Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Ok in de bek duwen moet ik misschien toch maar eens proberen. Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk schuw, maar nu ze het moeten krijgen wil ik ook wel dat ze het binnenkrijgen. Het vlees wordt niet meer goed gegeten en blijft te lang liggen zo.

Je herkent de pindakaaspruttel (pindakaas eet ik voorlopig even niet meer, hihi)? Wat fijn (herkenning door een ander).. ik zal eens coccidiose opzoeken, toch weer een aanknopingspunt voor wat zelfverdieping, dank!
Wat heb jij allemaal gedaan/geprobeerd, en welk hypoallergeen voer heb je gegeven (of geef je dat nog steeds)? Het lijkt mij dat hypoallergeen voer niet zo kwaad kan voor Bo die het niet zo nodig zal hebben? Of is het niet wenselijk dat hij daarvan mee zou eten (het is een holle bolle gijs).
En wat betekent 'een tijd' geduurd?

Dank voor je reactie!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ik had toen hypo-allergeen voer via de da. Volgens mij is dit van royal canin. Ik heb toen een hele constructie bedacht dat alleen Balou bij het voer kon(in een konijnenhok met een opening waar hij alleen in kon). Mede omdat het natuurlijk prijzig voer is en ik kreeg het van het asiel nog vergoed en wilde ze natuurlijk niet extra op kosten jagen omdat de anderen er ook van eten. Bij balou was het toen kantjeboord en hij woog echt veel te weinig. Heb er hier een heel topic over. Zal zo even de link opzoeken.
Voor mijn gevoel duurde het heel lang, maar ik denk al met al een paar weken tot 2 maand ongeveer dat ie echt hele waterige ontlasting had. Dit ging over in vlaaitjes(hoe blij ik daar al wel niet mee was)en uiteindelijk gewone sigaartjes. Omdat de darmpjes bij kittens nog in de groei zijn is het altijd wel een kritieke fase. Bij mij was balou ook nog eens gewoon doodziek(speelde niet, lusteloos)

Lees net mijn eigen verhaal weer even door brrrr. Hij kreeg inderdaad ook sensitivity vleesvoer. Inmiddels dus precies een jaar geleden.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 57&t=24297
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Dankjewel voor de link, dat topic had ik nog niet doorgenomen en zal dat vanmiddag eens doen.
Wat ik mij bedenk als ik dit stukje van jou zo al lees is dat Dexter dan in ieder geval wel goed groeit en erg speels is, dus wat dat betreft minder kritiek. Ook is het niet waterig meer, maar vlaaitjes. Ik mag natuurlijk niet vergelijken, maar Bo draait inmiddels sigaren dus daar werkt/gaat het (sneller al) beter.
Wat zouden jullie doen, Bo maar van de diarree remmers afhalen nu?
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Het ging er inderdaad heftig aan toe met Balou zeg, broertje zelfs laten inslapen.
Nu nooit meer last van gevoelige darmen oid?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Over het algemeen gaat het goed met zijn darmen. Soms heeft ie nog ietwat last van wat dunnere ontlasting en hij stinkt ongeloooooflijk als ie op de bak geweest is, maar verder gaat het helemaal prima.
Als het met Bo goed gaat zou ik persoonlijk stoppen. Sowieso lijkt het me niet verstandig om met dit soort medicijnen lang door te gaan. Maar mocht je dat toch niet aan durven kan je dit natuurlijk altijd maandag even overleggen met je da.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Fijn te lezen dat het goed gaat zeg. Wat een zorgen kun je om zo'n beestje hebben he :)
Ik denk inderdaad dat ik Bo geen remmers meer geef dan.. straks raakt hij nog verstopt ofzo. Het leek bij hem aangestoken, maar gaat prima dus hij heeft het niet meer nodig inderdaad.

Dexter nog steeds vloeibaar en pruttelend, niet waterdun.
Ik houd je/jullie op de hoogte, en nogmaals dank; het is fijn om wat input te krijgen en m'n twijfels kwijt te kunnen!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Dat pruttelen had balou ook. Het knalde zijn anusje uit inderdaad. Gelukkig eet en drinkt hij wel goed. Hopelijk gaan zijn darmpjes het snel op eigen kracht doen en komen ze tot rust. Dat is het belangrijkste.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Inmiddels een week later; Bo van de remmers af, maar Dexter nog steeds tweemaal per dag een kwart Finidar. Nog drie dagen metrobac maar het zijn nog steeds vlaaien. Wel wat stroperiger (volgens mij, maar misschien wil ik dit inmiddels te graag zien) en groter en minder vaak.

Ik zit in dubio; als dit kuurtje is afgelopen en het is nog steeds dun..
- óf kijken of sensitive voer verbetering geeft. Dit met het verhaal in mijn achterhoofd dat kittens hoge eiwitgehaltes misschien wat minder goed verteren, of gevoelige darmpjes, plus dat hij nog jong is en dat zijn darmen 'gewoon' moeten stabiliseren
- óf verder onderzoek laten doen.

Of beiden natuurlijk, maar welke volgorde dan, want tegelijk lijkt me niet zo wenselijk (als verbetering; wat deed 't hem dan). En ik ben nog niet overgestapt op ander voer omdat ik dat niet tijdens de behandeling wilde doen die hij nu krijgt. Zit te denken aan Sanabelle sensitive, lees ik hier op het forum wel positieve ervaringen over.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Persoonlijk zou ik na deze kuur kijken hoe Dexter het nu zelf gaat doen. Dus inderdaad sensitive voer gaan aanschaffen. Ik zou daar sowieso niet mee gewacht hebben. Want dan krijgt je kat dus een kuur maar tegelijk dus ook zwaarder voedsel. Dan gaat je kuur ook niet echt helpen.
Sanabelle is een goed merk inderdaad. Ik ken de sensitive variant niet van sanabelle.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Oh oeps.. ja de reden dat ik gewacht heb is dat ik bang was dat de darmen dan weer een klap krijgen door het moeten wennen aan weer ander voer.
Dierenarts zei dat ze niet dacht dat het aan de Prins kon liggen, dat dit goed voer is.. hier lees ik andere dingen.
Ik ga het nu gelijk bestellen, heel rustig overschakelen en even kijken of het verbetering geeft.
Ontzettend bedankt weer, en wordt vervolgd :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Juist met sensitive voer hoeven de darmen niet zo hard te werken omdat het licht verteerbaar is. Dus krijgen de darmen de kans om tot rust te komen en daardoor hopelijk weer zelf goed gaan werken. Succes ermee! En vlaaitjes is al heel wat beter dan waterdunne ontlasting. Maar hou er rekening mee dat de vlaaitjes nog wel maanden aan kunnen houden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Maanden! Ja kijk, als ik weet dat hij verder gewoon gezond is en er geen last van heeft, vind ik het niet zo zorgelijk natuurlijk. Daarom vroeg ik me af of het een goed idee is om verder onderzoek te doen zodat lichamelijke (medische) oorzaken in ieder geval uitgesloten kunnen worden.

Sanabelle sensitive met lam besteld, hopelijk is het er morgen al. Zou het een bezwaar zijn als Bo hier gewoon van mee eet? Ik heb de hele dag wat staan voor ze namelijk.
Gebruikersavatar
Solis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jul 2012 15:16
Locatie: Liemers, Gelderland

Re: Diarree

Bericht door Solis »

Het begint zowaar keutelvorm aan te nemen! Ik dacht al te zien dat het steeds donkerder van kleur werd, maar nu komt er ook vorm in.
Ben zó blij, maar ook bang om te vroeg te juichen. Ik denk op dit moment dus wel dat het voer het verschil maakt (zo dom, had ik daar maar eerder aan gedacht en het geprobeerd..).
De sensitive (kip was 't, geen lam) eten ze ook goed.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ja ik weet hoe blij je kan zijn met keutelvorm. Er kan altijd een terugslag zijn, maar zijn darmpjes kunnen toch drolvormpjes maken ;-) Hou je je daar aan vast. En inderdaad sensitive voer kan zoveel schelen ook. Fijn dat het nu beter gaat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
eelco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2012 09:54

Re: Diarree

Bericht door eelco »

onze kitten van 5 maanden heeft nog steeds beetje dunne vlaaitjes. Na alle wormenkuurtjes geprobeerd te hebben. Nu heb ik sanabelle sensitive gevogelte gekocht. Kijken of de poepjes daar wat beter van worden.

Er staat wel op dat het eigenlijk pas voor katten vanaf 1 jaar is. is dit dan geen probleem? tis een vrij zware kitten van 5 maanden (+3kg)
Plaats reactie