Over de castratie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gesloten
Anonymous

Over de castratie

Bericht door Anonymous »

Hallo,

Ik heb een vraag aan de mensen die veel over katten weten. Ik heb een kat van 1,5 jaar oud en hij is ook al gecastreert, maar hij heeft nog steeds hele grote testikels. Kan het ook zo zijn dat de operatie niet goed is gegaan? Hij sproeit ook kwam ik achter. Ik wil graag jullie hulp!!!
Groeten Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dag Renate,

Een gecastreerde kat hoort geen testikels meer te hebben. Er blijft een lege balzak over. Mocht je nog ballen voelen (een beetje eivormig), dan is hij niet gecastreerd, of heeft tumoren of (onwaarschijnlijker) heel veel littekenweefsel ontwikkeld. Dan zou ik zeker naar de dierenarts gaan.

Een tumor KAN het gevoel van testikels geven en daardoor de kat als het ware aansturen om te gaan sproeien.
Gecastreerde katers kunnen wel degelijk sproeien, maar dat ruikt niet zoals de erge sproeilucht van ongecastreerde katers.
Succes en laat je wat weten?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als je het niet vertrouwd zou ik maar een bezoekje brengen aan de dierenarts.
Onze kater is ook gecastreerd met 7 maanden, hij is nu 3 en je ziet helemaal niks zitten. Dat hoort ook niet.
Ja dat er ooit testikels hebben gezeten kan je zien, maar dat is plat.
Dus of er zit iets niet goed, of hij is gewoon niet gecastreerd :???:
Dat de operatie niet goed gedaan is kan haast niet. Er word een sneetje gemaakt en de balletjes worden eruit gehaald.
Een routine ingreep wat zo gedaan is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten