam spinnend langs mijn benen strelen :grin:
Onmiddelijk actie ondernomen en het kattenluikje gesloten en haar bandje met kokertje omgedaan.
Ze kon niet buiten vannacht ,geen enkele poes trouwens ,ik slaap geruster als ze allemaal binnen zijn.
Vanaf 8 uur s'avonds is het luikje gesloten en één voor één die aan het venster staat komt binnen ,zo rond 23 uur zijn ze er allemaal :roll:
Nu kan Kayleigh terug naar buiten , kan moeilijk altijd het luikje sluiten want dan ben ik de hele dag portier voor de overige 9 poezels :smile:
Ze heeft terug haar geliefkoosd stekje opgezocht en ligt nu te soezen in het wandmeubel .
Detail ,toen ze thuiskwam had ze geen grote honger dus moet ze elders eten krijgen.
Ik ben dolgelukkig dat ze terug is en als ze weer vertrekt heeft ze nu toch haar gegevens rond haar nekje .

Overgelukkige Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gesloten