vreemde poes in huis

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
dirk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 21:17
Locatie: lovendegem

vreemde poes in huis

Bericht door dirk »

sedert enkele weken komt er een vreemde (zwerf)kat via ons magnetisch kattenluik binnen. Ja, je leest het goed : enkel onze 2 poezen met een magneetbandje om zouden binnen moeten kunnen. Deze zwerfkat is echter zo slim om het luik met haar nagels naar haar toe te halen (met mijn eigen ogen gezien!!!!) en dan onder het luik door binnen te komen!!!
Ik heb reeds een zwaarder luik geplaatst en ik dacht eventjes dat het gelukt was tot deze avond. Ik hoorde het luikje in de garage en ja hoor, die poes was er weer en het lukte haar of hem weer om binnen te geraken. Wat kan ik nog meer doen? Die poes laten vangen door de dierenbescherming ? Of ......
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Of.... ????
Bedoel je hiermee dat je zit te denken om de kat in huis te halen?

Zou op zich kunnen, maar je weet niet of de kat al een thuis heeft.

Ik zou kijken naar de conditie van de kat, ziet ze er goed uit, of juist slecht en onverzorgd.
Ik zou kijken dat ik haar kon vangen en dan naar je DA brengen, deze kan controleren of de kat gechipt is en of er een eigenaar is die de kat zoekt... En of het dier iets onder de leden heeft....

Over het probleem met je luikje,... Als ze door heeft hoe t moet kun je hier niks aan doen ben ik bang....
Laatst gewijzigd door Poezebal op 09 jun 2005 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Of....? ;-) Kennelijk wil deze poes bij jullie wonen, ze is erg slim :-P

Je kunt de dierenambulance bellen of de dierenbescherming. Realiseer je wel dat de asiels alweer uitpuilen en dat ze dus erg lang van haar vrijheid beroofd gaat worden, want weinig mensen gaan voor een volwassen kat :???:

Succes!
dirk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 21:17
Locatie: lovendegem

Bericht door dirk »

Hoe kan ik eventueel deze poes vangen?
Ze ziet er niet echt verwaarloosd uit, ze komt ook al enkele weken bij ons gratis eten, hé. Ze heeft wel een lelijke knauw in haar staart tgv een niet verzorgde wonde?
Ik ga ook eerst eens informeren in de buurt of iemand die poes kent.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Goed van je! En lief dat ze mag mee-eten. Vangen? Kan je het kattenluikje niet in zo'n stand zetten dat ze er wel in kunnen maar niet meer er uit?
Heb je al geprobeerd om dichterbij te komen, of vlucht ze dan steeds weg?
dirk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 21:17
Locatie: lovendegem

Bericht door dirk »

Ik kan inderdaad proberen om mijn luikje te blokkeren maar dan zit ze bij ons in de garage en heb ik ze nog niet in mijn handen hé. Ze of hij is enorm schichtig en vlucht inderdaad direct weg.
Nu, ik heb vanmorgen een kooi gehaald bij de dierenbescherming om ze te vangen. Eens zien of dit lukt. Als ik de poes gevangen heb ga ik eerst eens rond in de buurt om te vragen of die poes van iemand is!!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Zo'n kooi werkt erg goed hoor; ik heb daar regelmatig mee gevangen.
Je kunt hem misschien wel achter het kattenluik zetten met lekker ruikend eten achterin, zodat het luik dichtklapt als de poes op het plaatje stapt.

Ik weet niet of veel katten in België gechipt worden, maar anders kun je laten bekijken of de poes gechipt is. Ik vermoed van niet, anders was een verontruste eigenaar allang komen zoeken :???:

Succes!
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Misschien is ze wel zodanig slim dat ze je door heeft ! Geef toe, het moet toch een slimme kat zijn om zo'n luikje open te prutsen...
Misschien eet ze ook wel van twee walletjes, bij de buren van mijn ouders is ook een hele tijd een kat komen aanlopen die duidelijk goed doorvoed en verzorgd was. Je zegt zwerfkat, ziet ze er onverzorgd uit of slecht gevoed uit (voordat ze bij jullie kwam dan)? Het lijkt me inderdaad een goed idee om eens in de buurt rond te vragen naar die poes.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
dirk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 21:17
Locatie: lovendegem

Bericht door dirk »

we hebben geen succes gehad. Let wel, de poes is zeker in de val geweest want het vlees is weg. De veer die de val moet doen dichtklappen en die met het vlees verbonden was, stond wel hard opgespannen (misschien te hard). Ik ga de val nu zodanig opspannen dat de veer echt maar een klein tikje nodig heeft om dicht te klappen. Wordt vervolgd!!!!!!

EDIT 12 juni:

Bingo!!!
De poes is gevangen. Ik heb ze naar de dierenbescherming gebracht en aan het gedrag en uiterlijk te zien betreft het een wilde zwerfkat die onze buurt terroriseerde. Want eigenlijk zagen wij in onze tuin geen enkele andere kat meer, die we voordien af en toe wel voorbij zagen wandelen.
Nu terug onze Elmer en Toulouse trainen om terug het kattenluik te gebruiken.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wat gaat er nu verder met de kat gebeuren? Kan de kat herplaatst worden of wordt de kat weer vrijgelaten?
Gebruikersavatar
Bibi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:25
Locatie: Almere

Bericht door Bibi »

Zo'n soortgelijk iets hebben wij ook meegemaakt! Was een hele grote, goed gevoede kater, mooi in zijn vacht, maar geen bandje of iets dergelijks. Zat steeds in de tuin, en kwam naarmate de tijd verstreek dichterbij.
Na een paar dagen kwam hij heel brutaal binnen..kroop op een kinderstoeltje, en viel zwaar in slaap! Ik heb hem s'avonds toch maar buiten gezet omdat ik niet wist van wie hij was...(ik zou zelf heel verdrietig/ongerust zijn als mijn kat niet zou thuiskomen.)

Volgende morgen heel vroeg, zat hij op de scooter. Ik deed de achterdeur open en meneer zat binnen twee tellen weer binnen, rechtstreeks naar het kinderstoeltje en weer zwaar in coma!!!! Ik ben eten gaan halen, kattebak aangeschafd na verloop van tijd want het zag er naar uit dat hij geen haast had om te vertrekken!

Heb de hele buurt uitgekamd op zoek naar een eigenaar...maar niemand die hem kende!
Na ongeveer een jaar lief en leed was hij weg, zomaar, van het één op het andere moment! Ik heb gezocht, dierenambulance gebeld of er een grote zwarte kater was gevonden ergens?! Niets, gewoon in "thin air" opgelost...
Ik hoop dat hij de weg naar zijn oude huis gevonden heeft, of zijn baasje hem heeft zien lopen en hem zielsgelukkig heeft meegenomen! Of bij iemand kwam waar hij het nog beter had dan bij ons, (ALS dat al kan), ik heb echt geen flauw idee... :-(
Wij hebben in ieder geval een jaartje van hem mogen houden en genieten!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Kattin van de buren komt mee thuis

Bericht door banoentje »

Hey mensen!

Misschien een stomme vraag maar ik waag het erop :smile: .
Kimba kan het onzettend goed vinden met een andere kat uit de straat.
Ik heb ze de voorbije weken dikwijls zien spelen (rollebollen :verliefd: ).
De afgelopen dagen speelden ze ook in onze tuin.
Toen ik gisteren Kimba binnenriep, stond z'n vriendinnetje aan de voordeur, klaar om binnen te komen. Kimba kwam er ook aan en dan heb ik moeten zorgen dat z'n vriendinnetje niet mee binnenkwam.

Mijn vraag is nu, wat doe ik met deze romance?
Ik ben niet van plan een kat van een ander mee in huis te laten, maar ik wil ook niet dat Kimba meer wegblijft omdat z'n vriendin hier niet welkom is. Dat ze in de tuin spelen is geen probleem voor mij.

O, ja, Kimba is gecastreerd.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Je doet gewoon wat je doet. Kimba heeft een vriendinnetje prima, vriendinnetje is alleen voor in de tuin of waar dan ook.
Vriendinnetje mag niet naar binnen.
Niets mis mee toch?
Sommigen mensenouders laten ook vaak vriendjes of vriendinnetjes aan de deur staan hoor.
Misschien kun je wat interessants neerzetten om te spelen. Een doos of speeltunnenl ofzo.

Wel verschrikkelijk lief zo'n vriendschap :pdtu:
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Ik denk niet dat Kimba de link legt 'zij niet naar binnen, dan ik ook niet meer'. Hij zal alleen misschien vaker naar buiten willen. Erg leuk ja!
En ik zou dus inderdaad gewoon lekker je eigen gang gaan, voor je het weet staat die ander altijd voor je deur, als je haar binnen zou laten. ;-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ah, ben ik toch wat gerustgesteld. Kimba is mijn oogappel en ik zou het moeilijk hebben met de gedachte dat hij z'n knuffels gaat halen bij een andere kat in plaats van bij mij. Ik weet dat een kat uitiedelijk liever en beter is bij z'n soortgenoten, maar ja...
Ik kan s'avonds makkelijk een half uur staan roepen tot meneer wil binnenkomen :oops: .
Enfin, vandaag vriendinnetje niet gezien. Ze zullen privacy nodig gehad hebben :lol:

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten