ik zal binnenkort langer weg zijn, hoe kan mijn poes best daaraan wennen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

ik zal binnenkort langer weg zijn, hoe kan mijn poes best daaraan wennen?

Bericht door sofievdd »

Over drie weken start ik op een nieuw werk, waardoor ik iets langer van huis zal zijn dan nu het geval is: ik vertrek iets vroeger en ben iets later thuis. Daarbij kom ik nu vaak ook over de middag thuis eten, en dat zal dan ook niet meer kunnen. Evita is dat natuurlijk zo gewoon nu, en ik wil die overgang voor haar zo zacht mogelijk maken. Hoe pak ik dat best aan?
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Een tweede poesje :grin: Of bedoel je dat niet? :ethink: ;-)
dirk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 21:17
Locatie: lovendegem

Bericht door dirk »

Ik zou om te beginnen niet meer elke middag naar huis komen, maar bv. om de andere dag wel "s middags naar huis komen. Dit de eerste week.
De tweede week kan je dan al eens twee middagen achter elkaar niet thuis komen eten. Het zal voor jou ook wennen zijn!!!!
Wat betreft 's avonds en 's morgens denk ik niet dat dat veel problemen zal stellen. Als wij in de week eens later thuiskomen liggen onze Elmer en Toulouse meestal gewoon te wachten, hetzij in de tuin of wel in huis. Maar misschien kun je het idem aanpakken en nu reeds geleidelijk aan iets vroeger vertrekken en iets later naar huis komen.
Op 3 weken tijd zal Evita toch al stilletjes kunnen wennen denk ik.
Succes !!!!!
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Hoe graag ik ook een tweede poesje zou willen, ik vrees dat dat er niet inzit. Hoe graag mijn man ook Evita ziet, eentje vindt hij genoeg :-( . Evita zelf is eigenlijk ook niet de meest sociale kat denk ik, mijn schuld, ik verwen haar te veel :oops: .
Ik zal met een bloedend hartje het afkickregime van Dirk volgen :cry: . Misschien valt het wel mee, een tijdje geleden ben ik ook van de ganse dag thuis zijn naar voor- en namiddag uit werken overgestapt, en daar heeft ze zich ook vrij snel overgezet. Maar ja he, ik denk inderdaad dat het voor mij nog moeilijker zal zijn dan voor haar. En de vrees dan dat ze niet meer zoveel van me zal houden... (Maar dat zal wel zeker :epray: )
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk dat het wennen voor je kat niet zoveel problemen zal geven hoor ;-) Denk eerder dat jij het er moeilijker mee hebt :grin: Heb ik nou geen last van he :eliar:
Maar serieus, over het algemeen liggen katten overdag de meeste tijd te slapen dus ik denk dat het gemis voor je kat best meevalt hoor. Het is meer moeilijk voor ons als voor hun ;-)
Als het voor jou prettiger is, mischien iets eerder opstaan zodat je wat meer tijd heb met haar voordat je weg moet?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Dat kan ik doen, alhoewel ze 's morgens het altijd veel te druk heeft met alle indrukken van de nieuwe dag om nog tijd te hebben voor mij... Ze ligt meestal wel bij me te slapen als ik wakker word, dus dat is inderdaad wel quality time...
Ik denk ook wel dat ik hier degene ben met de verlatingsangst in plaats van Evita (zou er ook Feliway voor mensen bestaan? ;-) ). Vanavond was het echt leuk, ik wilde haar alsmaar bij me pakken, maar zij voelde het blijkbaar aan en wilde dus niet bij me blijven zitten (je zag haar zo denken: " 't vrouwtje heeft kuren, ik blijf uit de buurt")
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ja, ze voelen veel meer aan dan wij denken! ;-)

Ik denk ook niet dat ze het erg zal vinden hoor!

Ik ben ook elke dag lang van huis. En als ik dan eens een keertje vroeg thuis kom, kijken ze me beledigd aan van: 'nu al thuis???' :evil:
'We lagen net zo lekker te slapen' ...... :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

O ik word altijd heel enthousiast begroet juist :grin:
Blij dat mama weer thuis is :edance: :lol:

Katten zijn intelligenter dan we vaak denken en voelen veel heel goed aan. Ik denk dat je beter gewoon moet doen zoals altijd ;-) Ze zijn veels te bijdehand :grin:
Als er Feliway voor mensen bestaat hoor ik het graag :grin: Wij gaan een week met vakantie, heb er veel zin in en zie er als een berg tegenop, erg he :oops:
Dus je bent echt niet de enige hoor ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Haha, we zijn ook allemaal hetzelfde :grin: .
Misschien zou het leuk zijn voor Evita als je er een vriendinnetje voor haar bij neemt?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ja, ik weet nog dat we van vrienden uitgenodigd werden voor een weekendje Valkenburg een tijdje geleden. Heel vriendelijk van hen natuurlijk, maar tranen met tuiten heb ik gehuild bij het vertrek !
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je kat er eerder aan zal wennen dan jij ;-) Ik ben zelf zeer onregelmatig thuis, maar ik heb echt niet het idee dat mijn katten daaronder lijden. Ik was voorheen ook veel meer thuis. Nu zijn ze blij als ze mij zien, maar dat waren ze gelukkig altijd al! Een verandering in gedrag heb ik niet gemerkt.
Je zou de overgang wel wat makkelijker kunnen maken door nu alvast wat vaker en langer weg te gaan. Ik weet verder niet of je kat gewend is aan veranderingen, dat zal ook wel een verschil maken. Mijn katten hebben echt al op veel adressen gewoond, hebben op meerdere plaatsen gelogeerd en hebben soms heel erg veel aandacht gekregen en soms ook wat minder. Ze zijn nu gewoon gewend dat het niet altijd hetzelfde is en hebben daar ook weinig problemen mee en passen zich makkelijk aan in een nieuwe situatie.
Succes ermee in ieder geval, maar bedenk je vooral dat het zeker te weten helemaal goedkomt met Evita!
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik ben vandaag begonnen met de "afkickkuur" voor zowel Evita als ik. Vanmiddag ben ik van huis gebleven, met een klein hartje (ik ben bij mijn ouders gaan eten, waar haar zusje woont, zo had ik wat afleiding). En toen ik thuiskwam was er - hoera hoera - niets aan de hand. Alleen loopt ze nu wat te mopperen dat ik die computer moet afzetten. Dat zal ik dan maar doen zeker...
Ik hou jullie op de hoogte van ons afkickprogramma !
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gesloten