Verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Verhuizen

Bericht door Admin »

Ingezonden door: Suzanne op maandag 13 juni 2005

Eind juli gaan we naar ons nieuwe huis verhuizen. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken om de verhuizing voor onze poes en kater van 10 maanden zo gemakkelijk mogelijk te maken?

Alvast bedankt!
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wij gaan binnenkort ook verhuizen en ik ga het als volgt doen:

Ik houd 1 slaapkamer vrij voor de poezen. Daarin zet ik al hun spullen (krabpaal, kattenbakken, speeltjes etc.) en wat gedragen kleding van mezelf. De geur zal hun wat geruststellen denk ik. :grin:

Op het moment dat we gaan verhuizen, gaan de poezen in die kamer.

Mijn mening is dat deze manier het prettigst voor ze zal zijn.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Zorg er in ieder geval dat ze in het nieuwe huis ook gelijk vertrouwde spullen om hun heen hebben. Misschien dat je alvast de krabpaal, het mandje en de kattenbak een vaste plaats kan geven, zodat ze hun eigen spulletjes gelijk zullen tegenkomen in huis.
Daarnaast zou ik in alle hectiek vooral goed letten op de deuren! Tijdens het verhuizen wil er nog weleens een deur open blijven staan. De katten kun je dan het beste even opsluiten in een kamer met hun eigen spulletjes. Het handigste is als je tijdens de verhuizing niet meer in de kamer hoeft te zijn, dat verkleint natuurlijk de kans op ontsnapping!

Succes met verhuizen!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Groot papier op de desbetreffende deur hangen met 'NIET OPENEN i.v.m katten' of zo. En natuurlijk iedereen even vertellen, dat scheelt ook.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Wij zijn vorig jaar verhuisd en op de dag dat alle grote spullen over gingen was 1 kamer al helemaal leeg en daar heb ik de katten gedaan met de reiskorven en kattenbak.
Toen alles ingeladen was, heb ik de katten gehaald en zijn we met de personensauto richting nieuw huis gegaan, alwaar ik hen als eerste daar apart in een kamer heb gezet tot alles er stond.
Dat leek me zo het beste voor ze. Van slag zijn ze toch wel maar ik heb zo geprobeerd de stress wat te verlichten.
succes!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wij hebben het precies zo als Sandy gedaan.
De katten apart op een kamer, alle spullen verhuisd en dan als laatste de katten, die eerst weer even apart op een kamer met hun vertrouwde spulletjes om zich heen kwamen. Ik had trouwens de deur van de kamer waar ze zaten echt even op slot gedaan. Iedereen liep zo in en uit, dat me dat veiliger leek. ;-)

Bij ons hebben ze ongeveer 2 dagen wat onzeker rondgelopen, maar daarna waren ze al snel gewend hoor!

Succes ermee!
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Dank je wel voor alle tips! Ik weet zeker dat Iggy en Bowie hartstikke blij gaan zijn in hun nieuwe huis, want ze krijgen er een grote tuin bij en extra veel ruimte om heen en weer te sjezen binnen!
Ik denk dat de verhuizing wel gaat lukken :-)
Iemand met een vraag

Verhuizen

Bericht door Iemand met een vraag »

wij gaan verhuizen maar wat moeten we met de kat doen onze kat mag wel niet binne :???: Kan iemand mij helpen?????
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

De kat mag niet binnen?
Dat zal een goed probleem worden dan, want een kat moet alvorens ze weer naar buiten mogen wennen aan de omgeving.
En dat houd in zeker 6 weken binnen houden :???:
Mag ik vragen waarom de kat niet binnen mag?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dat zal inderdaad een probleem worden! Als de kat niet binnen mag, zal ie zo terug naar het oude huis lopen, of in ieder geval op zoek gaan naar het huis!
Misschien toch maar even voor 6 weken de regels aan de laars lappen en de kat binnen houden?

Succes ermee!
skunk

Bericht door skunk »

Ik heb mijn kat al zeker 5 keer verhuist, en heb haar altijd de eerste dag gelijk naar buiten gelaten. Ze is altijd teruggekomen. Maar mijn kat was geen omgeving kat maar een personen kat. dus het ligt aan de aard van je kat wat je kan en niet kan doen. Maar waarom mag de kat niet binnen?
Gesloten