Miauwen zonder geluid

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Miauwen zonder geluid

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Berry op vrijdag 17 juni 2005

Onze kat is een behoorlijk aanhankelijk beestje dat veel aandacht nodig heeft, en hij miauwt je soms helemaal gek. Maar de laatste dagen is het rustig in huis. Als hij wil miauwen komt er helemaal geen geluid uit, maar wat zacht 'gekraak'.

Hij lijkt er helemaal niet onder te lijden en doet alles verder normaal, maar het is toch vreemd. Wie weet wat het is en of ik er iets mee moet doen?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Sja ik weet het niet, als hij gewoon eet en drinkt en geen tekenen van pijn vertoont denk ik niet dat er perse iets mis is :geenidee:
Ik heb zelf ook een poes hier die ook niet echt kan miauwen, nouja wel toen ze krols was :roll:
Daar komt de ene keer wel een geluid uit als een zacht miauwtje, maar meestal klinkt het als een haperend geluid of gekraak. Soms komt er helemaal geen geluid uit, dan zie ik alleen dat bekkie wijd open gaan :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat is bij onze kater Fluff hetzelfde; vroeger had hij een zacht piepje en nu alleen wat gekraak of helemaal niets.
Geen idee of het kwaad kan, maar ook hij heeft nergens last van, dus ik denk van niet ;-)
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Je kat heeft gewoon een sexy hese stem :silly:

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, net als dat wij mensen verschillende stemgeluiden hebben, zullen katten dit ook hebben.

De een een harde mauw, de ander een zachte, de een een zware de ander een piepje...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anika

Bericht door Anika »

Hallo,

Onze poes heeft een jaar geleden precies hetzelfde gehad. Het was net of ze aan het playbacken was. Alleen die bek gaat open en ik vond het wel een grappig gezicht. We zijn met haar naar de dierenarts geweest en het bleek een infectie/ontsteking ergens in de keel te zijn.

We kregen een middeltje mee van de kliniek om het genezingsproces te versnellen en de ontsteking te remmen. Iedere dag moesten we met een pipetje een paar druppels in haar bek laten vallen. Ik weet echter niet of het vanzelf overgaat als je er niets aan doet.

Aan het middel hebben ze een smaak toegevoegd die lekker zou smaken voor de poes. Helaas vond onze het ontzettend smerig en ik moest het iedere dag met geweld erin krijgen.

Het hielp wel, want ze was weer snel beter.

Succes ermee
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Kater met de baard in de keel?

Bericht door mvlokven »

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht maar ik kon hier niets over vinden dus vandaar een nieuw topic. Als ik iets over het hoofd heb gezien.. sorry!
Misschien een hele domme vraag: kunnen katten de baard in de keel krijgen?
Ik vraag dit omdat John de laatste week af en toe nogal schor miauwt. Hij is nu ruim 7 maanden. heb ook nog even extra opgelet of hij wel genoeg drinkt maar dat is volgens mij geen probleem, ik moet twee keer per week de waterfontein bijvullen ;-)
Hij eet verder goed, is speels en knuffelig als altijd, kan eigenlijk niks abnormaals ontdekken.

Herkent iemand dit?

Groetjes Marjolein
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Bericht door mvlokven »

Heb net de da even gebeld, moest sowieso een afspraak maken voor de sterrilisatie van de beide heren.
Het kan zijn dat zijn keel een beetje geirriteerd is. Ik moet goed in de gaten houden of hij nog goed eet en drinkt. Mocht ik nu merken dat hij er echt last van heeft ga ik natuurlijk meteen naar de da en als het zo blijft laat ik er in ieder geval naar kijken op de dag dat ik de afspraak voor de sterrilisatie heb.

Groetjes Marjolein

Bedenk me net trouwens dat ik dit misschien beter in medisch had kunnen zetten... sorry :oops:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ach in medisch had ik het aan de kant gezet ;-) Een baard in de keel komt nl. volgens mij niet voor, en over keelontsteking zijn al meer topics. Dus het staat hier wel goed hoor :-P
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Eén van mijn katten komt ook niet verder dan een mislukte imitatie van schapengeblaat. Verder is er niets mis met hem. Het hoort blijkbaar zo. :roll:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Mauwen zonder geluid

Bericht door Marsjie »

Hoi allemaal,

Mijn kitten Mauw is nu 4 maanden oud. Het is mij opgevallen dat ze als ze naar me toe komt om te aaien/spelen/eten ze wel haar bekje opent in de vorm van een mauw maar er komt geen geluid uit! :esilenced: Echt geen gezicht (maar wel schattig), je staat naar haar te kijken, je ziet dat ze mauw zegt maar je hoort haar totaal niet (en dan heet ze nogwel zo :lol: ). Hebben jullie ervaring met katten die niet mauwen kan en zou ze het wel kunnen als ze krols of wat ouder zou zijn???

Hoor het graag

Groetjes Marlies
Groetjes Marlies
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Miauwen zonder geluid

Bericht door jobey »

mijn jongste doet het ook, wel het bekkie open maar geen geluid, misschien vergeet ze geluid te maken ofzo :lol:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Miauwen zonder geluid

Bericht door Lotte »

katers schijnen dit nog wat vaker te hebben dan poezen.
ook hier zowel bij de kater van mijn ouders en onze eigen kater. Er komt een soort schor kraakje uit in plaats van een fatsoenlijk mauw.
Onze eigen kater heeft dat opgelost door dan maar andere geluiden dan mauwen te produceren ;) :lol:

Over krolsheid. Hormonen en stemband ontwikkeling (want dat is waardoor ze niet of raar mauwen) hebben niks met elkaar te maken. Dus je kat kan gewoon krols worden.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Re: Miauwen zonder geluid

Bericht door Bjørn »

Hallo,

Mijn kater Luna miauwt ook zonder geluid. Het schijnt ook bij een ras te horen. Hij heeft het al van af het begin, dus ik denk niet dat er iets mis is.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Miauwen zonder geluid

Bericht door Maartje »

ons katertje van 12 weken oud miauwt ook zonder geluid. de eerste keer dat we het merkte zat ie naar het vogeltje te kijken en ik dacht dat het meer dreigen was dus heb iedere keer dat ie et deed NEE geroepen.

maar het is maar een stil miauwtje verder eet en drinkt ie wel gewoon goed.

Groetjuhss
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Miauwen zonder geluid

Bericht door Lotte »

Veel katten "mekkeren" ook naar vogels hoor.
Of het dreigen is weet ik niet, maar het is in ieder geval een vrij natuurlijke reactie.
Ik zou hem hier zeker niet in remmen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie