vreemde poes in huis

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

maar mensenknuffels zijn totaal anders dan kattenknuffels hoor! Waarom zou hij niet op tijd en stond naar zijn fijn huisje komen? Uit zijn nieuwe vriendinnetje komen toch geen brokjes? En die heeft toch ook geen schoot of heerlijke luie zetel?

Serieus ff, bij ons zijn er ook veel poezen en ik zie Musti op een dag ook nog wel eens een speelkameraadje (buiten Woefie dan) vinden. Maar ben er wel zeker van dat die nog steeds naar binnen zou komen. En Kimba waarschijnlijk ook. Andere poezebeesten zijn inderdaad heel erg interessant, maar dat zijn wij dienaren ook...
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Tja, op dat gebied kan ik mij soms een beetje(veel) aanstellen :oops:

Effe iets anders. Ik streelde daarnet die kattin even en haar rug was helemaal bobbelig en hard. Haar kont en poten achteraan zijn helemaal vies. Ze blijft niet lang genoeg stilstaan om ze deftig te bekijken. Ze is langharig en toen ik haar pels wilde bekijken was ze onmiddelijk weg :???: Hoe komt het dat die rug zo hard aanvoelt??
Het is geweten in de straat dat die kat niet voldoende verzorgd wordt. Ik wil nu niet dat Kimba vlooien of dergelijke meebrengt. Hij krijgt wel frontline, maar die werking heeft waarschijnlijk ook z'n grenzen...

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Kan het zijn dat je zijn botten/ruggegraat voelde? want dat zou inderdaad betekenen dat de kat ondervoed is. :???:
Sja, en vlooien kunnen ze altijd oplopen als ze buiten komen. Maar als je het vermoeden hebt, dat deze kat vlooien heeft, zou ik m in elk geval niet binnen laten (zonder behandeling)..
Sneu hoor.. :-(
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arm beestje! Het is wel niet jouw probleem, maar kun je haar niet (buiten) wat bijvoeden? Dat lost het probleem niet op, ik vind het zo zielig voor haar. Zijn de eigenaren op hun gedrag aan te spreken?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

De eigenaren zjn zeker geen slechte mensen, maar zijn weinig thuis.
Het zou mij verbazen dat de poes te mager is, want er is iemand anders in de straat die z'n katteneten buiten laat staan. Elke kat kan daar komen eten. En veel katten doen dat dan ook ;-)
Ik wil langs de ene kant het beestje wel helpen, maar ik vind dat eigenlijk niet mijn taak :???:
M'n vriend heeft verteld dat ze het beestje ooit is hebben kaalgeschoren omdat ze zoveel klitten had :-(
Ik wil het beestje eerst eens goed kunnen bekijken voor ik direct die eigenaars ga aanspreken. Als ik er ooit een vlo op zie geef ik ze gewoon druppeltjes in de nek.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je kunt het bij langharige katten vaak niet zien, maar als je de botten op de rugwervel of haar ribben kunt voelen, is ze helaas echt ondervoed. Misschien is ze niet sterk genoeg om bij het eten te komen als er veel andere katten van eten.

Persoonlijk schrik ik ervan dat het nog mogelijk is in Nederland en België dat (huis)katten ondervoed zijn, maar het gebeurt helaas echt. Het is inderdaad jouw taak niet, maar persoonlijk zou ik haar goed onderzoeken en als je dan echt botten en ribben voelt zou ik haar toch bijvoeden, gewoon omdat ik het zo zielig vind. Deze kat heeft het helaas niet zo getroffen met haar baasjes :cry:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

hallo,

het bobbelig en hard zijn hoeft niet noodzakelijk de ruggegraat te zijn hoor. Het kunnen ook vervilte klitten zijn. De kat van mijn schoonouders is ook langharig en die heeft vaak ook erg veel last van klitten (omdat m'n schoonouders het niet nodig vinden om haar te kammen :roll: )

klitten die er te lang zitten, gaan vervilten en dat is inderdaad best hard en bobbelig.

