Hele grote pupillen en daarna weer hele kleine

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Hele grote pupillen en daarna weer hele kleine

Bericht door BlackPanther999 »

Hallo iedereen,

Ik zit hier met een raadsel. Vanavond had onze Misty (eur. Korthaar, poes, 3 jaar oud) ineens hele grote en vlak daarna weer hele kleine pupillen. Dat wisselde constant voor ongeveer een uur. Ook is de afgelopen dagen wat onrustig, waarschijnlijk omdat Jamie (onze Balinese kater 1,5 jaar oud) een paar weken geleden is geholpen en haar een beetje aan het treiteren is. Voor de rest eet ze goed, drinken heb ik ze niet zien doen de afgelopen dagen, maar ik ben overdag aan het werk, dus ik zie natuurlijk niet alles.

Toch maar de DA gebeld en er langs gegaan, maar Misty wordt onhandelbaar van angst bij de DA, dus eigenlijk konden ze niets bij haar vinden. Nu moeten we het in de gaten houden of het meer gebeurd en elke keer als het gebeurd alles opschrijven wat we zien en de DA ff bellen.

Nu dacht ikzelf misschien aan een lichte epilepsieaanval en ook de dierenarts sluit het niet uit, maar misschien heeft een van jullie een soortgelijke ervaring gehad.

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

een bezorgde BlackPanther999
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

HEY
onze eddy heeft dat ook maar dan wil hij iets uitsteken :evil: :evil:
ik weet niet of het het zelfde is maar bij hem zie je het goed als hij zich op iets ficxeert :grin: :grin:

EDIT 24 juni:
ik moet nu wel zeggen ;
Gisteren is hij bij de dierenarts geweest en nu staan zijn ogen ook groot en dan weer klein
maar ik denk persoonlijk dat dat nog een beetje van de narcose is
eddy IS de heer dez huizes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Na een dergelijke operatie zullen de pupillen inderdaad nog wat vergroot blijven. Als een kat narcose krijgt, gaan zijn ogen niet dicht. Er wordt wat zalf ingesmeerd tegen het uitdrogen, dus hij kan ook nog wat knipperen met zijn ogen.
Na een dag of twee a drie moeten de pupillen weer normaal reageren.
cindy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2004 10:20

rare ogen na narcose

Bericht door cindy »

Hallo,
Mijn kater Sunny is vandaag onder narcose geweest. Het gaat nu ('s avonds laat) alweer beter, hij loopt rond, heeft gedronken en wat gegeten. Alleen zijn oogjes staan zo raar!! Het is net alsof ze helemaal strak getrokken zijn. Hij was helemaal nat rond zijn oogjes toen ik hem ophaalde, vanwege het feit dat ze zijn ogen vochtig hebben gehouden tijdens de narcose om ze open te houden. Maar het ziet er engig uit. Misschien is hij wel gewoon doodop.... Heeft iemand ook deze ervaring met katten die onder narcose zijn geweest? Of maak ik me weer druk om niks?
Groetjes,
Cindy
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Je maakt je druk om weinig ;-) De vergrote pupillen komen nog door de narcose en dat trekt vanzelf weg. De ogen van een kat gaan niet dicht bij een narcose, en daarom worden ze ingesmeerd met zal om uitdrogen te voorkomen.
Ze zien er na een narcose dan een dagje wat raar uit met die 'staarogen'. maar dat gaat echt weg hoor ;-)
Gesloten