Als je de eigenaar kent, kan je misschien eens zeggen dat je denkt dat de poes vervilt is en dat ze geschoren moet worden.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ik heb geen ervaring met langharige poezen dus durf ik ook niet te zeggen wat die bobbels precies zijn.

Hier zitten ook een heleboel zwerfkatten. Echte zwerfkatten. De buurvrouw geeft ze wel eten, maar dat is het dan ook. Ze hebben al wel eens alle kattinnen proberen te vangen en te sterilliseren (kan via gemeente gelukkig), maar 1tje wist te ontsnappen. En nu hebben ze die vangkooien dus door. :???: Vorige zomer konden we de gevolgen dus al wel merken: kleintjes bij de vloot. En allemaal hadden ze van die vieze en ontstoken oogjes. Nu is er een katje (die wij de garagekat noemen omdat die een tijdje onze garage als huis gebruikte, alleen is dat een gevaarlijke schuilplaats voor een kat) en dat is waarschijnlijk ziek. Wat doe je dan? Eigenlijk is die hele bende katten niet fijn (onze tuin is gewoon 1 grote kattenbak), maar ja, tis wel zielig. Ze zijn ook niet makkelijk te benaderen, dus "gewoon" ff vangen kun je ook op je buik schrijven.
Ik hoop dat we ze vanavond zien en dan ga ik morgen eens horen bij de gemeente wat je met een zieke zwerfkat kunt doen (als ze ziek is, mss wel zwanger). Want om die katten allemaal te gaan verzorgen als ze ziek zijn, dat kan financieel gewoon niet. En als je er met 1 begint...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is een heel naar probleem en helaas doet de gemeente vaak niet genoeg. Misschien kun je zelf (met wat buurtbewoners) een vangactie op touw zetten samen met de dierenbescherming, de gemeente en het asiel. Ik weet dat het veel gevraagd is, maar ja, anders verandert er nooit iets.

Wellicht kun je in ieder geval iets voor de zieke kat betekenen en de kittens (als ze oud genoeg zijn) laten weghalen om ze via het asiel een nieuw huis te geven. Eigenlijk heeft de gemeente gewoon de plicht om hier iets aan te veranderen en misschien helpt wat druk van buitenaf.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

tja, maar hoe ga je katten vangen die heel schuw zijn en die vangkooien dus doorhebben?
Ik vrees dat net het vervelendste probleem is. De vorige poging is ook met medewerken van de gemeente geweest. Alleen is die ene kat dus niet gevangen en geholpen. En dan helpt heel de boel dus niet echt.

Zal eens horen morgen. Hebben garagekat niet meer gezien. Maar het zou al fijn zijn als we zouden weten waar we er eventueel mee terechtkunnen moesten we ze kunnen vangen.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

garagekat is niet ziek. Tenminste, ze loopt fit rond en ziet er verder goed uit. Voor een zwerfkatje toch. Ze moet nu bijna een jaar zijn maar is echt heel erg klein. Net een kitten van 4 maanden of zo.

Telefoontje met gemeente was redelijk dramatisch: vangen en naar da voor te laten inslapen... :shock:
Heb nog even op de website van de dierenbescherming gekeken en daar staat dat ze wel dieren vangen om te castreren. Ze zijn zelfs zo vriendelijk om vooraf een briefje naar alle bewonders te sturen zodat hun katten niet ineens spoorloos zijn. We zien wel. Waarschijnlijk is het nu al een beetje te laat om nog te zorgen dat er geen nestjes meer komen dit jaar, maar mss dat de katten op het einde van de zomer zodanig gewend zijn aan mensen dat het mss lukt om ze te laten castreren. Ze blijven nu toch al nieuwsgierig zitten als we vanachter gaan sproeien. De garagekat kan ik zelfs tot op 2 meter benaderen. Gisteren kwam er zelfs 1 hier op het terras zitten. Over lef gesproken...
Gesloten